بهترین رژیم پیشنهادی

بهترین رژیم پیشنهادی رژیم کم نمک، کم شیرینی، کم چربی، همراه با کربوهیدرات و مواد تفاله دار به

بهترین رژیم پیشنهادی

رژیم کم نمک، کم شیرینی، کم چربی، همراه با کربوهیدرات و مواد تفاله دار به مقدار بسیار می باشد.

– چرا نمک خوب نیست؟

به طور قطع نمک سبب بالا رفتن فشار خون و سایر بیماریهای قلبی و عروقی می گردد. جذب بیش از اندازه نمک سبب ارتقاء ابقا مایعات در بدن شده و در میان زنان، فشار و درد پیش از شروع عادت ماهیانه و نفخ شکم افزایش می یابد. همچنین سبب اضافه وزن می گردد.
مقدار نمک مورد نیاز هر فرد بالغ روزانه ۲ تا ۳ گرم می باشد.

 بهترین رژیم پیشنهادی

– مواد تفاله دار یا باقیمانده دار چه هستند؟

مواد تفاله دار موادی هستند که اصطلاحا به آن فیبر می گویند این مواد حجیم، زبر و غیر قابل هضم در دستگاه گوارش می باشند مانند سبوس گندم، سبوس برنج، دانه انار و… این مواد را می توان غذاهای واقعی طبیعی نیز توصیف نمود. این مواد به علت عدم قابلیت جذب و هضم در دستگاه گوارشی عینا و به طور کامل پس از مصرف دفع می گردند. بدین خاطر بایستی که مواد تفاله دار به مقدار زیاد مصرف گردد. این مواد فقط در گیاهان وجود دارد و نه در گوشتهای قرمز، ماکیان یا ماهی.

سبوسی که زیاد پودر نشده باشد بهترین ماده تفاله دار است. حبوبات، سبزیجات برگ دار و میوه های پوست دار و کمپوت نشده منبع خوبی از مواد تفاله دار می باشند.
توجه داشته باشید که می گوییم کم نمک، کم شیرینی و کم چربی و نمی گوییم بدون نمک،بدون شیرینی و بدون چربی و بیش از این در این باره تاکید نمی کنیم .

خط مشی مشخص کننده این رژیم:
۱-غذاهای متنوع بخورید؛
۲-وزن دلخواه خود را ثابت نگهدارید؛
۳-از مصرف بیش از اندازه چربیها، چربیهای اشباع شده و کلسترول خودداری فرمایید؛
۴- غذاهایی بخورید که از نشاسته کافی، ترکیبات قندی، کربوهیدرات ها و فیبر (مواد باقیمانده دار) برخوردار باشد؛
۵- در مصرف مواد قندی ساده زیاده روی نکنید؛
۶-از مصرف بیش از اندازه سدیم (نمک) اجتناب ورزید؛
۷-اگر نوشیدنی مصرف می کنید مقدار آن را به حد اعتدال برسانید؛

رژیم کم نمک:
خطر افزایش فشار خون را کم می کند.
تورم (آدم ) را کم می کند، ورم و نفخ شکم و هیجان و پیش از دوران عادت ماهیانه در زنان می شوند.
سبب می شود که مزه و بوی طبیعی مواد غذایی پدیدار و احساس شود.
وزن را کم می کند.

رژیم مصرف کم مواد قندی ساده:
از افزایش مقدار اسید های چرب در خون جلوگیری می نماید.
خطر کم شدن قند را کاهش می دهد.
میزان انسولین خون را به آرامی افزایش یافته و در نتیجه از افزایش چربی خون و اشتهای کاذب جلوگیری می نماید.
خطر ابتلاء به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
وزن را کم می کند.

رژیم کم چربی:
خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می دهد.
خطر تصلب شرایین و حمله های قلبی و تپش بیش اندازه طبیعی قلب و سکته مغزی را کاهش می دهد.
ابقای مایعات در بافتها را کاهش می دهد.
از خوردن بیش از اندازه جلوگیری می کند.
وزن را کم می کند.

رژیم سرشار از کربو هیدرات:
خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.
در مجموع تهیه آن ساده و کم خرج می باشد.
جلوی اشتهای کاذب را گرفته و شما را خیلی زود سیر می کند.
میل خوردن چربیها و قندهای ساده را از بین می برد.
به بیماران مبتلا به دیابت (مرض قند) کمک می کند تا انسولین مورد نیاز آنان کارایی بیشتری داشته باشد.
وزن را کم می کند.

رژیم سرشار از مواد باقیمانده دار یا تفاله دار:
خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ و مقعده رکتوم را کاهش می دهد.
خطر ابتلاء به بیماری بواسیر، ورایس، دی ورتیکول فتق دیافراگم، فلبیت و سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.
از ابتلاء به یبوست و اسهال جلوگیری می نماید.
سبب پایین آوردن میزان جذب چربیها در بدن و در نتیجه باعث کم شدن کلسترول خون می شوند.
خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.
به بیماران مبتلا به دیابت کمک می کند تا انسولین مورد نیاز بدنشان کارایی بیشتری داشته باشد.
وزن را کم می کند.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه