بتا آلانین برای عضلات بزرگتر

بتا آلانین برای عضلات بزرگتر نسل جدید مکمل های آمینو اسیدی سایه بزرگی روی مکمل های ورزشی انداخته

بتا آلانین برای عضلات بزرگتر

نسل جدید مکمل های آمینو اسیدی سایه بزرگی روی مکمل های ورزشی انداخته است و این روزها ترکیبات خیلی جدیدی روانه بازار و عرصه تحقیقات شده اند. اما بتا آلانین با اینکه نسبتا تازه وارد است اما بعد از چند سال توانست همچنان در این صنعت بماند و در موردش تحقیقات جدید ادامه دارد.
طی چند سال اخیر تحقیقات علمی روی آمینو اسیدها افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل است که در صنعت مکمل های غذایی با انواع و اقسام ترکیبات آمینو اسیدی مواجه هستید. آخرین تحقیقات نشان داده است که بتاآلانین می تواند به عضله سازی و بهبود بازدهی بدن کمک کند.

تحقیق

محققان از کالج ایالت آدامز در ایالات متحده ۱۵ بازیکن فوتبال رده کالج و ۲۲ کشتی گیری را با توصیه ۴ گرم بتاآلانین به صورت روزانه تحت بررسی قرار دادند و به یک سری هم شبه داروی بی اثر تجویز کردند و این برنامه مکملی را به مدت ۸ هفته ادامه دادند.

دانشمندان رکورد دوی سرعت ۳۰۰ متر آنها و رکورد خم نگهداشتن بازوها در زاویه ۹۰ درجه و همچنین مواد تشکیل دهنده بدن شان را قبل و بعد از برنامه ۸ هفته ای اندازه گیری کردند.

نتیجه ای که حاصل شد محققان در سال ۲۰۱۱ آن را به چاپ رساندند و اظهار کردند که گروه مصرف کننده مکمل بتاآلانین رکورد سرعت شان یک ثانیه کامل بهبود پیدا کرد و زمان خم ماندن بازوی شان هم ۳ ثانیه اضافه شد.

بین کشتی گیرها به خاطر آنکه می خواستند خود را به وزن مسابقه ای برسانند کاهش وزن و چربی سوزی هم وجود داشت، اما آنهایی که بتاآلانین خورده بودند در این پروسه حدود بیش از نیم کیلو عضله اضافه کردند در حالی که در گروه مصرف کننده شبه دارو کاهش نیم کیلویی عضله گزارش شد در بین فوتبالیست ها (راگبی) کسانی که سعی داشتند وزن اضافه کنند با مصرف بتاآلانین حجم عضلانی شان بیشتر از ۱ کیلو اضافه شد در حالی که گروه مصرف کننده شبه دارو فقط نیم کیلو اضافه کردند.

گروه مصرف کننده شبه دارو همچنین بیشتر از ۱ درصد چربی بدن شان اضافه شد در حالی که گروه بتا آلانین هیچ چربی اضافه نکردند و فقط عضله اضافه کردند.

مقدار مصرف

برای کمک به افزایش قدرت و توان عضلاتی و همچنین استقامت که همگی به افزایش عضله و چربی سوزی کمک می کنند باید بتاآلانین را ۲ الی ۳ گرم با وعده قبل از تمرین خود مصرف کنید. در روزهای غیر تمرین هم همان مقدار را با پروتئین اول صبح بخورید.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

One thought on “بتا آلانین برای عضلات بزرگتر

  1. miladmir23@gmail.com'

ثبت دیدگاه