مکمل1

MCTها (تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط)

MCTها (تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط) دسته بندی:چربی سوزی، عضله سازی، تولید انرژی، تقویت حافظه، تقویت سلامتی  

MCTها (تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط)
دسته بندی:چربی سوزی، عضله سازی، تولید انرژی، تقویت حافظه، تقویت سلامتی

 

مکمل mct

فواید: MCTها در واقع چربی های اشباع شده ای هستند که در روغن نارگیل، روغن هسته خرما، و کره یافت می شوند. البته امروزه MCTها با تصفیه روغن های مذکور به طور مجزا قابل دسترسند و برخی کمپانی ها هم گاهی آن را به محصولات پروتئین خود، اضافه می کنند. MCTها دارای زنجیره های اسید چرب کوتاه تری هستند نسبت به تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند که در اغلب غذاها یافت می شوند. بدن ترجیح می دهد این چربی های کوتاه تر را برای تولید سوخت بکار گیرد به جای اینکه در سلول های چربی ذخیره کند. وقتیMCTها شکسته می شوند، ترکیباتی با نام کتون بادی تولید می کنند، که کمک می کنند به ممانعت از تجزیه عضلات و می توانند به رشد عضلانی بیشتر منجر شوند. همچنین مشخص شده که MCTها در تقویت سوخت و ساز موثرند و استفاده از ذخایر چربی برای تولید سوخت را تقویت می کنند. حتی برخی مطالعات گزارش کرده که استفاده از MCTها به شکل مکمل می تواند استفاده از پروتئین را در بدن ارتقاء دهد، همین طور عملکرد ایمنی بدن را.
دز مناسب:۱تا۲ قاشق از روغن های MCTها را تا چهار بار در روز به وعده های غذایی خود بیافزایید، برای ممانعت از احتمال ناراحتی گوارش با دز کمتر شروع کنید. اگر دچار دیابت یا مشکلات روده هستند، قبل از مصرف MCTها باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

بادی فول

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه