ارتباط موبایل و کاهش تستوسترون ؟!

ارتباط موبایل و کاهش تستوسترون ؟! چارلز پولیکوین معتقد است برای جلو بازوها حرکتی بهتر از جلو بازو

ارتباط موبایل و کاهش تستوسترون ؟!

چارلز پولیکوین معتقد است برای جلو بازوها حرکتی بهتر از جلو بازو با هالتر وجود دارد! او می گوید در کنار تمرین خاص برای چربی سوزی باید اصول ساده ای برای تغذیه رعایت شود.
از نظر چارلز پولیکوین استفاده افراطی از موبایل می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد چون تحقیقات این را نشان داده. در پایان هم بحث الکترولیت ها را مطرح می کند که طی آن به شماری از مهم ترین مواد معدنی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات در تمرین اشاره می کند.

موبایل و تسترون

بهترین حرکت جلو بازو

برای به خدمت گرفتن جلوبازوها حرکت بهتری نسبت به جلو بازو هالتر وجود دارد که از جمله آنها می شود به جلوبازو اسکوات و جلو بازو روی میز بالاسینه اشاره کرد. برای آنکه حرکت جلو بازو هالتر موثرتر شود ترجیح می دهم که آن را با میله هالترهای ضخیم انجام دهم(که البته در معدود باشگاهی می توانید این میله های خاص را که بسیار ضخیم تر از میله های عادی هستند پیدا کنید) چرا که در این حالت فشار و تاثیر حرکت بسیار بیشتر می شود.
همچنین برای به حداقل رساندن تقلب در حرکت، ترجیح می دهم که جلو بازو هالتر را در حالی اجرا کنم که عضلات پشت و نشیمن گاهم به دیواری تکیه دارند و آرنج هایم نیز کنار پهلو ثابت هستند.
به جای دیوار می توانید روی یک سوئیس بال با قطر ۴۵ یا ۵۵ سانتی متر تکیه دهید.

اصول رژیم چربی سوزی

برای چربی سوزی ۱۰ نکته رژیمی دارم:

۱-همیشه صبحانه بخورید و غذاهای پر پروتئین و با ضریب گلیسمیک پائین را انتخاب کنید. مثلا به گوشت و آجیل فکر کنید.
۲-تمام غذاهای پردازش شده را از لیست غذاهای خود حذف کنید.
۳- از مصرف چربی اجتناب نکنید و صرفا مطمئن شوید که چربی های خوب مثل آنهایی که در ماهی، روغن نارگیل، روغن زیتون،آووکادو و آجیل وجود دارند را مصرف می کنید.
۴-تمامی قند و شکر و شیرین کننده ها را از برنامه غذایی خود پاکسازی کنید.
۵-آرد، گلوتن و دیگر غلات مشابه را از برنامه حذف کنید تا به سلامت انسولین در بدن کمک کرده باشید.
۶- به حد کافی فیبر مصرف کنید و مصرف حداقل روزی ۲۵ گرم را هدف قرار دهید.مصرف کم فیبر منجر به سلامت ضعیف انسولین می شود و به افزایش چربی های شکم می انجامد.
۷-به حد کافی خواب داشته باشید. اگر مشکل استراحت دارید سعی کنید شب ها زود بخوابید تا صبح ها زودتر بیدار شوید چون این محدوده زمانی با مواد تشکیل دهنده بدن ارتباط دارد.
۸-منیزیم استفاده کنید تا بدن آرامش پیدا کند و سطح کورتیزول کم شود.
۹- در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و آب کافی در اختیار بدن قرار دهید تا بدن سم زدایی شود(حدود ۳ لیتر در روز برای مردان بزرگسال کافی است).
۱۰-نوشیدنی های شیرین، آب میوه، سودا، نوشیدنی های ورزشی را از برنامه خود حذف کنید و در عوض آب، چای یا قهوه بنوشید.

ارتباط موبایل و تستوسترون

موبایل شما می تواند برای تستوسترون مضر باشد! آیا شگفت زده نشدید؟ به احتمال خیلی زیاد دلیل این ارتباط ترکیبی است از تشعشع و استرسی که تلفن همراه روی مصرف کننده های خود تحمیل می کند.
یک تحقیق نشان داده که بستن تلفن همراه روی کمر باعث کاهش ۳۱ درصدی سطح آندروژن می شود. چنین کاهشی می تواند باعث به وجود آمدن حالت آندروژنی به نام”تب بیبر” شود.
جدا از کاهش سطح تستوسترون، خطرات دیگری با ماجرای استفاده افراطی از تلفن همراه وجود دارد.

آیا الکترولیت ها موثرند؟

نوشیدنی های الکترولیتی می توانند موثر باشند. الکترولیت ها مواد شیمیایی هستند که حتی در آب حل می شوند، تبدیل به یون می شوند و آنها مولکول هایی هستند که در ایجاد پالس های الکتریکی در کل بدن نقش دارند.
اگر در بدن کسری الکترولیت ایجاد گردد، عضلات نمی توانند به درستی منقبض شوند. اگر صرفا آب می نوشید، الکترولیت های درون بافت ها رقیق می شود. برای تنظیم مجدد بالانس الکترولیت ها بدن باید این آب را توسط کلیه ها دفع کند.

در یک بررسی که آوریل ۲۰۱۲ منتشر شد، ۱۳ مرد دانشگاهی با سابقه گرفتگی عضلانی حاصل از تمرین در یک بررسی شرکت داده شدند تا مشخص شود الکترولیت ها چقدر خوب می توانند از ایجاد گرفتگی در عضلات ساق پا جلوگیری کنند.
محققان به این نتیجه رسیدند که: مصرف نوشیدنی های کربوهیدراتی- الکترولیتی قبل و حین تمرین در یک فضای گرم، می تواند در گرفتگی عضلانی حاصل از تمرین وقفه ایجاد کند و در نتیجه اجازه دهد که برای زمان طولانی تری تمرین ادامه یابد.
دانشمندان متوجه شدند که ۶۹ درصد از افراد شرکت کننده در تحقیق هنوز هم گرفتگی را تجربه کردند و در نتیجه آنها مشغول پیگیری برای یافتن دلایل دیگر به ویژه آمادگی فیزیکی شدند که برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی ضروری است.
یکی از بهترین منابع طبیعی الکترولیت آب نارگیل است، گزینه دیگر اضافه کردن یک مخلوط الکتریکی به آبی است که حین تمرین می نوشید. در مورد نوشیدنی های ورزشی باید توجه کنید که آب طی یک پروسه ای به نام osmosis وارد سلول ها می شود.
نوشیدنی های ورزشی اغلب حاوی مقدار زیادی سدیم (برای بهبود طعم) هستند و از این جهت آب نمی تواند وارد سلول شود و در نتیجه همزمان که بدن آب کافی دارد، اما دچار کم آبی است!
پتاسیم هم یک مینرال قلیایی کننده است و همچنین با جلوگیری از گرفتگی عضلات ارتباط دارد. من سیترات پتاسیم را دوست دارم که بسیار قابلیت جذب بالایی دارد.
کمبود پتاسیم تنها دلیل مینرالی برای گرفتگی عضلانی نیست. بلکه منیزیم هم در انقباض عضله نقش دارد و رایج ترین مینرالی است که در آن کسری به وجود می آید. یک دلیلش این است که تمرینات قدرتی نیاز به منیزیم را افزایش می دهند.
در حقیقت طی ۱۲ سال اخیر هیچکدام از شاگردانی که برای اولین بار کار را با من شروع کردند، سطح منیزیم قابل قبولی نداشته اند.
مسئله جذب عموما دلیل اصلی برای عدم دسترسی به سطوح کافی از منیزیم است. در طول سال های فعالیت ورزشی ام، تحقیقات و تجربیات بسیار زیادی را درباره بازسازی سطح منیزیم جمع آوری کرده ام و اعتقاد دارم که بهترین حالت این است که ترکیبی از ۴ مدل منیزیم مصرف شود: منیزیم fumare،glycinate،taurate و orotate. افزودن ویتامین Eو B3 نیز کمک خواهد کرد.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه