آناتومی عضلات سه سر بازو

عضلات سه سر بازو برای رسیدن به بدنی متقارن، متناسب و در عین حال خوش تراش و زیبا

عضلات سه سر بازو

برای رسیدن به بدنی متقارن، متناسب و در عین حال خوش تراش و زیبا نظیر آنچه که قهرمانان رشته پرورش اندام در سطح جهانی دارند و به واسطه چنین بدنی زیبا، تحسین همگان را بر می انگیزند باید به تمرین دادن عضلات سه سر بازو بیش از پیش همت بگمارید. فراموش نکنید که عضلات پشت بازو در حدود دو سوم از کل فضای بازوها را به خود اختصاص داده اند و ورزشکاران رشته پرورش اندام برای رسیدن به سایزی معادل با پنجاه و چهار سانتی متر در بازوهای خود که هر پرورش اندام کاری آرزوی رسیدن به آن را دارد ناگزیر از بذل توجه ویژه به عضلات سه سر بازو خواهند بود.

گفته می شود که بهترین برنامه تمرینی برای تمرین دادن عضلات سه سر بازو تمرین دادن آنها در برنامه های دو عضله ای و تمرین دادن آنها پس از عضلاتی همانند سینه و دلتوئید ها خواهد بود. با اجرای کامل و صحیح حرکاتی که برای پرورش دادن عضلات سه سر بازو توصیه شده و مناسب تشخیص داده شده است و با رعایت دامنه کامل هر حرکتی که انجام می دهید می توانید عضلات سه سر بازو را به درستی تحت فشار قرار دهید اما به این مهم نیز توجه داشته باشید که تنوع در استفاده از حرکات تمرینی نیز یکی از اصلی ترین اسرار رسیدن به پیشرفت های ورزشی خواهد بود.

آناتومی عضلات سه سر بازو

همانگونه که از نام این عضله بر می آید این عضله از سه سر کاملا مجزا از هم تشکیل شده است. سر میانی (medial) و سر جانبی(lateral) این عضله از سمت فوقانی استخوان بازو منشاء گرفته، در امتداد استخوان بازو به سمت پایین کشیده شده و در نهایت نیز به استخوان “زند زیرین” یکی از دو استخوان موجود در ناحیه ساعد است. سر بلند این عضلات نیز از استخوان کتف منشاء گرفته و در امتداد قسمت پشتی استخوان بازو کشیده و به استخوان “اولنا” متصل می شود.
سر میانی و جانبی این عضلات تنها با انجام حرکاتی که با بسته شدن مفصل آرنج همراه است تحت فشار تمرینی مناسب قرار می گیرند و سر بلند عضلات سه سر بازو نیز با انجام تمریناتی که که هم با بسته شدن و باز شدن مفصل آرنج و هم با تغییر زاویه مفصل سرشانه همراه می شود تحت فشار قرار می گیرند.

این گفته به این معنی است که شما برای تحت فشار قرار دادن سر بلند عضلات سه سر بازو باید از حرکاتی همانند پشت بازو خوابیده که در طی اجرای این حرکات، دست ها به سمت بالای سر هدایت شده و مفصل سرشانه نیز درگیر فعالیت تمرین می شود استفاده کنید. ناگفته نماند حرکاتی همانند دیپ و پشت بازو با کابل نیز سرهای میانی و جانبی این عضلات را به خوبی تحت فشار تمرین قرار می دهد.
ناگفته پیداست که برای رسیدن به حجم عضلانی مطلوب در این قسمت از بدن که برای موفقیت در رقابت های پرورش اندام نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اجرای حرکات تمرینی  متعدد که هر سه سر عضلات پشت بازو را به خوبی تحت فشار قرار بدهند الزامی خواهد بود.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه