ایمنی غذا

توصیه های کلی و ایمنی غذاها در ورزشکاران

   توصیه های کلی و ایمنی غذاها در ورزشکاران هنگامی که بریدگی یا جای زخمی در دست دارید، هنگام

   توصیه های کلی و ایمنی غذاها در ورزشکاران

هنگامی که بریدگی یا جای زخمی در دست دارید، هنگام تهیه غذا از دستکش استفاده کنید.
دستهای خود را قبل از تهیه یا خوردن غذا و بعد از عطسه، سرفه یا رفتن به دستشویی با آب و صابون بشویید.
از تخته های برش چوبی یا ترک برداشته استفاده نکنید.
هرگز از یک تخته برش برای بریدن گوشت و مرغ و میوه و سبزی استفاده نکنید.

ایمنی غذا

از مصرف تخم مرغ های ترک خورده خودداری کنید.
غذاهای منجمد شده را ابتدا از یخ زدگی خارج کرده و سپس حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آن را بپزید.
فقط از شیر و پنیر پاستوریزه استفاده کنید.
میوه و سبزی را قبل از مصرف حتما ضد عفونی کنید.
به تاریخ تولید و انقضای غذاهای صنعتی دقت کنید.
از خریدن غذا از دست فروشهای خیابانی خودداری کنید.
کلیه انواع گوشتها قبل از مصرف باید به خوبی پخته شوند.
از غذاهای متنوع استفاده کنید تا انرژی، پروتئین، ویتامینها، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز جهت سلامت خود را تامین نمایید.
از چربیهای اشباع (روغن نباتی جامد، کره و چربیهای حیوانی) و کلسترول (زرده تخم مرغ و مغز گوسفند) کمتر استفاده کنید تا خطر بیماریهای قلبی و بعضی انواع سرطانها را کاهش دهید.
از سبزیجات و میوه جات بیشتر استفاده کنید تا از بروز سرطانها، دیابت، بیماریهای قلبی و سایر بیماریهای مزمن پیشگیری کنید.
از قندهای ساده (قند و شکر، نوشابه های گازدار، مربا، شیرینی، ژله و…) کمتر استفاده کنید تا از پوسیدگی دندان، افزایش وزن و بیماریهای قلبی پیشگیری کنید.
مصرف نمک را محدود کنید زیرا باعث افزایش فشار خون و پوکی استخوان می شود.
وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید (در مورد ورزشهای هوازی ممانعت از کاهش وزن زیاد و در مورد ورزشهای غیر هوازی و قدرتی ممانعت از افزایش وزن)، زیرا کاهش زیاد وزن عملکرد را کاهش می دهد و افزایش درصد چربی بدن و چاقی باعث بروز دیابت نوع ٢، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی می شود.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه