راه حلی برای مقابله با اسید لاکتیک

مقابله با اسید لاکتیک آیا شما خواهان افزایش سایز عضلات و یا اجرای مطلوب تر بدن در باشگاه

مقابله با اسید لاکتیک

آیا شما خواهان افزایش سایز عضلات و یا اجرای مطلوب تر بدن در باشگاه هستید؟ در اینجا آخرین یافته ها در مورد اثبات مزایای مثبت بتا آلانین را به طور کامل برایتان شرح می دهیم.

همانطور که مطلع هستید شدت جلسه تمرین ما عمدتا به میزان (ATP) عضلات (انرژی) وابسته است. در طول اجرای یک ست ۴ الی ۶ تکرار (که حدودا ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید عمده انرژی شما برای انجام تمرین از سیستم (ATP-CP) عضلات خواهد بود. در صورتی که در این محدوده زمانی هیچ میزانی از اسید لاکتیک در عضله تولید نخواهد شد، اما در حین تکرارهای بالا (۱۵-۱۰) تکرار گلیکوژن غیر هوازی باعث فوران اسید لاکتیک در عضلات خسته می شوند.

دانشمندان اظهار دارند متاسفانه همانطور که جلسه تمرین را رو به جلو پیش می برید اسید لاکتیک موجود در عضلات افزایش یافته در نتیجه قدرت و نیروی بدنی کاهش می یابد و نهایتا شدت تمرین افت محسوسی خواهد کرد.

از این رو سالیان سال است که دانشمندان علوم تغذیه در صدد کشف مکملی بی خطر هستند تا به این مشکل غلبه کنند. بله مکمل بتاآلانین بالاخره کشف شد. این ماده مسئول ساخت کارنوزین در عضلات است.

کارنوزین در بافت برداری در غلظت بالای عضلات یافت شد. این ماده می تواند مانند سپری در برابر محیط اسیدی که در هنگام تمرینات پر شدت به وجود می آید، عمل کند. این خاصیت با مصرف مکمل بتا آلانین مقدور است. چرا که محققین اثبات کرده اند مصرف بتاآلانین باعث افزایش کارنوزین عضلات تا ۶۰ درصد فقط ظرف ۴ هفته خواهد شد.

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان آمریکایی حاکی از آن است که مصرف ۸ هفته مکمل بتا آلانین به مقدار ۴ گرم در طول روز می تواند در تمرینات سخت بدنسازی و کشش موثر باشد. همچنین رشد عضلانی و اجرای مطلوب تر بدنی را در باشگاه باید به خواص این مکمل افزود.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه