برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مکمل NANOX9

مکمل NANOX9

سازندگان این مکمل ( مکمل NANOX9 ) در وصف محصولی که به بازار عرضه کرده اند از واژه پمپاژ خون استفاده کرده و اعتقاد دارند که با مصرف این مکمل پمپاژ خون به درون بافت های عضلانی در حین تمرین به خوبی حاصل خواهد شد و گویا اصلی ترین هدف از تولید و عرضه این مکمل نیز همین مسئله بوده است. پمپاژ خون به درون عضلات که از بارزترین پیامدهای آن می توان به دم شدید عضلانی در حین تمرین اشاره کرد همواره علامت مثبت و حالت خوشایندی بوده است که پرورش اندام کاران نیز شدیدا از آن استقبال کرده و همواره در صدد رسیدن به آن بوده اند.

پیامدهای مثبت پمپاژ

  • در نتیجه تشدید پمپاژ خون به درون رگ ها، عروق خونی گشاد می شوند و حتما می دانید که گشاد و قطور شدن عروق خونی مخصوصا زمانی که در حین تمرین، فیگور نیز اختیار می کنید تا چه اندازه می تواند برای پرورش اندام کار،رویایی ودر خور تحسین باشد و کمپانی سازنده ادعا کرده است که این مهم با استفاده از این مکمل به خوبی محقق می شود!
  • در نتیجه تشدید پمپاژ خون به درون رگ ها، خون رسانی به اندام ها و بافت ها نیز تشدید و تسهیل می شود و با تشدید خون رسانی به بافت ها توان ورزشکار در انجام فعالیت های بدنی سنگین و شدید نیز افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند!
  • در نتیجه تشدید پمپاژ خون به درون رگ ها و در نتیجه بهبود خون رسانی به درون بافت ها، جریان ارسال مواد غذایی نیز به درون سلول های عضلانی به خوبی تشدید می شود!
  • در نتیجه تشدید پمپاژ خون به درون رگ ها و در نتیجه بهبود خون رسانی به درون بافت ها، فرایند دفع مواد زاید از بافت های عضلانی نیز به خوبی انجام می گیرد!
  • در نتیجه تشدید پمپاژ خون به درون رگ ها، افزایش موقتی و آنی حجم و دم شدید عضلانی که اساس کار فیگور گیری در پرورش اندام است نیز به خوبی حاصل می شود!
  • همچنین گفته می شود که در نتیجه تشدید پمپاژ خون به درون عروق خونی، زمینه برای رشد واقعی و پایدار عضلانی نیز مساعدتر از پیش می شود.

با توجه به موارد یاد شده که تماما واقعی نیز به نظر می رسند و با توجه به این تفاسیر می توان نتیجه ای که از تشدید پمپاژ خون در بافت های عضلانی حاصل می شود را ستود ولی باید دید که آیا این مکمل واقعا توان تشدید پمپاژ خون در این حد و اندازه که وعده داده شده را داراست یا خیر؟

Nitric Oxide

ترکیب Nitric Oxide اساس کار ساخت مکمل های پمپاژ دهنده محسوب می شود و از این رو می توان گفت که این ماده در عرصه تولید این مکمل ها جایگاه شناخته شده ای داشته است و تا به امروزه مکمل های زیادی را نیز می توان مثال زد که با محوریت این ترکیب تولید و عرضه شده اند و صد البته باید افزود که این ترکیب کارایی قابل قبولی هم در زمینه تشدید پمپاژ خون از خود نشان داده است. مکمل هایی که با محوریت Nitric Oxide ساخته می شوند را همگان به اسم مکمل های پمپاژ خون می شناسند و در برخی موارد نیز این مکمل ها را به نام مکمل های قبل از تمرین نیز می نامند و کمپانی سازنده NANOX9 با عرضه این محصول که مدت زمان زیادی از ورود آن به بازار نیز نمی گذرد ادعا کرده بود که اکنون دیگر دور، دور این مکمل تازه وارد است!

یادآوری مهم

یادآوری این نکته را ضروری می دانم که دیگر کمپانی های مکمل ساز نیز امروزه و در همین راستا و در جهت تشدید پمپاژ خون مکمل هایی به مراتب موثر تر تولید و روانه بازار کرده اند.

نیتریک اکسید

نیتریک اکسید در حقیقت ماده ای گازی شکل است که در درون خود بدن نیز در حد و اندازه های معقول تولید می گردد و گفته می شود که بدن از این گاز برای برقراری ارتباط بین سلول ها نیز استفاده می کند! بدن آدمی برای تولید این گاز آنزیم هایی را تولید و آزاد می کند و این آنزیم ها نیز اسید آمینه ای موسوم به آرژنین را تجزیه می کند و در نتیجه فعل و انفعالات شیمیایی که بدین ترتیب در بدن رخ می دهد گاز نیتریک اکسید آزاد می شود.

مکملی به نام نیتریکس

ساختار مولکولی

نیتریک اکسید مولکولی است که از یک اتم نیتروژن و از یک اتم اکسیژن تشکیل شده است و این مولکول زمانی در بدن به صورت طبیعی تولید می شود که اسید آمینه ال آرژی نین در نتیجه تاثیر آنزیم Nitric Oxide Synthase به L-Citruline تبدیل می گردد.

Nitric Oxide Synthase

آنزیمی که واکنش های منجر به تولید نیتریک اکسید در بدن را کنترل و هدایت می کند Nitric Oxide Synthase نامیده می شود و گفته می شود که نیتریک اکسید به بهبود خون رسانی به بافت های عضلانی کمک کرده و فعالیت این ترکیب در بدن به تشدید پمپاژ خون به درون عضلات و به دم عضلانی ختم می شود و بر اساس این گفته بود که مکمل های حاوی این ترکیب یکی پس از دیگری همچون قازچ در بازار مکمل های غذایی دنیا سبز شدند.

تجربیات عملی

در عمل هم چنین چیزی دیده می شد و کسانی که از مکمل های حاوی این ترکیب استفاده می کردند با بهبود و حتی با تشدید محسوس خون رسانی به بافت های عضلانی و به پمپاژ شدید خون به عضلات و به دم کردن محسوس عضلات اعتراف می کردند.

نکته

لازم به ذکر است که پیش از تولید و عرضه مکمل NANOX9 نیز مکمل هایی بر اساس نیتریک اکسید تولید و عرضه می شدند و شرکت سازنده این محصول زمانی که این نسخه از این مکمل را به بازار عرضه نمود ادعا کرد که در محصول جدید از تکنولوژی های خاص موسوم به تکنولوژی نانو که امروزه در صنعت مکمل سازی همه گیر شده است استفاده شده و همین مسئله نیز کارایی این مکمل را افزایش داده و آن را نسبت به مکمل های نیتریک اکسید که تا آن دوران تولید و عرضه می شدند موثر تر کرده است.

غدد درون ریزی و هورمون ها

سازندگان مکمل های حاوی این ترکیب همچنین ادعا می کردند که نیتریک اکسید، سیستم غدد درون ریز بدن را نیز تحت تاثیر قرار داده و بدن را وادار به تولید و ترشح هورمون گنادوترویپن کرده و همچنین میزان ترشح هورمون آدرنالین را به خوبی افزایش داده و از این طریق نیز به افزایش محسوس قدرت و پمپاژ خون کمک می کند.

تکنولوژی نانو

سازندگان مکمل NANOX9 ادعا می کنند که در ساخت این محصول از تکنولوژی نانو استفاده شده است و مکمل تولیدی آنها به دلیل اینکه ذرات شان بسیار ریز و در حد نانو هستند بسی سریع تر از دیگر مکمل های حاوی نیتریک اکسید که از تکنولوژی نانو در آنها بهره گرفته نمی شود عمل کرده و کارایی قوی تر و بهتری هم دارد.
روزگاری که این مکمل برای اولین بار به بازار عرضه شد تکنولوژی نانو تکنولوژی جدیدی به شمار می رفت ولی امروزه این تکنولوژی نیز در صنعت مکمل سازی هیاهوی غریبی به راه انداخته است و بهتر بگوییم مکمل سازان بر سر این موضوع شدیدا مانور داده و قویا از آن دم می زنند و گفته می شود اساس کار در این تکنولوژی بر این است که مکمل سازان ذرات مکمل های خود را تا حد توان ریز می سازند تا میزان جذب و سرعت جذب و سرعت اثر محصول افزایش یابد.
کمپانی سازندهNANOX9 ادعا می کند که ذرات این مکمل در حدود ۷۴۰۰ بار کوچک تر از ذرات مکمل های قدیمی حاوی نیتریک اکسید می باشد. کمپانی سازنده همچنین ادعا می کند که این محصول به سرعت موجب افزایش نیتریک اکسید خون می شود و اساس برتری آن را نیز در ریز بودن بسیار زیاد ذرات این مکمل می داند.

فرم دارویی مکمل NANOX9

این مکمل به صورت کپسول تولید شده و در بسته بندی های ۱۸۰ تایی عرضه شده است و گفته می شود که هر سروینگ از این مکمل نیز شامل سه کپسول می باشد و با این تفاسیر می توان گفت که هر بسته از این مکمل برای ۶۰ بار مصرف مناسب خواهد بود.

محتویات مکمل NANOX9

کمپانی سازنده ادعا کرده است که ترکیبات اصلی موجود در بدنه و موجود در ترکیب این مکمل همان اسید آمینه شناخته شده ال آرژنین و همچنین Tohimbe HCL می باشد و لازم به ذکر است که علاوه بر موارد یاد شده ترکیبات دیگری نیز در این محصول اضافه شده است که به مهم ترین این موارد اشاره می کنیم:

  • Hydroxypropyl Cellulose
  • Microcrystalline Cellulose
  • Croscarmellose Sodium
  • Polyvinylpyrrolidone
  • Vegetable Stearine
  • Magnesium Stearate
  • Silica
  • Titanium Dioxide

دستور مصرف برای مبتدی ها

کسانی که برای اولین بار از این محصول استفاده می کنند و همچنین کسانی که در سطوح مبتدی تمرین می کنند و سابقه چندانی در مصرف مکمل های غذایی ندارند روزانه دو بار و هر بار یک سروینگ از این محصول را مصرف می کنند. در روزهایی که تمرین دارید یک وعده از این وعده ها را قبل از تمرین مصرف می کنید وبه این مهم توجه داشته باشید که هرگز بیش از ۱۰ کپسول از این مکمل در ۲۴ ساعت را نباید مصرف بکنید.

دستور مصرف برای پیشرفته ها

افرادی که در سطوح متوسط و پیشرفته قرار دارند بر اساس وزنی که دارند می توانند از الگوی زیر استفاده کنند: افراد پیشرفته ی زیر ۱۰۰ کیلو گرم روزانه ۸ کپسول را در دو وعده ۴ تایی مصرف خواهند کرد و ورزشکاران پیشرفته ای که بالای ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند روزانه ۱۰ کپسول را دو وعده ۵ تایی مصرف خواهند کرد.

هشدار

اگرچه این مکمل در حال حاضر در فهرست داروهای ممنوعه قرار ندارد ولی استفاده از این مکمل نیز همانند اغلب مکمل های دیگر برای سنین زیر ۱۸ سال ممنوع اعلام شده است.
در مورد ممنوعیت مصرف برخی از این مکمل ها برای سنین زیر ۱۸ سال اشاره به این نکته نیز ضروری است که در برخی موارد کمپانی های سازنده موظف به درج این هشدار بوده و یا جانب احتیاط را رعایت می کنند و در برخی موارد هم از این ترفند برای القاء قوی و موثر بودن محصولات تولیدی خود استفاده می کنند و استفاده از برخی از این نمونه ها حتی برای سنین زیر ۱۸ هم موردی را ایجاد نمی کند.
در مورد این محصول با توجه به اینکه با عروق خونی و با گشاد شدن عروق و با مسائل این چنینی سر و کار خواهیم داشت رعایت احتیاط را مد نظر داشته باشید و به ابن مهم نیز همواره توجه کنید ترجیحا افرادی که مشکلات قلبی و عروقی و دیگر مشکلات پزشکی داشته و در حال حاضر از دارو استفاده می کنند نباید از این مکمل استفاده کنند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی