ریکاوری3

ریکاوری سیستم عصبی مرکزی-بادی فول-

ریکاوری سیستم عصبی مرکزی همانگونه که می دانید ناقل ها و پیام رسان های موجود در سیستم عصبی

ریکاوری سیستم عصبی مرکزی
همانگونه که می دانید ناقل ها و پیام رسان های موجود در سیستم عصبی بدن انسان نقش مهمی را در انتقال پیام به سلول ها و به مغز ایفا می کنند. این ناقل ها همچنین در برقراری ارتباط اجزاء و قسمت های مختلف مغز با یکدیگر و همچنین در برقراری ارتباط مغز با دیگر ارگان ها نیز وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

 

ریکاوری

از مهم ترین ناقل های سیستم عصبی می توان به دوپامین، استیل کولین، نوراپی نفرین و … اشاره کرد. متخصصین بر پایه تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که پرداختن به تمرینات شدید و سنگین بدنی از میزان تولید و انتشار این ناقل ها در بدن نیز به طرز محسوس کم می کند و حتما می دانید این موضوع برای کسانی که برای رشد عضلانی نیاز به این ناقل ها دارند خبر ناخوشایندی محسوب می شود.
برای پی بردن به اهمیت و ارزش واقعی ناقل های عصبی موجود در سیستم عصبی به این نکته توجه داشته باشید که عارضه تمرین زدگی و حتی بسیاری از خستگی های مزمن که در نتیجه پرداخن به تمرینات سنگین در بدن آدمی بروز کرده و آهنگ پیشرفت وی را کند می کند در نتیجه افت محسوس میزان برخی از ناقل های شیمیایی موجود در سیستم عصبی بدن آدمی به وجود می آید.
پرداختن به تمرینات شدید با کاهش میزان ناقل های شیمیایی موجود در بدن شده و زمینه را برای بروز خستگی و همین طور هم بروز عارضه تمرین زدگی مهیا و آماده می کند. این در حالی است که شما با استفاده از علم تغذیه می توانید از شدت منفی تمرین بر موجودی ناقل های سیستم عصبی در بدن کم کرده و از بروز پدیده تمرین زدگی و همچنین و همچنین از بروز خستگی مزمن که در بدن اغلب ورزکاران رشته های قدرتی دیده می شود به خوبی جلوگیری کنید.
برهم خوردن تعادل میزان ناقل های شیمیایی موجود در بدن آدمی معمولا با علایم و با عوارضی همراه است که در این قسمت به طور مختصر و مفید به مواردی از آنها اشاره می کنیم:
-خستگی سیستم عصبی مرکزی
-خستگی عمومی بدن
-کم شدن محسوس انگیزه و روحیه
-ضعیف شدن محسوس حافظه و قدرت یادگیری
-کاهش کنترل انسان بر حرکات و رفتار
-کج خلقی های بی دلیل و تغییر محسوس و بی دلیل خلق و خو
با رعایت الگوی صحیح تغذیه تا حدود زیادی می توان از تاثیرات منفی تمرین بر ناقل های عصبی موجود در بدن کم کرد اما گفته می شود که مصرف روزانه ۵ گرم از اسید آمینه های شاخه ای در حین تمرین ممکن است در کاهش میزان و حجم سرتونین تولید شده در بدن موثر واقع شود. همانگونه که می دانید سروتونین نیز یکی از ناقل های عصبی است که در مغز آدمی فعال بوده و افزایش میزان آن در مغز نیز منجر به بروز خواب آلودگی در فرد می شود.

بادی فول

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه