ریکاوری

تکمیل ریکاوری لازمه رشد عضلانی -بادی فول-

تکمیل ریکاوری لازمه رشد عضلانی ریکاوری از مهم ترین فاکتورهای مطرح در پرورش اندام نوین بوده است که

تکمیل ریکاوری لازمه رشد عضلانی
ریکاوری از مهم ترین فاکتورهای مطرح در پرورش اندام نوین بوده است که امروزه نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در پیشرفت های ورزشی ورزشکاران این رشته بازی می کند. در بسیاری از موارد، دلیل کند بودن آهنگ رشد عضلانی را می توان در عدم توجه ورزشکاران و حتی مربیان به ریکاوری و اهمیت آن در پیشرفت های ورزشی ورزشکاران دانست.

 

ریکاوری

عدم توجه به این مقوله، علاوه بر اینکه پیشرفت های ورزشی ورزشکاران را کند می کند بلکه امکان و احتمال بروز مصدومیت های ناخواسته در حین اجرای تمرینات سنگین را نیز به شدت بالا برده و همچنین میزان و شدت شیوع عارضه تمرین زدگی در بین ورزشکاران را نیز افزایش خواهد داد. زمانی که مشخصا در مورد ریکاوری بحث می کنیم به پنج موضوع پایه می توان اشاره کرد :
۱- احیای ذخایر گلیکوژن موجود در عضلات
۲- ریکاوری از نقطه نظر بالانس نیتروژن
۳- ریکاوری سیستم عصبی مرکزی
۴- نسبت هورمون های آنابولیک
۵- ریکاوری سیستم ATP PC

بادی فول


ثبت دیدگاه