برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

گفتگو با یک پزشک عاشق بدنساز

پزشک عاشق بدنساز

همین امروز شروع کنید

به اعتقاد او وعده های مشابه ۱۴ کیلو عضله سازی طی ۱۲ هفته دروغ هایی است که مجلات برای فروش بیشتر تیتر می زنند. او حدود ۱۰ سال است که در بدنسازی مسابقه می دهد و در این مدت توانسته حدود ۹ کیلو وزن مسابقه ای اضافه کند یعنی سالیانه کمتر از ۱ کیلو.
این همان سابقه ای است که دکتر لین در جواب کسانی که اتهام استفاده از استروئیدها را به او می زنند به رخ می کشد. سال ها قبل خیلی ها به او می گفتند بدنش افتضاح است و باید بدنسازی را کنار بگذارد، اما او هرگز به دیگران گوش نکرد و فقط در جهت پیشرفت تلاش کرد و به ژنتیک متوسطی که داشت خرده نگرفت.

به اعتقاد او مردمی که می گویند ژنتیک در شکل و فرم بدن مهم است دروغ هایی است که افراد تنبل می بافند تا تنبلی خود را توجیه کنند.
آنچه در ادامه می خوانید، مصاحبه ای است با دکتر لین نورتون بدنساز طبیعی که عضو IFPA است و در NGO Pro به حساب می آید که تشکیلاتی است برای بدنسازان طبیعی.

مقداری خود را معرفی کنید؟
شاید جالب ترین معرفی برای خوانندگان و هواداران این باشد که من یک بدنساز حرفه ای و پاورلیفتر حرفه ای هستم که در مسابقات دارای تست دوپینگ شرکت می کنم. همچنین در رشته تغذیه دارای مدرک دکتری هستم به اضافه تخصصم که در متابولیسم پروتئین عضله است.

چگونه بدنسازی، مدلینگ و فیتنس را شروع کردی؟
من هم مثل خیلی های دیگر تمرین وزنه را به خاطر بالابردن اعتماد به نفس شروع کردم و در این مورد هم موفق شدم.

مهم ترین عاملی که باعث می شد تو با انگیزه بمانی چه بود؟
انتخاب هدف و تلاش مداوم برای بهتر شدن چیزی بود که به من انگیزه می داد. می خواهم میراثی از خودم به جای بگذارم و برای انجام دادنش نمی توانم وقت خود را تلف کنم. یک روز بد تمرینی روزی است که باید جای دیگر آن را جبران کنم.

یک عاشق بدنساز برنامه تمرینی اش چگونه است؟
من از برنامه های دوره ای غیر خطی پیروی می کنم و برای آن واژه PHAT را انتخاب کرده ام که یعنی تمرینات سازگاری هایپرتروفی توانی. به طور مختصر، شما تمرینات هفتگی را تقسیم می کنید به برنامه های توان/ قدرت و جلسات تمرین هایپر تروفی. ۲ جلسه اول از هفته (بالاتنه- یا بین تنه) تقریبا در استیل پاورلیفتینگ انجام می شوند. وزنه های سنگین با تکرارهای کم و تلاش برای رسیدن به حداکثر شدت در تمرین. بخش دوم از هفته هم بر اساس تمرینات هایپر تروفی برنامه ریزی شده است. یعنی تکرارهای بالاتر، مقدار بیشتر و استراحت کوتاه تر بین ست ها. این روش غیر خطی نسبت به روش های غیر دوره ای و یا دوره ای خطی خیلی موثر تر نشان داده است (در حیطه قدرت و هایپر تروفی موثرتر است).

آیا بیشتر برای افزایش سایز عضله تمرین می کنی یا افزایش قدرت؟
برای هر دو هدف تمرین می کنم در حالی که همیشه با هم مرتبط نیستند و برایم دشوار است که باور کنم کسی که از اسکوات ۱۳۵ کیلو به ۲۲۵ کبلو می رود، عضلات بزرگتری ندارد!

نوع رژیم غذایی ات چطور است؟
این سوال خیلی عمومی است اما در دوره حجم هدفم مصرف روزی ۲۲۵ گرم پروتئین، ۴۰۰ گرم کربوهیدرات و ۸۰ گرم چربی است و حدود ۵۰ گرم نیز فیبر.

فلسفه ات در تغذیه چیست؟
این هم یک سوال عمومی است و پاسخ گفتن به آن دشوار است. من یک فلسفه خاص و مشخص ندارم. فلسفه ام این است که متابولیسم هر کسی متفاوت است و باید بر اساس همان برنامه ریزی کند و یک روش برای کسی موثر است شاید برای شخص دیگر افتضاح به حساب آید.

آیا به وعده های غذایی تقلبی اعتقادی داری؟ چرا و چرا نه؟
اعتقادی به شکم پرستی یا وعده های تقلبی بدون محدودیت ندارم. آنها باعث افزایش ذخایر چربی می شوند و باعث افزایش ناهنجاری غذایی می گردند. اگر مردم غذاهای غیر بدنسازی بخورند، اما از لحاظ تقسیم مواد مغذی تحت کنترل باشند، مشکلی با آنها ندارم. اما کسانی که یک روز را برای پرخوری یا غذا خوردن خارج از رژیم انتخاب می کنند و سعی دارند اینطور توجیه کنند که این کار باعث افزایش متابولیسم شان می شود، به نوعی چرند کامل است.

رژیم و تمرینات تو در دوره مسابقات و خارج فصل چه تغییراتی دارد؟
تمرین تفاوتی نمی کند، چرا که هر کاری که باعث عضله سازی می شود باید در تمرین حالت خود حفظ شود. در مورد رژیم هم وقتی که می خواهم برای مسابقه آماده شوم، حدود روزی ۲۷۵ گرم پروتئین، ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم کربوهیدرات (روزهای پر کربوهیدرات ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم از معمولا ۱ الی ۲ روز در هفته است) و ۵۰ الی ۶۰ گرم چربی می خورم. پر واضح است که از محدوده عدد بالایی شروع می کنم و زمانی که چربی سوزی با مشکل مواجه می شود مقداری مصرف را کمتر می کنم.

به کدامیک از مشخصات فیزیکی خود که یک عاشق بدنساز هستی بیشترین افتخار را می کنی؟
فکر می کنم عضلات پایم. آنها هرگز خیلی توسعه یافته به نظر نخواهند رسید، اما با توجه به چیزی که در ابتدا بودم، در حال حاضر به آنچه که تبدیل شده اند خیلی افتخار می کنم.

چه مکمل هایی را استفاده می کنی؟ اگر هم نمی کنی دلیلش چیست؟
پروتئین وی، آمینو های شاخه ای، کراتین منوهیدرات، سیترولن مالات، بتا آلانین، HMB Lipoic Acid، روغن ماهی، مولتی ویتامین.
چیزهایی دیگری هم استفاده می کنم که دوره ای است اما این موارد که نام بردم، همیشه در برنامه های من جای دارند. البته وقتی که رژیم دارم. یا وقتی که یک تمرین جدید را شروع می کنم که حدس می زنم تخریب عضلانی اضافی دارد، فقط HMB استفاده می کنم.

بدنسازان مورد علاقه ات کیست؟
دیو گودین، فیلیپ ریکاردو و دکتر بوکلمسوزسکی

چه کسی بیشتر از همه به تو انگیزه می دهد؟
پدر بزرگم که شجاع ترین، قابل افتخارترین و جالب ترین شخصی است که در عمرم دیده ام. اگر به اندازه نیمی از او رشد می کردم، می توانستم خودم را موفق به حساب آورم.

به نظرت بزرگترین ضعفی که به عنوان یک عاشق بدنساز داری چیست؟
تلاش برای اینکه همه را خوشحال کنم و همه را مثل خودم کنم. باید به این حقیقت توجه کنم که نمی توانم همه را خوشحال کنم و بعضی ها همیشه مرا دوست نخواهند داشت و هیچ فرقی هم نمی کند چه شرایطی باشد.

حرف پایانی یک عاشق بدنساز چیست؟
هیچ جادویی در کار نیست، باید کار کنید. حالا و امروز باید کار کنید. بدترین طرح اگر امروز اجرا شود بهتر از بهترین طرحی است که خیلی دیر اجرا شود. می بینیم خیلی از مردم در آنالیز کردن مشکل دارند و در پایان روز می توانید خیلی کارها را اشتباهی انجام دهید اما اگر به باشگاه بروید و هر روز تمرین کنید و به تغذیه خود توجه کنید با پشتکار می توانید تغییرات بزرگی را مشاهده کنید به شرطی که پشتکار به “سال ها” برسد.

بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

8 پاسخ

  1. سلام من یه بدن سازم هفت ساله وزنه کار میکنم هیچ چیزی مصرف نمیکنم به جز ویتامین B12 چندین بارم تو پرس سینه مقام آوردم یه مشکلی دارم از کوچکی کول رنج میبرم بدن بزرگی دارم ولی کول هام اندازه یه فرد عادیه به زبون ساده اصلا رشد نداره بدنم بدون کول شکل مستطیل داره خوشحال میشم نظرتونو بشنوم.

  2. سلام لطفا کمکم کنید من یه دوروزه یه امپول تستسرون زدم به بازو هام یه بازوم انگار فلج شده خیلی خیلی درد داره

    1. اگر ورم بیش از یک هفته دارد احتمالا عفونت کرده به پزشک مراجعه کنیدچرا ادم باید سلامتیشو با داروهای سرطان زا به خطر بندازه

  3. سلام
    من ۲۲ سالمه قدم ۱۷۵ و وزنم ۶۰ کیلو هست، یک ماهه که بدنسازی میرم بنظر شما چه موقع باید از مکمل استفاده کنم‌ ؟ چ مکمل هایی مناسب من هست ؟

  4. به نظر من بدنسازی یکی از بزرگرترین و درد ناکترین ورزشهاست. یکی از اولین دردها درد عضلات است که بعد از هر روز تمرین با ان مواجه میشوم اما باعث خوشحالیمه چون نشان از بیفایده نبودن تمرینم میده. دومین درد این ورزش اطرافیان هستن که با کنایه های یکترفه باعث نا امیدی در انسان میشن( با این ورزش کجارو میخوای بگیری، واسه کی خودت رو اینجوری میکنی، بیکاری هر روز باشگاه میری و….) اما تنها امیده که انسان رو به آخر میرسونه. درسته شاید ما نتونیم با این ورزش هیچ جایی رو بین قهرمانان این ورزش پیدا نکنیم یا کسی رو تحت تاثیر قرار ندیم اما روزی که به خودمان نگاه میکنیم و تغیرات خودمون رو میبینم حداقل احساس غرور و سربلندی میکنیم که چندین سال زحمتمون بی فایده نبوده و سربلنیم( هیچ وقت نا امید نشیم و در ضمن هیچ وقت مغرور نشیم چون هر دو به خودمان لطمه میزند) . به امید روزی که علم این ورزش همه رو آگاه کنه

  5. ماشالا به انگیزش.منم تقریبا مثل دکتر هستم با اینکه ۲ سال تمرین کردم خیلی ها میبینن از رو حسادت میگن رشدی نداشتی اما من بی تفاوت به حرف هاشون تمرین میکنم و میدونم فقط و فقط با تمرینات منظم و مکمل های حساب شده به هدفم میرسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی