رشد طبیعی سر سفره طبیعت

رشد طبیعی برای افراد بدنساز مهم ترین فاکتور کسب یک فیزیک ایده آل است. در جهان مواد غذایی

رشد طبیعی

برای افراد بدنساز مهم ترین فاکتور کسب یک فیزیک ایده آل است. در جهان مواد غذایی متنوعی وجود دارند که جزو بهترین مواد غذایی عضله ساز هستند. اما ممکن است تا به حال اسمی هم از آنها نشنیده باشید و به همین خاطر با وجود همه خواص ممکن است به سادگی از آنها چشم پوشی کنید و نیروهای آنابولیک آنها را از دست بدهید.

به همین خاطر در این مقاله بر آن شدیم در ادامه مطلب هفته گذشته به معرفی چندین ماده غذایی سودمند و عضله ساز بپردازیم تا که بتوانید به راحتی آنها را در لیست خریدتان بگنجانید و در برنامه غذایی تان تنوعی فوق العاده ایجاد کنید.

۱-آووکادو

پیش از این می گفتند آووکادوها به خاطر محتوی چربی بالای شان عضله سازی را محدود می کنند. ما حالا می دانیم که آنها یک ترکیب منحصر به فرد از مواد غذایی هستند که از آنها یک سازنده عضلانی عالی می سازند.
آووکادو به صورت میانگین شامل ۲۰ ماده غذایی اساسی متفاوت است و ۲۵۰ کالری، ۱۰ گرم فیبر و ۱۵ گرم چربی اشباع نشده تک زنجیره ای دارند.
پژوهش ها نشان می دهد که چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای جایگزین مناسبی برای چربی های اشباع شده است که می تواند باعث رفع چربی از ناحیه شکم و کمر شود. این مسئله باعث می شود بدن تان همیشه طی دوران حجم گیری خوب و مناسب به نظر برسد، حتی اگر به مصرف چربی بپردازید. آووکادو می تواند همچنین منجر به توسعه جذب آنتی اکسیدان های شناخته شده تحت عنوان کاروتنوئیدها تا ۱۵ برابر شود. کارتنوئیدها مواد غذایی مهمی برای رشد سلولی هستند. به همان خوبی که به حمایت از سلامت سیستم ایمنی می پردازند.
سعی کنید به مصرف آووکادوهایی بپردازید که خیلی نرم نشده باشند. برش های آووکادو را می توانید همچنین در کنار املت با سالسا یا غذاهای دریایی مصرف کنید.

۲-پروتئین نخود فرنگی

پودرهای پروتئین وی و کازئین محبوب هستند و این به دلیل مناسب بودن آنها است. به علاوه این که این پودرها دارای سطوح بالایی از اسیدهای آمینه زنجیره ای می باشند. به هر حال این پروتئین ها می توانند در واقع منجر به توسعه رشد شوند. بنابراین مناسب است به مصرف این مکمل های پروتئینی بپردازید.
پروتئین نخود قابل هضم است و بسیار متفاوت با سایر منابع پروتئین گیاهی است. نخود هیچ ماده مغذی بی خاصیتی ندارد که مانع از جذب و هضم سایر مواد مغذی باشد. علاوه بر آن، پروتئین نخود فرنگی شامل همه اسید آمینه های ضروری است که شامل سطوح بالایی از اسیدآمینه های زنجیره ای و گلوتامین است و همین مسایل از این ماده غذایی یک قدرت عضله ساز راستین می سازد.

۳-شاه توت

شاه توت چندین نقش را در فرآیند عضله سازی بازی می کند. آنها منجر به سلامت هاضمه می شوند. از این رو بدن به شکل بهتری قادر به خارج سازی همه مواد مغذی از غذایی است که مصرف می کنید. آنها همچنین شامل فیبر بیشتری در مقایسه با توت های دیگر هستند. هر فنجان شاه توت شامل ۸ گرم فیبر است. حفظ یک رژیم غنی از فیبر به عنوان بخشی از برنامه عضله سازتان مهم است. این توت ها همچنین در سلامت روده ها نیز نقش مهمی را بازی می کنند.
رنگ سرخ شاه توت ها نشانه محتوی سرشار از آنتی اکسیدان آنها می باشد. پژوهش ها نشان داده که آنتی اکسیدان های شبیه آنتوسیانین موجود در شاه توت می توانند منجر به افزایش حساسیت مغز به لپتین شوند. یک هورمون مهم که مسئول تنظیم دامنه متابولیک و حساسیت به انسولین است.

۴-کفیر

دوغ کفیر یک محصول لبنی سنتی است که به صورت قطعی فاقد لاکتوز است و همین مسئله از آن یک نوشیدنی با ارزش برای افرادی ساخته که به لاکتوز حساسیت دارند. کفیر همچنین شامل مخلوط منحصر به فردی از پروبیوتیک ها و پپتیدهای بیواکتیو است که منجر به تولید منافع عضله ساز فوق العاده می شوند. هر فنجان کفیر حاوی ۱۴ گرم پروتئین پر کیفیت است.
پپتیدهای پروتئین موجود در محصولات لبنی نشان داده که منجر به تحریک سیستم ایمنی و تولید ایمنو گلوبین می شوند. این مهم است، زیرا می تواند کمک به مقابله با فشاری شود که تمرین های شدید و مکرر ایجاد می کنند باعث ضعف سیستم ایمنی می شوند. به همین خاطر کفیر به شما اجازه می دهد تا به صورت متداوم سخت تمرین کنید و بزرگ شوید. کفیر می تواند به مسدودسازی اخطارهای ژنتیکی بپردازد که منجر به رشد سلول های چربی می شوند و حمایت زیادی را از شما می کنند تا عضلانی و لاغر باقی بمانید، ضمن اینکه فرآیند رشد را پشت سر می گذارید.

۵-عدس

عدس ها شامل سه عنصر مهم هستند. آنها با فیبر، پروتئین و کربوهیدرات های کندهضم بارگیری شده اند. یک فنجان عدس پخته شامل ۲۳۰ کالری، ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر است. عدس ها متنوع هستند و دارای سه رنگ قهوه ای، سبز و قرمز می باشند. هر یک از آنها دارای یک طعم متفاوت است. اگر از لحاظ زمانی در محدودیت هستید و نیاز به مصرف یک غذای فوری دارید از نوع قرمز آن استفاده کنید که طی ۱۵ دقیقه می پزد. برای تهیه یک وعده غذایی عضلانی آسان و سریع ترکیبی از آنها را در کنار یک فنجان برنج قهوه ای مصرف کنید.

۶-بروکلی

این ماده غذایی پرحجم اما کم کالری است و در برنامه اکثر رژیم های عضله ساز گنجاده می شود. آنها می توانند سبب پری شکم شوند.
این نوع ماده غذایی شامل چندین آنتی اکسیدان منحصر به فرد و ترکیباتی است که می تواند کمک کند تا منجر به توسعه سلامتی تان شوید. همچنین شامل چندین ماده غذایی خاص است که به رفع استروژن مازاد و سموم از بدن کمک می کنند آنها همچنین می توانند به ساخت ترکیباتی بپردازند که میزان استروژن را به حداقل برساند.
ترکیب این دو ماده منحصر به فرد در بروکلی به صورت مفیدی کار می کند و بر روی بافت های عضلانی تاثیر بسزایی دارد. این مسئله به شما اجازه می دهد تا تاثیرات منفی استروژن را در اهداف عضله سازتان به حداقل برسانید.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه