تغذیه ورزشکاران 56

رژیم غذایی بعد از مسابقه

بسیار سوال می شود که بعد از مسابقه برای جبران کالری و املاح از دست رفته چه مواد

بسیار سوال می شود که بعد از مسابقه برای جبران کالری و املاح از دست رفته چه مواد غذایی استفاده کنیم؟
بعد از مسابقات ۳۰۰ گرم آب گازدار بنوشيد که به آن۱ گرم نمک طعام و۰٫۵ گرم گلوکونات پتاسيم يا بيکربتات سديم اضافه شده باشد .

 

تغذیه

بعد از استحمام يا دوش گرفتن ، ماساژ و احتمالاً‌ اکسيژن درماني انجام مي شود . مصرف يک ليوان شير کم چربي در اين زمان مناسب است.
نيم ساعت قبل از شام ، يک تا دو ليوان ( بر حسب تشنگي ) آبي بنوشيد که مقدار کمي املاح داشته باشد .
شام ( وقتي که مسابقات کاملاً پايان يافته است )
· آش سبزي ها با نمک
· يک غذاي داري برنج يا ماکاروني و يا سيب زميني آب پز با نمک با يک قطعه کره تازه و پنير رنده شده .
· سالاد به روغن و ليمو با يک عدد تخم مرغ آب پز کاملاً سفت شده .
· يک يا دو برش نان .
· يک يا دو ميوه خام و چند ميوه خشک ( ۳ تا ۴ عدد آلو ، خرما و يا انجير )
· در پايان غذا ،‌ يک ليوان ماء الشعير .
· هنگام خواب يک ليوان شير بدون سرشير يا شير کامل ، البته اگر معده تحمل آن را داشته باشد .

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه