دانستنی هایی درباره تغذیه سالم

تغذیه سالم : یکی از عوامل پر خوری خوشمزه بودن غذاهاست البته منظور این است که غذا بایست

تغذیه سالم :

یکی از عوامل پر خوری خوشمزه بودن غذاهاست البته منظور این است که غذا بایست حدی متعادل داشته باشد و پر از ویتامین و کالری های خوب باشد.

تغذیه سالم

برای رسیدن به بدنی متناسب و دایمی بایستی استیل زندگی رو برای همیشه عوض کرد متاسفانه ما ایرانیها غذاهامون خوشمزه و چربی ساز هست نون سفید برنج سفید و روغن زیاد، سرخ کردن زیاد، شب نخوابی نداشتن تبلیغات علیه غذاهای مضر و …

در زیر چند تغذیه سالم را معرفی می کنیم:

(ماهي خال مخالي ، mackerel با ۱۰۰ گرم برنج قهوهای با ۱۰۰ گرم سبزیجات پخته ۴۰۰ کالری داره به همراه مقدار زیادی omega 3

یک لیوان اب با ۱ اب پرتقال و نصف لیمو و کمی یخ پر از ویتامین C و بدن رو مقاوم میکنه در برار سرما خوردگی و سرعت چربی سوزی رو زیاد میکنه

یکی از مسائل مهم بعد از تمرین ریکاوری هست، ریکاوری یعنی استراحت و بازیابی به فارسی و تاثیر بزرگی در دستاوردهای تناسب اندام و هر ورزشی دارد. خیلی از ورزشکارها به این نکات توجه نمیکنند.
۱. هر ماهیچه بعد از تمرین بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت دارد تا پارگیهای بین عضلات ترمیم شود .
۲. بعد از تمرین ۵ تا ۱۰ دقیقه حرکات کششی نیاز است.
۳.خوردن آب
۴.مصرف پروتئین و کربوهیدرات تا ۱ ساعت بیشتر بعد تمرین طول نکشد.
۵.ماساژ بدن و دوش آب سرد
۶.خواب خوب
۷. بیشتر ا حد تمرین نکنید

پنیر کم چرب ۳۵ گرم سینه مرغ ۸۰ گرم با یک دونه نان سبوس دار به همراه سبزیجات با ۳۰۰ کالری یک وعده غذا ۱۰۰ درصد کامل از نظر غذایی روغنها به ترتیب کیفیت بالا و مضرات کمتر برای پختن غذا
۱روغن فندق
۲روغن زیتون
۳روغن بذر کتان
۴روغن آوکادو
۵روغن بادام
۶روغن کانولا
۷روغن زردآلو
۸روغن آفتابگردان
۹روغن پسته
۱۰روغن بادام زمینی

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه