برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چرا خوردن میوه صبح لاغر می کند

خوردن میوه در صبح

قبلا باید بدانیم همانطوریکه نباتات در روز نشو و نما کرده و سب می خوابند سلول های بدن ما هم همین عمل را دارند. حیوانات هم مانند روز با کمک نور آفتاب و مواد غذایی پرورش می نمایند روز قد می کشند و روز بزرگ می گردند روز عضلات خود را فربه می سازند.

پس غذایی که روز جذب بدن شما شود می چسبد و آن چه شب جذب شود می سوزد و بقیه آن دفع می گردد.
از طرف دیگر تنها قندها و چربی ها هستند که می توانند در بدن ایجاد پیه و ذخیره نمایند وقتی شما صبح میوه مثلا ترش بخورید غذایی خورده اید که دارای بهترین ویتامین ها و فلزاتی که در عمل ساختمان و ترمیم سلولها نظیر ندارند و چون در این میوه قند و چربی نیست برای سوخت و ساختمان از ذخیره های بدن استفاده خواهید نمود. فقط با خوردن غذا لاغر شوید.

این دستور که متکی به غذا خوردن است با دستورهای دیگر فرق فاحشی داشته و اثر حتمی و موثر دارد. من به شما توصیه می کند غذا بخورید تا لاغر شوید ولی دیگران می گویند امساک نمایید و از این راه خود را ضعیف و ناتوان سازید و مستعد گرفتن امراض که یکی از آنها چاقی است گردید.

شب ها غذای سبک بخورید یا هیچ نخورید ولی صبحانه و ناهار شما اگر مفصل شد عیبی ندارد این بدترین دستورهاست و نه تنها لاغر نمی شوید بلکه ضررهای بسیار دارد و سرانجام شخص را چاق می نماید. اما طبق این دستور شما صبح از بهترین غذاها یعنی میوه استفاده می کنید و ناهار و شام هرچه می خواهید می خورید.

حالا اگر می خواهید واقعا لاغر شوید برعکس آنچه تا به حال شنیده اید برنج و سایر مواد نشاسته ای و پر چربی را شب میل کنید و صبح جز میوه چیز دیگر نخورید که گفته اند صبح میوه طلا است.

فراسیون یا افنان سر مقوی، تب بر، خلط آور مقوی معده، تصفیه کننده و خون و ملین است بر ضد بر نشیت، نزله، آسم، سرفه های مزمن سینه را هم نرم می کند و در مورد گریب تجویز می شود دستگاه هاضمه را مفید است اثر این گیاه بر روی قلب بسیار مفید و طپش و التهاب قلب را برطرف می کند و همچنین تخمدان ها را تقویت می کند با همه مزایائی که دارد اثر لاغر کننده این گیاه را باید در نظر گرفت و مسلم است اشخاص چاق و فربه آن را باید به این منظور مصرف کنند عده ای از نویندگان کتاب های بهداشتی برای رژیم لاغری و کم کردن وزن اشخاص چاق نوشابه ای را تجویز می کنند که طرز تهیه آن چنین است.

چهل گرم تا پنجاه گرم شاخه های گلدار فراسیون را مدت پانزده روز در یک لیتر شراب سفید روسیون (در نواحی شرقی پیرنه و در فرانسه) بخیسانید بعد با پارچه نازکی آن را صاف کنید و هر روز ناشتا یک گیلاس کوچک ارآن بنوشید اگر صرف این نوشابه صبح ناشتا برای شما مشکل است قبل از صرف صبحانه آن را مصرف کنید هیکل رعنا و خوش اندام سابق خود را بدست خواهید آورد بشرطی که از مصرف مواد چربی و قندی و نشاسته ای خودداری کنید.

سبزی ها و ومیوه های شفا بخش و گوشت بی چربی و لبنیات و ماست بخورید و از راهپیمایی غافل نشوید.
این گیاه را به نام کورا و به عربی علقما هم می گویند.
اگر کسی سی گرم گل های فندق را در یک لیتر آب بجوشانید و جوشانده ای بوجود می آورد که برای اشخاص چاق مفید است و علیه چاقی مصرف می گردد.
سالاد دندان شیر یکی از وسایل جلوگیری از چاقی مفرط است دندان شیر علاوه بر املاح معدنی ویتامین (آ، ب،ث) آهک، آهن، پتاسیم، خاصیت ادرار آور، هضم کننده غذا و اشتها آور و تصفیه کننده خود و مقوی است و برای معالجه چندین بیماری که شرح آن در اینجا موردی ندارد مصرف می شود.

سیب سرشار از ویتامین های (آ،ب،ث) مواد چربی، تانن، اسید مالیک و سلولز می باشد. سیب دارای مواد آهنی، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و سلیس می باشد مصرف سیب را برای اشخاصی که مبتلا به مرض چاقی هستند تجویز می کنند. همان طوری که دکتر لگرن در کنگره سیب شناسی گفته است و همچنین دکتر گیلورها وزر آمریکائی غذا شناس نامی جهان در کتاب های خود از سیب درختی توصیف زیادی کرده سیب نقش بزرگی را در قسمت تغذیه بدن و معالجه بیماری ها به عهده دارد و انجام می دهد که اهمیت آن غیر قابل تردید می باشد.

سیب تازه یا خشک به همه از بیمار و تندرست بدهید زیرا سیب میوه ای لذیذ و مغذی است. سیب را با پوست بشویید و در ماشین های آب میوه گیری بیاندازید و آب شیرین و خوشمزه آن را بنوشید.

آبغوره درمان چاقی است افراط در خوردن آن برای زنان آبستن خوب نیست.
خوردن انگور در شب خیلی تاکید شده است.
سیب زمینی سرشار از ویتامین (ب،ث) و دارای مواد چربی است. سبزی سالم و مغذی است برای مصرف اشخاصی که زیاد چاق شده اند و نباید چربی و روغن بخورند تجویز شده است. سیب زمینی از سبزی ها یی است که خیلی سهل الهضم می باشد.
پوره هایی که از سیب زمینی درست می شود باید کاملا با آب دهان آمیخته و آهسته آهسته آن را فرو داد و الا اگر کاملا با بزاق دهان آمیخته نشود در شکم تخمیر شده و تولید دل درد و نفخ شکم خواهد کرد سیب زمینی دارای مقدار فراوانی املاح پتاس می باشد و بجای نان آن را به طور کباب یا بخار پز یا به صورت پخته در خاکستر مصرف نمایند. سیب زمینی که بعضی قسمت هایش سبز شده یا جوانه بزند مسموم است نباید خورد.

برای مبارزه با چاقی اشخاصی که وزنشان زیاد شده و می خواهند لاغر شوند و چربی و پیه بدنشان از بین برود باید هر روز صبح ناشتا آب سه لیمو را گرفته و با چهار قاشق کوچک قهوه خوری شکر مخلوط کرده و مصرف نمایند اگر چهار یا شش هفته این کار را به طور مرتب انجام دهند نتیجه محسوس بچشم دیده و به این نوع معالجه سهل و ساده اعتقاد زیادی پیدا خواهید کرد.

پرتقال بهترین درمان لاغری است دارای ویتامین (ث،پ،د) می باشد. برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری یک عدد پرتقال و سه لیمو را به برش های نازکی ببرید و آن را مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید دو قاشق سوپخوری عسل را به آن نمایید و دوباره پنج دقیقه آن را بجوشانید بعد آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود و هر روز سه گیلاس کوچک از آن را مصرف نمایید.
خیار دارای ویتامین های (آ،ب،ث) و کلروفیل و ده نوع املاح معدنی است در رژیم لاغری و تخلیه سموم بدن آن را تجویز می نمایند چون آب خیار به تنهایی خیلی بی مزه است در رژیم لاغری بایستی با آب سیب و هویج مخلوط نموده و خورد.

هویج خنک و اشتها آور و مصرف آن برای اشخاص چاق توصیه شده است و مبتلایان به مرض قند از خوردن آن ممنوع شده اند. دارای ویتامین (آ،ب،ث) می باشد.
تر تیزک یا شاهی یا یولاغ اوتی ید دارد. چاق را لاغر می کند. زیره هم لاغر می کند.

اگر آب برگ های کلم قرمز را بگیرید و با دو برابر وزن آن با شکر بپزید شربت مفید و عالی برای سینه تهیه خواهید کرد. اگر این شربت را با دو برابر آب تو سرخ مخلوط و اضافه کنید در رژیم لاغری موثر است و به همین جهت است که بعضی از پزشکان رژیم غذایی در مورد لاغری مصرف کلم قرمز را توصیه می کنند.
آنهایی که مستعد چاقی هستند کاهو و سالاد های دیگر را فقط با کمی آب و مقدار خیلی کمی نمک مصرف می نمایند. استعمال طولانی آن مضر است.
در رژیم لاغری باید غذایی مصرف کرد که دارای ۶۷ گرم مواد سفیده ای باشد تا این غذا قوت و جوانی عضلات صورت و بدن را حفظ و نگهداری نماید.

خوردن پنیر خشک و گوشت خشک شخص را لاغر می کند.
کلورین موتد زائد را از بدن خارج کرده از پیوره و چاقی زیاد جلوگیری می کند و مانع مسمومیت گشته و سموم را از انسان بیرون می ریزد.
غذاهایی که کلورین دارد عبارتند از: نارگیل، آب، چغندر، خیار، هویج، پنیر تخمیر شده، گردو، شبریز، کاهو و غیره.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی