موادغذايى چربى سوز

آب بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که نوشيدن آب موجب كاهش وزن مى شود.

آب

بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که نوشيدن آب موجب كاهش وزن مى شود. سوخت و ساز بدن با نوشيدن هشت ليوان آب در روز به مقدار سی درصد افزايش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب كاهش اشتها می گردد و  همچنین باعث دفع سديم و سموم از بدن می شود. بر اساس تحقیقات به نظر می رسد که معمولا” احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می شود. در صورت احساس گرسنگی یک لیوان آب بنوشید و اگر کمی بعد از آن هنوز احساس گرسنگی داشتید به رفع آن اقدام نمایید. آب یکی از پارامترهای مهم در کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.

چاى سبز

کافیئن می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما زیاده روی در نوشیدنی های کافئین دار برای سلامتی مناسب نیست. نوشیدن چاى سبز سوخت و ساز بدن را افزايش مى دهد و برای سلامتی نیز بسیار سودمند می باشد.

سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده

خوردن سوپ به عنوان پيش غذا ، موجب كاهش اشتها می شود و احساس گرسنگی برطرف می شود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می گردد.

سالاد به عنوان پیش غذا

خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشتها می شود. عادت به خوردن سالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم می شود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش می دهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبر دریافتی روزانه شخص را بالا می برد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می گردد.

سبزیجات تازه

سبزیجات دارای کالری پایین می باشند، سیستم ایمنی بدن را قوی می سازند حجیم و سیرکننده می باشند و مصرف زیاد آنان در مقایسه با سایر موادغذایی بسیار کمتر موجب افزایش وزن می شود. سبزیجات حاوی فیبر فراوان هستند و کارایی دستگاه گوارش را بهتر می کنند. سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

سيب و گلابى

سيب و گلابى سرشار از فيبر می باشند. این دو میوه كم كالرى هستند و احساس گرسنگى را برطرف مى کنند.

گريپ فروت

گریپ فروت سرشار از ويتامين C است و سطح انسولين را در خون پایین می آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون مى شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن مى شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.

کرفس

کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزايش مى دهد .

ماست کم چربی

کلسیم نقش موثری در رژیم لاغری دارد. ماست كم چربی دارای کلسیم فراوان است و بر اساس تحقیقات دریافت روزانه ۶۰۰ میلی گرم کلسیم بیش از نیاز روزانه شخص به کلسیم است و موجب کاهش سطح کلسترول بدن می گردد. مصرف ۲۰۰ گرم ماست کم چربی کلسترول بد، بدن را به میزان ۵درصد كاهش می دهد. این خاصیت ماست به دلیل وجود باکتری لاکتویاسیون و اسید و فیلوس موجود در ماست است بنابراين مصرف فرآورده های لبنى کم چرب در رژیم غذایی لاغری توصیه می شود.

كلم بروكلى

بروکلی سرشار از كلسيم و ويتامين C، ويتامين A و فيبر است. اين سبزى با چربى ها مقابله مى كند و حاوى موادى است كه سيستم ايمنى بدن را تقويت و بدن در برابر بيمارى ها محافظت مى كند. بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدن می شود و در نتيجه بدن كالرى بيشترى مى سوزاند.
سیر

سیر تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن می باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می شود در نتیجه چربی ها در بدن سريع تر سوزانده می شوند.

غلات کامل

غلات به همراه سبوس آنان بهترين منبع برای تأمین فیبر روزانه مورد نیاز بدن می باشند غلات کامل تعادل قند خون را حفظ می نمایند دیر هضم تر از غلات بدون سبوس هستند سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب احساس سیری طولانی تری را می شوند.

جو

جو از بهترين كربوهيدرات ها می باشد. جو منبع خوبی برای تامین فيبر روزانه مورد نیاز بدن است. جو احساس گرسنگى را برطرف مى کند، انرژى زا و کم کالری است.

فلفل تند

فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش اشتها مى شود. كپساىسين موجود در فلفل هورمون هاى بدن را تحريك مى نماید و اين عمل متابوليسم سوخت و ساز را در بدن بالا مى برد. طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را ۲۳ درصد افزایش می دهد. با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش می یابد و این خود موجب نوشیدن آب می شود و نوشیدن آب با کاهش اشتها و دفع سموم بدن مساوی است.

کدو

کدو حاوی فیبر فراوان است و بسیار ملین می باشد. ۳۰۰ گرم کدو فقط ۵۰ کالری دارا می باشد. کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه