برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مکمل های ایمنی ویژه بدنسازان حرفه ای

مکمل های ایمنی

آیا اسکوات سنگین مشکل ساز است؟

حین اجرای اسکوات و ددلیفت های سنگین روی ستون فقرات فشارهای کمپرس وارد می شود، اما برای جلوگیری از بروز مشکل لازم است که فرم صحیح حرکت را بیاموزید، با وزنه های سبک تر آغاز به کار کنید و به تدریج متناسب با رشد قدرت وزنه را اضافه کنید با این شرایط بدن به مرور زمان قوی تر می شود و بدون اینکه آسیبی به وجود آید در حرکات مذکور می توانید وزنه های سنگین استفاده کنید.
بدن انسان قادر است متناسب با فشاری که به آن اعمال می شود به تدریج قوی شود.

ویتامینC و عمر بیشتر

در حال حاضر می دانید که ویتامین C برای مفاصل و پوست خوب است چون به بدن در تولید کولاژن کمک می کند. لازم است بدانید که در کل برای زندگی ویتامین Cعنصر خوبی به حساب می آید.

چربی خوب

اکثر بدنسازان برای عضله سازی و نگهداشتن تستوسترون در اندازه های خوب مقدار زیادی گوشت و تخم مرغ مصرف می کنند اما اغلب به آنها هشدار داده می شود که مراقب چربی های اشباع شده باشند چرا که این چربی ها بد هستند.
بر اساس یک بازبینی که روی ۲۱ تحقیق در سال ۲۰۱۰ انجام شد، هیچ ارتباط مشخص و واضحی بین سکته یا ناراحتی قلبی و مصرف چربی های اشباع شده مشاهده نشده است!

نیاز “روی” برای ورزشکاران

“روی” یک ماده معدنی ضروری است که در همه سلول های بدن یافت می شود و در بیش از ۲۰۰ واکنش آنزیمی در بدن درگیر است.
۷۵ الی ۸۰ درصد از کل روی موجود در بدن در عضلات اسکلتی است. اطلاعات جدید حاکی از آن است افرادی که ورزش می کنند در معرض خطر کمبود روی که به خاطر تمرین به وجود می آید هستند. از آنجایی که این ماده معدنی در عملکرد چندین هورمون از انسولین، هورمون رشد، تستوسترون گرفته تا استروژن در گیر است ورزشکاران باید خیلی مراقب دریافت آن به صورت مکمل باشند. اخیرا محققان ترکیه ای روی خستگی حاصل از تمرین و تاثیرش روی هورمون های تستوسترون و تیروئید در ورزشکاران برجسته پژوهش کرده اند و متوجه شده اند که بعد از ۴ هفته مصرف مکمل روی (۳ میلی گرم به ازای هر کیلو وزن بدن) سطح تستوسترون آزاد آنها خیلی بالاتر از زمانی بود که مکمل مذکور را معرفی نمی کردند.
محققان به این نتیجه رسیدند که دریافت”روی” روی بازدهی بدن موثر است.

کافئین برای تمرین

نوشیدن قهوه در حالت کلی قبل از تمرین خیلی موثر نیست. اگر دنبال افزایش انرژی هستید، بهتر است که قرص کافئین استفاده کنید با این روش می توانید مقدار دقیق کافئین دریافتی را محاسبه کنید.
یک شیمیدان آلمانی سال۱۸۱۹ کافئین را کشف کرد. این ماده در چندین گیاه یافت می شود و می تواند حشرات را فلج کند یا حتی آنها را بکشد و مانع از خوردن گیاه توسط آنها شود.
کافئین عموما به عنوان یک ماده غذایی ایمن شناخته می شود گرچه بعضی از افراد اثرات جانبی ناخواسته ای از مصرف آن مشاهده می کنند. گرچه خیلی از تحقیقات کافئین روی ورزشکاران استقامتی انجام شد، اما تحقیقات جدید روی تاثیرات کافئین روی تمرین کننده های با وزنه متمرکز شده است.
یک تحقیق که سال ۲۰۱۱ نتایجش اعلام شد، در آن محققان اثرات کافئین روی یک گروه مصرف کننده کافئین قبل از تمرین و گروه عادی مقایسه کردند و متوجه شدند که گروه کافئین توانستند وزنه بیشتری بلند کنند و تکرارهای بیشتری هم انجام دهند.
گرچه نتایج در هر شخص متفاوت است اما به هر حال بهترین اقدام این است که کافئین ۴۵ دقیقه قبل از تمرین دریافت شود.
افتی که طی چند ساعت پس از مصرف کافئین رخ می دهد، را می توان مصرف مکملی حاوی آمینو اسیدهای تایروسین وال فنیل آلانین جبران کرد چرا که اینها از غدد آدرنال حمایت می کنند.

مکمل های ایمنی

تمرین زدگی یک وضعیت فیزیکی است که وقتی شدت و مقدار تمرین یک نفر از توان ریکاوری بیشتر می شود به وجود می آید.
کسی که دچار تمرین زدگی شود پیشرفت نمی کند ولی شاید دچار افت قدرت و آمادگی جسمانی شود.
تمرینات شدید، همان نوعی که بدنسازان انجام می دهند، می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. وقتی که این اتفاق رخ می دهد یک ورزشکار در آستانه بیماری های فراوانی قرار می گیرد به ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا.
این اتفاق به طور اخص پس از جلسات تمرین سخت رخ می دهد. تمرین زدگی مداوم سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و منجر به بیماری و آسیب دیدگی متعدد می شود. مکمل های زیر به تقویت ایمنی بدن کمک می کنند.
گلوتامین: این آمینو اسید می تواند برای رشد عضله مهم باشد اما برای ایمنی بدن خیلی حیاتی است. برخی ها متوجه شده اند که سیستم ایمنی بدن از آمینو اسید گلوتامین به عنوان سوخت استفاده می کند و اگر سطح آن در بدن افت کند ایمنی بدن کم می شود.
تمرین شدید باعث خالی شدن ذخایر گلوتامین می شود و احتمال سرماخوردگی را بالا می برد.

ویتامین C: یک آنتی اکسیدان قوی است که فواید بی شماری دارد که افزایش دهنده اکسید نیتریک یا همان NO است و چربی سوزی را ارتقاء می دهند. اما مهم ترین کارایی این ویتامین بالابردن ایمنی بدن است.
تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد ویتامین C می تواند باعث کاهش احتمال سرماخوردگی شود و همچنین طول و شدت سرماخوردگی را وسط دوره آن کاهش می دهد.
Echinacea: این ماده به خاطر خواص کمکی ایمنی اش شناخته شده است، این گیاه نشان داده که در مقابل سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بدن دفاع می کند و می تواند برای محافظت از سیستم ایمنی بدن در مقابل استرس تمرینات سنگین موثر باشد.
تحقیقات نشان می دهد Echinacea می تواند شدت و طول مدت سرماخوردگی را کم کند. یک تحقیق در دانشگاه کانکتییکات گزارش داده که این گیاه احتمال توسعه سرماخوردگی را ۶۰ درصد و مدت ابتلا به آن را تقریبا ۲ روز کاهش می دهد.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی