برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

دستگاه دو درجا (تردمیل)

مطالعات نشان داده اند که افراد بیشتر بدنبال خرید تردمیل هستند تا سایر لوازم ورزشی دیگر، زیرا این وسیله برای راه رفتن یا دویدن در حالت طبیعی مناسب است و شما پس از هر جلسه تمرین، توانایی بیشتری پیدا می کنید که مدت زمان بیشتری روی دستگاه راه بروید و از آن استفاده کنید.

وزن:

تردمیل انتخابی شما می باید وزنی بیشتر از وزن بدن شما را تحمل نماید، چرا که هنگام دویدن و فرود روی دستگاه، ضربه ای که وارد میشود از وزن بدن شما بیشتر است.
قیمت:

در انتخاب نوع دستگاه دو درجا، قیمت یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده می باشد. وقتی که به قیمت توجه می کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که بهترین نوع دستگاه را در محدوده این قیمت انتخاب کنید. اغلب تخفیف هایی هم در این زمینه وجود دارد.

قدرت و نوع موتور تردمیل:

نوع موتور تردمیل نیز مهم است چرا که موتور تنها قسمتی است که بیشترین کار را انجام می دهد. میزان قدرت (قوه اسب بخار) می تواند باعث سردرگمی شود. نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار دهید میزان انجام کار مداوم است و برای این منظور موتورهای ۲ تا ۳ اسبی را بخرید. تعیین میزان کار تردمیل در محدوده بین کار مداوم و بیشترین میزان کار قرار دارد. دنبال موتورهایی بگردید که دارای بیشترین وارانتی باشند که حداقل آن یکسال است. موتورهایی که با برق DC کار می کنند، معمولا بیصدا تر هستند.

ثبات و پایداری تردمیل و حرکت نرم:

تردمیل ها را در حالی که کفش و لباس ورزشی خود را پوشیده اید امتحان کنید. حرکت پرافت و خیز و نا منظم تردمیل قابل قبول نیست. دستگیره ها باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و آنها را به راحتی بگیرید طوری که مانع از حرکت دست های شما نشوند. تسمه یا صفحه تردمیل باید به اندازه کافی پهن و طولانی باشد تا بتوانید به راحتی بر روی آن گام بردارید.

خصوصیات تمرینی تردمیل:

خستگی باعث از بین رفتن کارایی تردمیل می شود. مدلی را انتخاب کنید که مناسب ترین برنامه های از پیش تعیین شده را دارا است و می توانید بیشترین حالت برای سرعت و شیب را بر روی آن برنامه ریزی کنید. باید بتوانید شیب و سرعت را به راحتی از روی پانل دستگاه تنظیم کنید. صفحه نمایشگر ضربان قلب بر روی تردمیل مناسب است. به نظر میرسد که جای نگهدارنده بطری آب و یک جای کتاب نیز ضروری باشد. کتاب ها یا تصاویر ویدئویی می توانند شما را در جهت استفاده بهتر راهنمایی کنند.
اما آنچه از همه موارد فوق مهمتر است، انجام تمرینات تحت مراقبت و کنترل مربی و یا یک تیم کارشناس خبره است.
نظارت اصولی بر تمرینات میتواند از کند و یا سرد شدن شما در استفاده از تردمیل پیشگیری نماید.

صدا و فضای مورد استفاده:

شما باید تردمیل را در فضای مورد نظرتان استفاده کنید تا بدانید چقدر صدا تولید می کند؟ اگر قصد دارید که به تلویزیون نگاه کنید و یا موسیقی گوش دهید باید سر و صدای تردمیل مانع از این کار نشود. مدلی که در فروشگاه کوچک به نظر می رسد، می تواند در اتاق مورد نظر شما بزرگ جلوه کند. اندازه آن را هنگامی که دستگاه در حال بسته قرار دارد بررسی کنید و به نحوه جابجا کردن آن توجه کنید.

تردمیل های معمولی در مقایسه با انواع موتوری:

بدلیل وجود تفاوت در قیمت بسیاری از افراد تمایل دارند که به جای تردمیل های موتوری، نوع معمولی آن را خریداری کنند. اما تردمیل های معمولی در مقایسه با انواع موتوری دارای مشکلات زیادی هستند. حرکت دادن آن ها معمولا بدون داشتن بیشترین مقدار شیب دشوار است و در حال حرکت هم شما نمی توانید شیب را تغییر دهید.اغلب دارا بودن قیمت پایین به این معناست که آن دستگاه از استحکام کمتری برخوردار است و …

تعیین اهداف در رسیدن به تناسب اندام با دستگاه دو درجا:

یکی از اقدامات مهم در اجرای برنامه طولانی مدت تناسب اندام، تعیین اهداف آن است.
آیا هدف شما از ورزش با دستگاه دو ثابت، کم کردن وزن بدن است؟ یا بدنسازی و قوی کردن عضلات، رفع تنش ها و اضطراب ها و یا آماده شدن برای برنامه مسابقات است؟

تعیین برنامه ورزشی موفق بستگی به هدف شما از ورزش دارد.

در زیر بعضی از اهداف عمومی تمرین ذکر گردیده است:

  1. کاهش وزن
  2. بدنسازی و تناسب اندام
  3. بالا بردن انرژی بدن
  4. بهبود فعالیت ورزشی
  5. بهبود مقاومت بدن و قدرت قلب و عروق
  6. حفظ وزن بدن
  7. تقویت عضلات پا
  8. تصحیح برنامه خواب
  9. کاهش استرس

دریافت برنامه تمرینی

درصورت امکان سعی کنید که اهداف ورزشی را تعریف کرده و سپس اهداف خود را مکتوب کنید، هرچه بیشتر دقت داشته باشید به همان نسبت پیشرفت خود را آسان تر تعقیب خواهید کرد. اگر هدف شما بلند مدت است آن را به اهداف ماهیانه و هفتگی تقسیم کنید. عموماً در اهداف بلند مدت کمی انگیزه را از دست خواهید داد، اما اهداف کوتاه مدت به آسانی قابل دسترسی میباشد. با انجام برنامه های مختلف و ثبت آن ها میزان پیشرفت خود را تحت نظر داشته باشید. می توانید فاصله و کالری مصرفی یا زمان را کنترل کنید. زمان مهمترین و مفید ترین عامل آزمایش می باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی