برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

آشنایی با چند مواد غذایی پاییزی برای لاغری

چند مواد غذایی پاییزی

اگر می خواهید با رسیدن فصل پاییز چند کیلو کم کنید می‌توانید روی مواد غذایی معرفی شده در این مطلب حساب کنید. این مواد غذایی کم کالری‌اند، به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهند و در سوزاندن کالری‌ها به شما کمک می‌کنند. توصیه می‌کنیم با مصرف زیاد این مواد غذایی به استقبال فصل سرما و خوش‌اندام‌تر شدن بروید.

سیربر اساس گزارش Daily Mail UK، دانشمندان به خاصیت جدیدی از سیر پی برده‌اند. این مادهٔ غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری می‌کند و حتی باعث لاغری می‌شود. محققان آزمایش‌هایی روی موش‌ها انجام دادند و مشاهده کردند موش‌هایی که سیر مصرف می‌کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند؛ یعنی اگر نمی‌توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد؛ یعنی حدود ۵۰ کالری در هر فنجان. اگر چغندر را با سبزیجات دیگر میل کنید یک مادهٔ غذایی لاغری بی‌نظیر مصرف کرده‌اید. بروکلیِ عزیز سرشار از فیبر و مواد مغذی است که هر دو برای سلامت و خوش اندامی شما لازم و ضروریست.

علاوه بر این بروکلی کم کالری است و به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهد. زمانی که گرسنه نباشید هم که خودتان بهتر می‌دانید، کمتر به سراغ پرخوری می‌روید. زغال اخته زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی ۲۵ کالری است. شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این مادهٔ غذایی داشته باشید.

توصیه می‌کنیم زغال اخته را به عنوان مثال به سالاد‌هایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید. کرفس افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می‌خورند به خاطر اینکه یک مادهٔ غذایی کم کالری است. دو شاخه کرفس حاوی حدود ۹۵ درصد آب است. کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبر‌ها یک مادهٔ مغذی سالم ساخته است. قارچقارچ اشت‌ها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است.

هر نصف فنجان قارچ حاوی ۱۰ کالری است. این مادهٔ غذایی پرطرفدار کمابیش فاقد چربی است و منبع خوب فیبر‌ها، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین B۶ و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد. در واقع بیشتر ستاره‌های سینما برای لاغری رژیم غذایی حاوی قارچ خام را دنبال می‌کنند.

کلم سرشار از فیبر و کم کالری است. هر فنجان کلم برگ خرد شده حاوی ۲۰ کالری است. کلم‌ها جزو سبزیجات بسیار مغذی محسوب می‌شوند و برای افرادی که قصد لاغری دارند یک مادهٔ غذایی فوق‌العاده است. کدو تنبل یک مادهٔ غذایی لاغرکنندهٔ بسیار موثر است. این کدوی گرد و قلمبه کم کالری و در عین حال سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

باید بدانید که کدو تنبل حاوی میزان زیادی بتاکاروتن است. توت فرنگی پاییزیاگر هوس میوهٔ شیرین کرده‌اید توت فرنگی پاییزی را انتخاب کنید. این میوهٔ قرمز، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. برای همین در عین حالی که یک میوهٔ شیرین میل کرده‌اید گامی هم در جهت خوش اندامی خود برداشته‌اید. کلم بوک چویکلم بوک چوی یک کلم چینی است.

هر فنجان پخته از این کلم حاوی ۲۰ کالری است. این کلم سرشار از آب و انواع فیبرهاست و باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود و به این ترتیب شما را در مسیر لاغری قرار می‌دهد. کاهواگر به لاغری و زیبایی اندام خود اهمیت می‌دهید کاهو را دریابید. کاهو کم کالری است و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند، به خاطر اینکه سرشار از فیبر است.

باید بدانید هر بلال متوسط حاوی ۸۳ کالری است. این مادهٔ غذایی خوشمزه سرشار از پتاسیم و تیامین است و حاوی میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین. بلال جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند.

هویج فرنگی یک ماده غذایی نشاسته‌ای مغذی و کم کالری و سرشار از فیبر است. در هر نصف فنجان از این هویج ۶۰ کالری وجود دارد. هویج فرنگی شما را سیر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد. فلفل تند طعم تندی به غذا‌ها می‌دهد و در عین حال کم کالری است. اگر می‌خواهید متابولیسم یا‌‌ همان سوخت و ساز بدنتان را تحریک کنید به سراغ فلفل تند بروید.

این مادهٔ غذایی پرطرفدار به سوزاندن چربی‌ها کمک و احساس سیری طولانی مدتی هم ایجاد می‌کند. گلابی سرشار از فیبر است که به کنترل دستگاه گوارش کمک می‌کند. این مادهٔ غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد. سیبیک عدد سیب یک میان وعدهٔ ایده‌آل محسوب می‌شود.
سیب خوش طعم و کم کالری است. یک عدد سیب ۱۴۰ گرمی به زحمت ۹۰ کالری دارد

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی