برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چربی سوزی قوی تر از افدرین

به گفته شرکت سازنده این محصول، این چربی سوز به مراتب از افدرین قوی تر است.

افدرین

افدرین تا بیش از اینکه از فهرست مکمل های غذایی مجاز به فهرست داروهای ممنوعه تغییر مکان داده شود در بدنه و در ترکیب تقریبا تمامی مکمل های چربی سوز که تولید می شد به فراوانی مورد استفاده قرار می گرفت اما به دلیل تبعات منفی و عوارض جانبی نسبتا شدیدی که مصرف این ترکیب ، مخصوصا در طولانی مدت بر بدن رقم می زد و به دلیل اینکه استفاده از این ترکیب در ورزش به افزایش غیر طبیعی و کاذب توان و کارایی ورزشکاران منجر شده و همین مسئله نیز رقابت ها را نتایج مسابقات را غیر واقعی و ناعادلانه می کرد این ترکیب به فهرست داروهای ممنوعه وارد شد و استفاده از آن در صنعت مکمل سازی ممنوع گردید.

کوکتل افدرین/ آسپرین/ کافئین

افدرین علاوه بر تشدید محسوس روند چربی سوزی، منجر به کاهش قابل قبول اشتها نیز می گردد و مخصوصا زمانی که به همراه مقدار متناهی از آسپرین و کافئین مصرف می شد به واقع می توان گفت که موثر می افتاد و از این رو مکمل های قدیمی که در دوران قدیم و در زمان هایی که هنوز افدرین از فهرست ترکیبات مجاز خارج و در فهرست داروهای ممنوعه وارد نشده بود تولید و عرضه می گردید علاوه بر افدرین حاوی مقادیر قابل توجهی از کافئین و آسپرین نیز بودند.
ناگفته پیداست از زمانی که افدرین از صنعت مکمل سازی حذف گردید تا به امروز که در خدمت شما هستیم ماده و ترکیبی که بتوان در صنعت مکمل سازی آن را جایگزین افدرین نمود مشاهده و رویت نشده است و بدیهی است که ادعای قوی تر بودن این مکمل در قیاس با افدرین نیز ادعایی غیر واقعی و مهمل به نظر می رسد.

Beta-Methoxy-Phenylethylamine

شرکت سازنده این محصول ادعا کرده است که ترکیب ناشناخته و غریب Beta-Methoxy-Phenylethylamine چربی سوزی قدرتمند بوده و به مراتب از افدرین نیز قوی تر عمل کرده است و این شرکت اضافه می کند تنها مشکلی که اثرات مثبت این ماده در بدن را تضعیف و به نوعی مهار می کند نیمه عمر بسیار پایین آن است.
به ادعای این کمپانی در بدنه این مکمل تمهیداتی اندیشیده شده و مشکل پایین بودن نیمه عمر ترکیب یاد شده نیز تا حدود زیادی مرتفع شده و بدین ترتیب اثرات چربی سوزی این مکمل شدیدا تشدید شده است و صد البته در مورد این ادعا نیز باید پس از مصرف کردن این محصول و دیدن و ارزیابی نتایجی که حاصل می شود نظر داد!

گمراه کردن قانونی ذهن مخاطب

شاید شما نیز نام دارویی موسوم به “کلن بوترول” که در زمره داروهای چربی سوز دسته بندی می شود را بارها شنیده باشید. این کمپانی در حقیقت از تشابه اسمی شدید با این دارو استفاده ابزاری کرده و با نوشتن واژه “درن بوترول” بر روی این محصول سعی در گمراه کردن قانئنی و بی عیب و نقص ذهن مخاطب و خریدار داشته است.
در انتها بحث پیرامون همین مکمل مختصری در مورد داروی کلن بوترول نبز توضیح خواهیم داد هر چند این ماده امروزه در دسته ترکیباتی قرار دارد که استفاده از این ترکیبات در صنعت مکمل سازی و مصرف این ترکیبات در ورزش از سوی ارگان های ذی صلاح مبارزه با دوپینگ ممنوع اعلام شده است.

نکاتی در خصوص هورمون رشد و کلن بوترول

فعالیت های سمپاتومیمتیک

عمده مانوری که شرکت سازنده در مورد این محصول می دهد بر روی ترکیبی است موسوم به Beta-Methoxy-Phenylethylamine که در همین مقاله در مورد آن سخن رفت.
از این ترکیب در بدنه این مکمل برای افزایش ترشح آدرنالین در بدن استفاده شده است و در صورتی که ادعای این شرکت واقعا صحت داشته باشد می توان با ورود این ترکیب به بدن، تحریک سلسله اعصاب و افزایش ترشح آدرنالین و نور آدرنالین و در پی آن افزایش دمای بدن و تشدید چربی سوزی را نیز امری بدیهی دانست.

دستور مصرف: هر سروینگ از ایم محصول خوشبختانه تنها یک کپسول را شامل می شود و از این نظر این محصول را تا حدود زیادی می توان مقرون به صرفه تر از نمونه چربی سوزهای مشابه دانست مخصوصا که دز مصرف آن نیز یک کپسول در تمام طول روز خواهد بود. همچنین گفته می شود که در هر دوره دوازده ساعتی نباید بیش از یک کپسول از این مکمل میل شود وگرنه دردسر ساز خواهد شد.

موارد منع مصرف: مصرف این چربی سوز نیز همانند تمامی چربی سوزهای دیگر برای افراد زیر ۱۸ سال و برای بانوان باردار و بانوانی که در دوران شیر دهی به سر می برند ممنوع است و کسانی که از بیماری رنج برده و دارو مصرف می کنند نیز پیش از اقدام به مصرف این مکمل باید با پزشک خود مشورت کنند.

کافئین

به ادعای کمپانی سازنده، در بدنه این مکمل به حد نیاز از محرک مجاز کافئین نیز بهره گرفته شده است و در صورتی که از این مکمل استفاده می کنید استفاده از مکمل خای کافئین در طول روز برای شما ممنوع خواهد بود اما با این وجود می توانید از منابع طبیعی کافئین همانند قهوه و چایی در حد و اندازه های معقول استفاده کنید.

هشدار

در صورتی که با مصرف این مکمل دچار حالت های ناخوشایند همانند سرگیجه و سر درد و حالت تهوع و حالات مشابه شدیدا مصرف این مکمل را قطع کنید و افرادی که اعمال جراحی در پیش رو دارند نیز باید دو هفته مانده به عمل، مصرف این مکمل را قطع کرده و تیم بیهوشی را نیز از این مسئله که سابقا از این مکمل استفاده می کرده اند مطلع کنند!

درن بوترول/کلن بوترول

همانگونه که وعده داده شد در انتهای بحثی که در مورد مکمل DREN به راه انداخته ایم و کمپانی مکمل ساز، ماده موثر آن را به صورتی کاملا هدفمند و به نام “درن بوترول” که تشابه اسمی گمراه کننده ای با داروی “کلن بوترول” دارد نامگذاری کرده است مختصر توضیحی در مورد داروی کلن بوترول داده می شود تا تفاوت عمیق بین موثر موجود در بدنه مکمل درن بوترول و داروی کلن بوترول آشار شده و ماهیت ترفندی که از آن به نام ترفند تشابه اسمی یاد کردیم بهتر شناخته شود.

کلن بوترول

کلن بوترول به دسته داروهای “beta-2-symphatomimetic” تعلق داشته و در برخی کشورها به نام “اسپیروپنت” نیز نامیده می شود. مصرف این دارو با افزایش نه چندان سریع اما با کیفیت حجم عضلانی، افزایش نسبی قدرت بدنی و از همه مهم تر با تشدید محسوس سوخت و ساز چربی ها در بدن همراه بوده است.

مهار کاتابولیسم

این دارو در دسته داروهای استرئیدی که خواص آنابولیکی قدرتمندی دارند دسته بندی نمی شود و ناگفته پیداست که اثرات مستقیم آنابولیکی نیز نخواهد داشت اما با این وجود در کنار تشدید محسوس چربی سوزی، افزایش حجم و افزایش قدرت عضلانی نیز با مصرف این دارو امری بدیهی است و گفته می شود که تاثیرات آنابولیکی این دارو را می توان در آنتی کاتابولیک بودن آن توجیه کرد به گونه ای که مصرف کلن بوترول از تجزیه شدن پروتئین در بافت های عضلانی که از این پدیده به اسم کاتابولیسم یاد می شود به خوبی جلوگیری کرده و بدین ترتیب موجب تشدید رشد عضلانی در بدن ورزشکاران می گردد.

داروی آسم

این دارو اصولا داروی گشاد کننده برونش ها بوده و در سرتاسر جهان از آن برای مقابله با حملات آسم و برای درمان تنگی نفس استفاده می شود و چند سالی بیش نیست که این دارو در قلمرو ورزش های قدرتی وارد شده است و ناگفته پیداست که استفاده از این دارو در ورزش و در مقوله زدودن چربی های زاید از بدن ممنوع بوده و در حقیقت نوعی سوء مصرف محسوب می شود.

عوارض جانبی

این دارو با تاثیری که بر سیستم عصب مرکزی می گذارد به خوبی منشاء آثار مثبتی در بدن می شود ولی مصرف این دارو در برخی موارد عوارضی از قبیل لرزش دست ها، بی خوابی، تعرق شدید، افزایش شدید فشار خون و حتی حالت تهوع و استفراغ را نیز در پی داشته است.

فرم دارویی

فرم شربت و تزریقی این دارو نیز ساخته و عرضه شده است اما ورزشکاران و یا متقاضیان خدمات لاغری اغلب از قرص های این دارو استفاده می کنند. دز موثر و مناسب این دارو برای هر کسی متفاوت بوده و هر فرد بسته به میزان حساسیت بدن به این دارو می تواند به مرور زمان و با امتحان کردن دزهای پایین تر و افزایش تدریجی دز مصرف، به دز مناسب و مطلوب برسد.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

1.3/5 – (26 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی