Bodybuilder-lifting-weights

آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟

آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟ گلودرد احساس بسیار بدی است. درد عضلات و بینی که از

آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟
گلودرد احساس بسیار بدی است. درد عضلات و بینی که از آن آبریزش دارید نیز تکمیل کننده این حس است اما اگر با تمام این احوال حس و حال تمرین دارید، آیا باید تمرین کنید یا خیر؟

جدا از این می توانید برای دیگران در باشگاه احتمال مریض شدن داشته باشید دیگر چه خطراتی وجود دارد که بخواهید با احوال مذکور تمرین کنید؟

سرماخوردگی

خبر خوبی که داریم این است: کسانی که ورزشکارند از مریضی سریع تر رها می شوند و علائم کمتری را نسبت به افراد بی تحرک تجربه می کنند. بر اساس تحقیقاتی که سال ۲۰۱۱ انجام شده اطلاعات  جالبی درباره سرماخوردگی و تمرین کردن در دوره آن به دست آمده است که در قالب پرسش و پاسخ از محققان  آن می توانید در جریان نتایج قرار بگیرید. وقتی که حس می کنید در آستانه سرماخوردگی هستید، آیا باید برنامه تمرین را تغییر دهید؟
اگر حس می کنید در آستانه یک سرماخوردگی عادی هستید، می توانید بدون محدودیت خاصی تمرین کنید. اگر بعد از تمرین  حس کردید حال تان بدتر شد، باید تمرین را متوقف کنید، چند روز استراحت دهید یا در حد ۵۰% از توان خود تمرین کنید. مثلا به جای ۳۰ دقیقه هوازی فقط ۱۵ دقیقه کار کنید یا به جای ۵ ست از حرکت فقط ۱ ست از آن را اجرا کنید.
فقط یک قانون را مد نظر قرار دهید:اگر علائم شما شامل آبریزش بینی گلوی خشک یا عطسه است برای تمرین کردن مشکلی ندارید. اما اگر علائمی مثل درد در قفسه سینه، درد عضله، ناراحتی معده و … دارید باید استراحت کنید.

وقتی که وسط سرماخوردگی هستیم چه باید بکنیم؟ آیا عرق کردن به بهبودی بیماری کمک می کند؟
اگر تب دارید در خانه بمانید. همچنین اگر علائم معده درد دارید باید استراحت کنید. اگر حس خستگی دارید دلیلی برای تمرین کردن وجود ندارد. علاوه بر این شما طی ۵ روز اول از ۷ روز حالت مسری دارید. استراحت کردن اجازه می دهد که سیستم ایمنی بدن ریکاوری شود. زود بخوابید و خواب اضافی داشته باشید، مقدار زیادی مایعات بنوشید و از داروهای سرماخوردگی استفاده کنید یا حتی از ایبوپروفن استفاده کنید.

از چه زمانی می شود تمرینات را مجددا شروع کرد؟
باید به بدن توجه کنید. سرماخوردگی معمولا ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد اما ریکاوری آنفولانزا می تواند ۲تا ۳ هفته طول بکشد. بستگی به شدت آن دارد. طی ۳ تا ۴ روز اول بعد از مریضی با ۱۰۰ درصد توان تمرین نکنید. با ۷۵ درصد از شدت نرمال آغاز کنید(چه هوازی چه وزنه)  و بعد از هفته اول به تدریج شدت را بالا ببرید. اگر خیلی تمرین را شدید کنید فاز ریکاوری طولانی می شود.

بادی فول

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

7 thoughts on “آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟

  1. majid719@gmail.com'
  2. afshinreza90@gmail.com'
    1. نویسنده:
  3. mhma1377@yaho.com'
    1. نویسنده:
  4. aminjasonderulo@yahoo.com'
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه