برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

آموزش ساختن عضله

ساختن عضله

شاید شما راه های مختلفی را برای ساخت عضله امتحان کرده اید. شاید از مشاهده اندام خود در آینه دوری می کنید. شاید شما از کندی پیشرفت خود در باشگاه خسته شده اید. آیا آمادگی کامل برای یادگیری ۴ راه حل ساده برای ساختن عضله را دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است و هدف شما ساختن عضله می باشد. شما باید تمامی ۴ مرحله زیر را به طور کامل انجام دهید تا بتوانید عضلات خود را وادار به رشد کنید عدم رعایت هر یک از این مراحل باعث بر هم خوردن مراحل دیگر خواهد شد و شما را از هدفتان که ساختن عضله می باشد دور خواهد کرد. مراحل مطرح شده در این مقاله می تواند مشکلات شما، برای رسیدن به رشد را از میان بردارد و شما با استفاده از این مراحل می توانید بدون نیاز به داروهای نیروزا یا مکمل های جعلی به موفقیت های چشم گیری نائل آیید.

مرحله اول:
انجام تمرینات بدنسازی حداقل ۳ بار در هفته.

هدف شما این است که با تحریک ماهیچه و افزایش فشار (استرس) بر روی ماهیچه باعث تخریب شدن آن بخش از عضله شوید و هنگامی که به خانه برمی گردید با تغذیه مناسب و استراحت شرایط بازسازی و رشد را برای عضله تخریب شده در حین تمرین را فراهم سازید. در این مرحله بدن برای مقابله با تخریب دوباره عضله، شروع به رشد و قوی تر کردن عضله مذکور می کند تا در جلسه بعدی تمرین قوی تر از قبل به شما در جابه جا کردن وزنه یاری برساند. شما این فرایند را برای روزهای آتی نیز تکرار کنید. طبق نتایج بدست آمده در تحقیقات علمی در حالت ایده آل شما می توانید یک بخش عضلانی را با فاصله ۷۲ ساعت از روز تمرین، دوباره تمرین دهید، با این تفاسیر شما می توانید ۲ روز در هفته را تمرینات بالاتنه و ۲ روز دیگر هفته را به تمرینات پایین تنه اختصاص دهید و در روزهای باقی مانده هفته استراحت کرده و نظاره گر رشد عضلات باشید.

مرحله دوم:
تمرکز بر روی دریافت وعده های غذایی کوچک و متعدد در طی روز

اگر هدف شما ساختن عضله و بهبود وضع ظاهری تان است، پس باید از وعده های غذایی کوچک ولی چند بار در طی روز استفاده کرده و بین هر وعده غذایی تقریبا ۲ الی ۳ ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد. برای دست یابی به این منظور وعده های غذایی شما باید دارای درصد مناسبی از ۳ منبع اصلی غذایی باشد. این درصد به ترتیب عبارت است از: منابع کربوهیدرات در حدود ۴۵ درصد،منابع پروتئینی حدود ۳۵ درصد و ۲۰ درصد باقی مانده از منابع چربی های مفید.

مرحله سوم:
استفاده از حرکات کششی و تمرینات کششی با وزنه های سبک

بسیاری از مردم در تمرینات روزمره خود تنها از تمرینات ایستا استفاده کرده و باعث کوتاه ماندن تاندون ها و خشکی عضلات می شود که نتیجه آن چیزی به جزء آسیب دیدگی در آینده نه چندان دور نخواهد بود. برای درک بیشتر مطلب مثالی می زنم: فرض کنید شما ۴ روز در هفته به تمرینات با وزنه های سنگین می پردازید این تمرینات باعث قوی تر شدن فیبرهای عضلانی کند انقباض خواهد شد، اما در عوض فیبرهای عضلانی تند انقباض روز به روز ضعیف تر می شود، این ضعف در زمانی به چشم می آید که شما تصمیم به انجام یک حرکت انفجاری دارید در این زمان بدلیل ضعف فیبرهای تند انقباض شما نمی توانید به خوبی حرکت مورد نظر را انجام دهید و نقص حرکتی باعث بروز آسیب دیدگی خواهد شد و دلیل آن چیزی جزء ضعف در این فیبرهای عضلانی نیست. (نکته: عضلات بدن ما از دو نوع فیبر عضلانی تشکیل شده اند که یکی از آنها کند انقباض و دیگری تند انقباض می باشد). برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند باید حداقل ۲ ساعت در طول هفته را به حرکات کششی اختصاص داد. با این کار شما عضلات تند انقباض خود را درگیر کرده و باعث انتقال راحت جریان خون به این بخش از عضلات خواهید شد که در نتیجه آن، شما را در مقابل آسیب دیدگی ها ایمن ساخته و به رشد عضلات کمک شایانی خواهد کرد.

مرحله چهارم:
اجتناب از مصرف مکمل هایی که برای شما ضرورت ندارد.

اگر شما به دنبال مصرف مکمل هایی هستید که تازه به بازار آمده اند و کسی در مورد آن ها اطلاعات دقیقی ندارد و به قول معروف جواب خود را پس نداده اند باید خدمت تان عرض کنم که کاملا دچار اشتباه شده اید. شما باید از مکمل هایی استفاده کنید که مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند و کارایی خود را در طی سالیان متمادی ثابت کرده اند. تنها تعداد انگشت شماری از مکمل ها توانسته اند به این درجه نائل شده و بتوانند نظر مثبت محققان،مربیان و ورزشکاران را کسب کنند. اگر شما هم به دنبال رعایت کردن این قاعده هستید باید از مکمل هایی همچون: مولتی ویتامین با کیفیت بالا، کپسول روغن ماهی، پودر کراتین، پودر کربوهیدرات و پودر پروتئین استفاده کنید.این محصولات قادرند طیف وسیعی از نیازهای شما را همچون سلامتی، ارتقای کارایی بدن، افزایش قدرت، افزایش حجم عضلات و کاهش چربی و تفکیک عضلات را پوشش دهند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی