این شکم با افراط از بین نمی رود

تا به حال چند بار جلوی آینه به خودتان قول داده اید از شر چربی های اضافی شکم

تا به حال چند بار جلوی آینه به خودتان قول داده اید از شر چربی های اضافی شکم خود را راحت کنید و چند بار با خودتان برنامه گذاشته اید که از شنبه ای که سال ها ست نیامده ورزش را شروع کنید؟
وقتی می خواهید چربی های اضافی را کم کنید قبل از هر چیزی باید یادتان باشد که طی چند وقت این همه چربی انباشته شده است؟ و نباید برای سوزاندن آن برای خودتان ۱ یا ۲ ماه وقت در نظر بگیرید.

حد مجاز کاهش وزن و چربی سوزی ماهی ۲ کیلو گرم است. شاید به نظر کم باشد، اما اگر بعد از ۶ ماه شما ۱۲ کیلو چربی خالص بسوزانید فیزیک تان پیشرفت فوق العاده ای می کند به ویژه اگر در کنارش تمرینات وزنه هم در برنامه هایتان باشد و عضلات در این مدت خوش فرم و ورزیده هم شده باشند.

کشیدن وزن بدن :

کشیدن وزن بدن در فواصل زمانی کوتاه مثل هر روز یا هر چند روز یکبار کار اشتباهی است. کنترل وزن هفته ای یک روز انجام شود مشکلی ندارد اما نباید در مدت کوتاه تری انجام گیرد.

این شکم با افراط از بین نمی رود

چربی سوزی :

نکته مهمی که عاشقان چربی سوزی به آن توجه نمی کنند این است که فکر می کنند هر چه کالری مصرفی را محدودتر کنند زودتر به نتیجه می رسند غافل از اینکه برعکس می شود و با رژیم افراطی علی رغم اینکه ابتدا مقداری وزن کم می شود، اما به زودی با توقف مواجه می شود و دلیل اصلی اش افت سرعت متابولیسم است.
برای جلوگیری از این رخداد لازم است به صورت مداوم به کمک وعده های غذایی کوچک و مغذی به بدن مواد غذایی و انرژی برسانید تا وارد فاز گرسنگی و قحطی نشود. هر زمان بدن حس کند در حالت قحطی قرار دارد به شدت در مقابل چربی سوزی مقاوت می کند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا وزن خود را حفظ کند.
بنابراین به جای اقدام های افراطی و رادیکالی سعی کنید علمی کار کنید و از مشورت با متخصصان تغذیه برای رژیم غذایی ترس نداشته باشید و برای ورزش هم در صورت نیاز از مربیان کارآزموده راهنمایی بخواهید. قبول کنید هر کسی تخصصی دارد و هر کاری را از متخصص آن بخواهید.

این شکم با افراط از بین نمی رود1
لازم به ذکر است بعضی از بدنسازان حرفه ای که برای مسابقات رژیم می گیرند اعتقاد خاصی به آینه دارند و حتی کالری مصرفی خود را نیز شمارش نمی کنند اما موضوع این است که آنها تجربه بسیار زیادی دارند و در مورد تمام مواد غذایی و کالری آنها اطلاعات کافی دارند لذا بر اساس تجربه به یک روش غریزی رسیده اند اما کار برای کسانی که می خواهند چربی های شکم را بسوزانند و حرفه ای به حساب نمی آیند فرق می کند.
اولین چیزی که برای چربی سوزی احتیاج دارید یک رژیم غذایی است که کالری آن اندکی کمتر از نیاز روزانه بدن به انرژی باشد. وقتی بدن کسری کالری داشته باشد از ذخایر خود جهت تامین انرژی استفاده می کند و آن وقت است که چربی ها بخشی از این انرژی را تامین می کنند و چنانچه در این حالت فعالیت های بدنی خود مثل ورزش های هوازی از جمله پیاده روی، دویدن، والیبال، بسکتبال، شنا و… را اضافه کنید به این بالانس منفی کالری کمک می کنند و پروسه چربی سوزی تان تسریع می شود.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه