دلیلی دیگر برای خوردن اسفناج

دلیلی دیگر برای خوردن اسفناج

لوتئین، ماده مغذی در سبزیجات برگدار (مانند اسفناج)، مغز شما را جوان نگه می دارد. این آنتی اکسیدان کاروتونید

لوتئین، ماده مغذی در سبزیجات برگدار (مانند اسفناج)، مغز شما را جوان نگه می دارد.

این آنتی اکسیدان کاروتونید که در سبزیجاتی مثل کلم و اسفناج یافت می شود می تواند مغز شما را در همه حال جوان و تازه نگه دارد.

امیدواریم بتوانید در طول هفته رژیم خود را سرشار از سبزیجات کنید چرا که تحقیقات بیشماری نشان داده اند که ترکیبات گیاهی و فیبر می توانند فواید سلامتی بیشماری برای شما فراهم کنند از کاهش خطرات بیماری قلبی گرفته تا کاهش احتمال چاقی.

محققان فعالیت نرون های افراد جوان بین  ۲۵ سال تا ۴۵ سال را بررسی کردند و سطح لوتئین آنها را مورد آزمایش قرار دادند. (این آنتی اکسیدان در تخم مرغ و آواکادو نیز به وفور یافت می شود).

۷ نکته برای بدنسازی گیاه خواران

سیگنال های الکتریکی نرون های افراد مسن تر با سطح بالای لوتئین جوان تر از سیگنال های افراد جوان با سطح کم لوتئین نشان داده شد. لوتئین ظاهرا دارای نقش محافظتی می باشد چون داده ها نشان می دهد که افراد با لوتئین قادرند منابع شناختی بیشتری را برای انجام وظایف درگیر کنند.

برای سود بردن از کاروتونوئید، غذاهای حاوی لوتئین مصرف کنید. پیشنهاد محققان مصرف حداقل سه فنجان سبزیجات برگدار مثل کلم، برگ چغندر، سبزی کلارد، برگ درخت خردل بصورت هفتگی و تخم مرغ، نخود فرنگی، کلم بروکلی، کدو سبز و آواکادو بصورت روزانه می باشد.

منبع: www.mensfitness.com

ترجمه: بادی فول

به اشتراک بگذارید:

ثبت دیدگاه