استفاده از ۱۸ راه برای لاغری

بیشتر مردم لاغري را از جمله مشخصه‌هاي اصلي جذابيت و زيبايي مي دانند: انتشار هزاران مقاله و کتاب

بیشتر مردم لاغري را از جمله مشخصه‌هاي اصلي جذابيت و زيبايي مي دانند: انتشار هزاران مقاله و کتاب مرتبط با  رژيم هاي غذايي در کشورهاي غربي و شرقي شاهد بر اين مدعاست. به همين دليل اين ۱۸ روش که رعايتش مطمئنا در اين راه به شمايی که تمايل به کاهش وزن داريد کمک مي‌کند را بخوانيد.

۱۸ راه براي لاغری

۱) اولین گامتان را در یک زمان بردارید!

اولين قدم در اين راه حدف چربي و شيريني و جايگزين کردن ميوه ها و سبزيجات، سپس انجام دادن چند حرکت ورزشي در روز است. اگر ورزش کردن را دوست نداريد از ۱۵ دقيقه شروع کنيد و بعد از مدتي کم کم آن را به ۳۰ دقيقه در روز برسانيد. اگه سعي کنيد ورزشي کنید که از آن لذت هم ببريد که چه بهتر. حتي ميتوانيد از موسیقی استفاده کنید و با آهنگ حرکاتتان را تنظيم کنيد و در آن زمان با خودتان تکرار کنيد علاوه بر اين که داريد کالري ميسوزانيد چيزي هم نميخوريد.

۲) یک دوست پیدا کنید

يک دوست همراه پيدا کنيد تا از شما در راهي که پيش گرفتيد حمايت کند و خودش هم بخواهد وزنش را کاهش دهد. ميتوانيد حتي هر روز با هم وزنتان را مقايسه کنيد و يا با هم مسابقه کاهش وزن بگذاريد.

۳) از وزنه استفاده کنید

سعي کنيد از وزنه هم استفاده کنيد که سوخت و ساز بدنتان را بالا ميبرد و در ضمن باعث ميشود چربی ها سوزانده و عضلاتتان ساخته شود. عضله جايي براي به وجود آمدن چربي نميگذارد و شما جمع و جورتر به نظر مي آييد.

استفاده از 18 راه برای لاغری

۴) کمتر از کربوهیدرات بخورید

از کربوهيدرات، نان، برنج و پاستا (ماکارونی) تا آن جايي که مقدور است استفاده نکنيد و نتيجه اش را ببينيد.

۵) یک هدف را برای خودتان مشخص کنید

يک هدف برای خودتان تعيين کنيد که مثلا تا فلان تاريخ اينقدر وزن کم کنم. مثلا تا سي ام ارديبهشت چهار کيلو کم کنم و يک جا بنويسيد که به طور مداوم بتوانيد آن را ببينيد.

۶) نوشابه های رژیمی را فراموش کنید

از نوشابه هاي گاز دار استفاده نکنيد. هم حجم معده را زياد ميکند و هم کالري زيادي دارند و ضمنا باعث عدم جذب کلسيم و پوکي استخوان ميشود آب را جايگزين آن کنيد.

استفاده از 18 راه برای لاغری

۷) کبابی یا آب پز بخورید

از غذاهاي سرخ کردني اجتناب کنيد و آن ها را کباب و يا آب پز يا بخار پز کنيد. ميتوانيد از ادويه هاي بي ضرر (ليمو، گوجه فرنگي و فلفل، سبزيجات معطر، زيره و…) برای خوشمزه تر کردن غذایتان استفاده کنيد. مطمئن باشيد بعد از مدتي عادت ميکنيد و از غدایتان لذت هم خواهيد برد.

۸) هله هوله نخورید

هله هوله نخريد. هيچوقت با شکم خالي و وقتي گرسنه هستيد به خريد نرويد چون هر چي خوردني ميبينيد را برميداريد. مخصوصا سعي کنيد تا خانه عاري از هر گونه مواد غذايي بي ارزش مثل پفک، چيپس و… باشید تا هوس خوردن هم به سرتان نزند.

۹) صبحانه بخورید

حتما صبحانه بخوريد. شما بيشترين ميزان کالري مصرفي را در ساعات اوليه روز و قبل از ظهر داريد. ضمنا سعي کنيد بعد از ساعت هشت شب چيزي نخوريد تا هم کالري کمتري دريافت کنيد و هم خواب راحت تري داشته باشيد.

استفاده از 18 راه برای لاغری

۱۰) به خودتان یک آوانس کوچولو بدهید

وقتي شما از يک چيزي منع ميشوید مسلما نسبت به آن حريص تر ميشوید. پس گاهي اوقات به خودتان يک آوانس کوچولو بدهید مثلا يک نصف شيريني ..در اين صورت حس نمي کنيد که يک چيزي را از دست داديد.

۱۱) از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

از بشقاب هاي کوچکتر براي غدا خوردن استفاده کنيد. اين جوري سر خودتان را شيره ميماليد که بله يه بشقاب غذا خورديد. (واقعا نتيجه بخش هست حتما امتحان کنيد )

۱۲) آب زیاد بخورید

آب زياد بخوريد مخصوصا اگر احساس گرسنگي کرديد. چون به شما احساس سيري ميدهد.

استفاده از 18 راه برای لاغری

۱۳) لازم نیست هر چه داخل بشقابتان هست را بخورید

هر چه در بشقابتان هست حتما لازم نيست بخوريد (این مثل معروف “کاه از خودت نيست” را همیشه در نظر بگیرید!) پس وقتي احساس کردید کافی است دست از خوردن بکشید!

۱۴) در طول روز پنج یا شش وعده بخورید

وعده هاي غذاييتان را به پنج يا شش وعده کوچک تنظيم کنید تا احساس گرسنگي نکنيد. ضمنا معده تان هم کوچک ميشود.

۱۵) از رژيم هاي لاغري سخت دوري کنيد

از رژيم هاي لاغري سخت دوري کنيد ممکن است اين رژيم ها باعث شود که خيلي زود وزن کم کنيد ولي به همان نسبت وزني که از دست می دهید به همان سرعت دوباره وزن اضافه خواهيد کرد.

استفاده از 18 راه برای لاغری

۱۶) در طول روز چند حرکت ساده ورزشی انجام دهید

چند تا حرکت ساده هم در عرض روز هر وقت فرصت کرديد انجام دهید. مثلا وقتي تلويزيون نگاه ميکنيد ميتوانيد همان طور که نشسته اید يک سري حرکات را انجام دهيد (من خيلي وقت ها در حال ديدن سريالهاي تلويزيون دور ميز نهار خوری راه ميروم)

۱۷) چند تکه از سبزیجات را داخل یخچال نگه دارید و هر زمان که احساس گرسنگی کردید آنها را میل کنید

صبح که بيدار ميشوید يک مقدار سبزيجات مثل  هويج، کدو سبز، کرفس، خيار و… را به صورت تکه تکه تميز در يخچال داخل يک ظرف بگذارید تا هر وقت احساس گرسنگي کرديد چند تا از آنها را میل کنید.

۱۸) برای خود یک عادت غذایی خوب ایجاد کنید

يک عادت غذايي خوب برایتان به وجود آورید علاوه بر اين که باعث لاغري ميشود در عين حال باعث سلامت جسم در بقيه عمرتان خواهد شد. مسلما وقتي شما کاري را بيست روز تمام انجام دهيد روز بيست و يکم به طور ناخود آگاه به صورت يک عادت در خواهد آمد. پس سعی کنید يک عادت غذايي خوب پيدا کنيد.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه