برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مکمل جت فیول jetfuel

مکمل جت فیول

برخی از این مکمل هایی که به غلط به نام عمومی چربی سوز معروف شده اند در زمینه تشدید چربی سوزی ابدا کارایی نداشته و صرفا برای پر کردن جیب اربابان مکمل ساز تولید و عرضه می شود ولی برخی دیگر از این چربی سوزها به واقع موثر هستند. بدین دلیل گفتیم که این دسته از مکمل های غذایی به غلط به این اسم معروف شده اند که این مکمل ها اصولا چربی سوز نیستند و هرگز هم توان سوزاندن چربی بدون وجود تمرین و رژیم های غذایی را در چنته ندارند و تنها در صورتی که در کنار استفاده از این ترکیبات رژیم های غذایی کنترل شده داشته و تمرینات هوازی انجام بدهید شاید بتوان به تشدید چربی سوزی در نتیجه ی مصرف این مکمل ها امیدوار بود!

با این وجود افزایش سطح انرژی ناشی از مصرف این دسته از مکمل به واقع محسوس بوده است به صورتی که خود من از قوی ترین چربی سوزهای مجاز که به خیال شما چربی سوز هستند قبل از تمرین و تنها برای افزودن بر سطح انرژی در حین تمرین استفاده می کنم و لازم به تاکید می دانم که این دسته از مکمل ها همانگونه که ذکر شد همانند داروهای هورمون تیروئید، چربی سوز واقعی نیستند بلکه شاید در صورتی که تغذیه ای کنترل شده داشته و فعالیت های هوازی انجام داده باشید به چربی سوزی کمک می کنند.

مکانیسم اثر

مکانیسم اثر مکمل هایی که آنها را به نام چربی سوزها می شناسیم نیز متعدد و متفاوت بوده است و در این میان عده ای از این محصولات به نام ترموژنتیک معروف شده است به این معنی که موجب افزایش دمای بدن شده و بدین ترتیب به روند چربی سوزی کمک می کنند.
این قضیه را از این دید نیز می توان نگریست که این دسته از مکمل ها متابولیسم پایه بدن را بالا برده و چربی ها را تشویق به سوختن می کنند و سوخته شدن چربی ها نیز موجب تولید انرژی فراوان در بدن می شود و این انرژی نیز به صورت گرما آزاد می شود.

Jetfuel

جت فیول نیز از جمله این چربی سوزهاست و می توان گفت که به دسته چربی سوزهای ترموژن تعلق دارد و همانگونه که خود مستحضر هستید ترموژن در لغت به معنی گرما زا آمده است! این محصول که نام تجاری آن آدمی را یاد موتورهای جت و سوخت و بنزین سفیدی که عدد اکتان بسیار بالایی دارد و برای تامین انرژی مورد نیاز این موتورها به کار گرفته می شود می اندازد به صورت کپسول هایی تولید می شود که پایه ای روغنی دارند!
ECA
روزگاری بود که مصرف افدرین از نقطه نظر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ممنوع نبود و مکمل سازان از ترکیب افدرین و کافئین و آسپرین برای تولید چربی سوزهای موثر استفاده می کردند ولی از زمانی که مصرف افدرین در ورزش شدیدا ممنوع شد مکمل سازان نیز گویا عزادار شدند! چربی سوزهایی که بر پایه افدرین و کافئین و آسپرین تولید می شدند به چربی سوزهای ECA معروف بودند و امروزه نیز مکمل سازانی که قصد تاکید بر موثر بودن مکمل های تولیدی خود داشته باشند به نوعی محصولات خود را با چربی سوزهای ECA مقایسه می کنند. Eاولین حرف از واژه افدرین و C اولین حرف از واژه کافئین و در نهایت A حرف از واژه آسپرین بوده است و با وجود اینکه سال ها ست که تولید و عرضه مجاز این کوکتل متوقف شده است ولی ورزشکاران این سه دارو را به صورت ترکیبی و به منظور تشدید چربی سوزی و به منظور افزایش سطح انرژی به کار می گیرند.

مواد گیاهی و طبیعی
در ترکیب مکمل جت فیول به ادعای کمپانی سازنده از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است و تنها از مواد گیاهی و طبیعی بهره گرفته شده است و متعاقب همین ادعا نیز باید به اندازه داروهای گیاهی و ترکیبات مجاز از این محصول انتظار داشته باشید چرا که برخلاف ادعای کمپانی های سازنده هرگز نمی توان این محصول و هیچ محصول گیاهی دیگری را با چربی سوزهای نسل ECA و با هورمون های تیروئید قیاس نمود.

توصیه کمپانی تولید کننده
کمپانی سازنده در مورد این محصول ادعا کرده است که دزهای توصیه شده این مکمل برای چربی سوزی بوده و کسانی که درصدد تشدید رشد عضلانی بوده و در فاز حجم قرار دارند نیز می توانند از دزهای پایین تر این مکمل برای جلوگیری از انباشته شدن چربی زاید و برای انرژی زایی در طول روز و در حین تمرینات استفاده کنند و صد البته افرادی هم که در دوران کات و چربی سوزی قرار دارند هم می توانند از این مکمل به عنوان نوعی تشدید کننده چربی سوزی در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده نمایند!

مکمل های متفاوت
مکمل سازان همواره مکمل های تولیدی خود را متفاوت از دیگر مکمل های موجود در بازار قلمداد کرده و حتی مکمل های تولیدی نسل جدید خود را متفاوت تر و بسیار کارآمد تر از مکمل های قدیمی خود می خوانند ولی در اغلب موارد این ادعاها پایه و اساس چندان محکمی نداشته و صرفا برای بازارگرمی و برای بازاریابی است!

فرم دارویی
این مکمل به صورت کپسول ساخته شده و در بسته های ۶۰ و ۱۲۰ تایی تولید و به بازار عرضه شده است و جالب است بدانید که نمونه های موجود در بازارهای ایران و بازارهای جهان سوم که ابدا از نظر کیفیت با نمونه هایی که در بازار های اروپا و آمریکا عرضه می شود قابل قیاس نیست به چندین برابر قیمتی که این محصول در بازارهای جهانی حراج می شود عرضه می گردد.

سروینگ
هر سروینگ از این محصول شامل ۳ کپسول می شود به این معنی که در هر وعده باید ۳ کپسول از این ترکیب را میل کنید و لازم به یادآوری است که این محصول تماما از مواد گیاهی و طبیعی ساخته شده است و به همین دلیل مصرف همزمان سه کپسول از این محصول برخلاف محصولات شیمیایی که چنین دزهایی معمولا در مورد این داروها متداول نیست برای بدن آدمی مضر نخواهد بود.

اصل کلی
درمورد چربی سوزها نمی توان دز مصرف ثابتی را توصیه کرد و اصولا در ابتدای کار باید از دزهای پایین شروع کرده و دز مصرف را به تدریج افزایش داده و واکنش بدن نسبت به مکمل را سنجید. برخی از افراد هستند که با همان دزهای پایین مکمل هایی که به مکمل های چربی سوز شهرت پیدا کرده اند جواب لازم را گرفته و اثرات لازم را حاصل می کنند و اگر این افراد در همان ابتدای کار از دزهای بالا استفاده کنند دچار حالت های آزار دهنده می شوند و در این میان افرادی هم هستند که برای گرفتن اثرات لازم از این مکمل ها از دزهای بالا باید استفاده کنند و دزهای پایین این مکمل ها بر روی این افراد عملا بی اثر است!

دستور مصرف
مصرف این محصول را از یک الی سه کپسول در هر وعده شروع می کنید و همانگونه که اشاره شد بدین وسیله واکنش و عکس العمل بدن در برابر این محصول را تست می زنید و توجه داشته باشید که یک سروینگ از این محصول را در اولین ساعات روز مصرف کرده و وعده دوم را قبل از ناهار و با آب فراوان میل می کنید!

تشدید اثر
برای تشدید اثر این مکمل این محصول را با معده خالی و با آب فراوان میل کنید و به دلیل اینکه خوردن چربی سوزهای ترموژن اصولا موجب بروز اختلالات خواب می شود از شش ساعات مانده به خواب شبانه نیز مصرف این مکمل را بر خود ممنوع اعلام کنید!

هشدار
مصرف این مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است هرچند در برخی موارد دیده شده است که افراد زیر ۱۸ سال نیز به فراوانی از این محصول و از این دسته زا ترکیبات استفاده می کنند.
بانوان نیز برای زدودن چربی های زاید از بدن خود می توانند از چربی سوزها و از این مکمل استفاده کنند ولی به این مهم توجه داشته باشید که مصرف این مکمل در دوران بارداری و شیردهی برای زنان ممنوع است و به این موارد باید دقت کرد.
در صورتی که هر گونه بیماری دارید و در زیر نظر پزشک معالج خود از داروهای شیمیایی استفده می کنید قبل از اقدام به مصرف این مکمل حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی