مراحل رژیم لاغری

مراحل رژیم لاغری ۱) اراده و تصمیم اراده و تصمیم جدی در رژیم لاغری خیلی مهم است. تصمیم

مراحل رژیم لاغری

۱) اراده و تصمیم

اراده و تصمیم جدی در رژیم لاغری خیلی مهم است. تصمیم قطعی نصف و شاید بیشتر راهی است که پیموده اید. بعضی ها تصمیمی می گیرند ولی بعد از مدتی که گاهی خیلی هم طولانی نیست نمی توانند به راه خود ادامه دهند و با شکستن این برنامه بعضی وقتها چاق تر هم می شوند زیرا از قبل هم پر خورتر می شوند. پس وقتی تصمیم گرفتید دائما در فکر خود، خود را به صورت زمانی که لاغر شده اید تصور کنید و از این کار لذت ببرید پس آن وقت می توانید در تصمیم خود پا برجا باشید.

۲) دوری از غذاهای وسوسه بر انگیز

از خریدن و پختن غذاهای خوشمزه و خوراکیهای لذیذ تا حد امکان بپرهیزید چون حتی نگاه کردن به آنها هم وسوسه انگیز است و حتی یکبار هم از تصمیم خود منصرف نشوید مثلا به خود نگوئید فقط همین یک دفعه را می خورم و دوباره به رژیم ادامه می دهم؛نه! هرگز این کار را نکنید.

مراحل رژیم لاغری
۳) آب نوشیدن

هر روز صبح سعی کنید حداقل یک لیوان آب بنوشید و در طول روز تا ۸-۹ لیوان آب بنوشید چون نوشیدن آب به خصوص به حالت ناشتا از یبوست جلوگیری می کند که یکی از عوارض رژیم لاغری است و همچنین آب خوردن باعث می شود که پوست شما در اثر رژیم لاغری چروک نشود.

۴) حمام نمودن
حمام هر روزه انسان را لاغر می کند پس سعی کنید هر روز یک بار حمام کنید ولی از شستشوی موها به خصوص با شامپو خودداری کنید(البته به صورت هر روزه).

۵) منحرف نمودن فکر از خوردن

با رعایت رژیم غذایی جهت لاغری ابتدا روزهای اول احساس گرسنگی شدید می کنید؛ هرگز به خود نگویید من نمی توانم. با گرسنگی مقابله کنید و با خواندن کتاب، رفتن به بیرون از خانه مثل پارک جهت پیاده روی و یا مشغول کردن خود به کارهای خانه و یا کارهای دیگر سرتان را گرم کنید و از فکر خوردن بیرون بیایید این کار علاوه بر اینکه مقاومت شما را در برابر وسوسه خوردن بالا می برد همچنین خود باعث سوخت و ساز زیادتر و مصرف کالری های خورده شده و در نتیجه لاغری می شود. مثلا یک ساعت پیاده روی با سرعت کمی بالا حدود ۲۰۰ کالری، انرژی لازم دارد و یا یک ساعت با انجام تمرین های ورزشی در خانه حتی کار خانه داری به خصوص شستن کف زمین، جارو کردن و لباس شستن… حدود ۲۰۰ و حتی اگر همراه عرق کردن باشد، حدود ۳۰۰ کالری انرژی لازم دارد. پس با یک تیر دو نشان بزنید هم زندگی تمیز و مرتبی دارید و هم برای لاغری و تناسب اندام خود کوشش کرده اید.

۶) کم خوابی

از خوابیدن زیاد بپرهیزید چون خوابیدن زیاد از سوخت و ساز طبیعی هم جلوگیری می کند و انرژی خیلی کم حدود ۷۰ کالری در ساعت مصرف می شود و همچنین از لحاظ روحی دچار افسردگی می شوید.

مراحل رژیم لاغری
۷) ابزار مورد نیاز

سعی کنید ۲ عدد ترازو بخرید، یکی برای وزن کردن خودتان و یکی برای وزن کردن خوراکیها و مواد غذایی که می خورید.

۸) آهسته خوردن

در موقع خوردن با آرامش و آهسته بخورید و اگر احساس سیری می کنید برای وقت گذرانی و با لذت هرگز نخورید، برای این منظور از چای بدون قند و یا آب استفاده کنید. به خصوص خوردن چای علاوه بر اینکه باعث چاقی نمی شود خود باعث لاغری می شود چون مصرف چای منجر به افزایش تولید حرارت در بدن یا افزایش گرمازایی ناشی از غذا در بدن می شود بدین ترتیب چای در بدن می تواند مقدار زیادی انرژی مصرف کند.

۹) رفع موانع

برای جلوگیری از آثار رژیم لاغری مثل ریزش مو، چروک شدن پوست، سرگیجه، کم سو شدن چشم ها از قرص های مولتی ویتامین به صورت روزانه یک عدد استفاده کنید. و از کرمهای مرطوب کننده برای پوست صورت استفاده کنید. می توانید از شامپو های ویتامینه برای شستشوی موهای سر هم استفاده کنید.

۱۰) ورزش و حرکت

همراه رژیم گرفتن، نباید ورزش را فراموش کنید می توانید حداقل یک ساعت روزانه پیاده روی داشته باشید. ورزش شنا هم جهت مصرف کالری خوب است و هم تناسب اندام ایجاد می کند و هم مفرح بخش است پس هرگز از شنا غافل نشوید. از ورزش های دیگر مثل دراز و نشست، کلاس های ورزش و یا حتی رقص هم می توانید جهت لاغری خود و روحیه دادن به خودتان بهره مند شوید.

مراحل رژیم لاغری
۱۱) استفاده از رژیم غذایی مناسب

حالا برای شروع رژیم غذایی از لیستی که در صفحات آینده آمده است، استفاده کنید. شما هم می توانید برای خود رژیم بنویسید. با این تفاوت که هر چه برای ناهار و یا برای صبحانه موجود می باشد، به مقدار مورد نیاز بدن استفاده کنید. مثلا برای صبحانه یک لوان شیر کم چرب با ۳ عدد خرما کافی است و اگر خواستید می توانید به جای آن از یک تکه نان به اندازه یک کف دست بدون احتساب انگشتان و یک تکه پنیر ۳۰ گرمی استفاده کنید. و یا در حالت سوم می توانید از یک عدد تخم مرغ با چند برگ کاهو و یک عدد گوجه فرنگی استفاده کنید در مجموعه در هر سه حالت مجموع کالری مصرفی برای صبحانه برای شما حدود ۱۳۰-۱۲۰ کالری خواهد بود.

و اما برای ناهار می توانید از یک سیخ کباب به همراه ۳ قاشق غذا خوری سر صاف برنج و مقداری سالاد بدون سس مایونز با آبلیمو و نمک استفاده کنید که در مجموع حدود ۴۰۰-۳۸۰ کالری مصرف کرده اید. و یا اینکه از یک عدد کتلت و مقداری سالاد و یک تکه نان به اندازه کف دست استفاده کنید در هر صورت مقدار کالری غذای ظهر شما نباید از ۴۰۰ کالری بیشتر شود اگر کمتر شد چه بهتر. هرچه توانستید کمتر بخورید.

مراحل رژیم لاغری
اگر قبلا به زیاد خوردن عادت کرده اید حتما در ابتدای غذای خود، از سالاد فراوان استفاده کنید چون همانطور که در لیست آمده است، سبزیجات دارای کالری خیلی کم می باشد و می توانید با ماست و آبلیمو و نمک و سس خوشمزه ای درست کرده و با سالاد میل کنید. البته در خوردن ماست زیاده روی نکنید و از یک لیوان بیشتر نشود.
حتما از میوه هم در طول روز استفاده کنید تا شادابی شما حفظ شود.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه