برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

استفاده از ۱۸ راه برای لاغری

بیشتر مردم لاغری را از جمله مشخصه‌ های اصلی جذابیت و زیبایی می دانند: انتشار هزاران مقاله و کتاب مرتبط با رژیم های غذایی در کشورهای غربی و شرقی شاهد بر این مدعاست. به همین دلیل این ۱۸ روش که رعایتش مطمئنا در این راه به شمایی که تمایل به کاهش وزن دارید کمک می‌کند را بخوانید.

۱۸ راه برای لاغری

  • اولین گامتان را در یک زمان بردارید!

اولین قدم در این راه حدف چربی و شیرینی و جایگزین کردن میوه ها و سبزیجات، سپس انجام دادن چند حرکت ورزشی در روز است. اگر ورزش کردن را دوست ندارید از ۱۵ دقیقه شروع کنید و بعد از مدتی کم کم آن را به ۳۰ دقیقه در روز برسانید. اگه سعی کنید ورزشی کنید که از آن لذت هم ببرید که چه بهتر. حتی میتوانید از موسیقی استفاده کنید و با آهنگ حرکاتتان را تنظیم کنید و در آن زمان با خودتان تکرار کنید علاوه بر این که دارید کالری میسوزانید چیزی هم نمیخورید.

  • یک دوست پیدا کنید

یک دوست همراه پیدا کنید تا از شما در راهی که پیش گرفتید حمایت کند و خودش هم بخواهد وزنش را کاهش دهد. میتوانید حتی هر روز با هم وزنتان را مقایسه کنید و یا با هم مسابقه کاهش وزن بگذارید.

  • از وزنه استفاده کنید

سعی کنید از وزنه هم استفاده کنید که سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد و در ضمن باعث میشود چربی ها سوزانده و عضلاتتان ساخته شود. عضله جایی برای به وجود آمدن چربی نمیگذارد و شما جمع و جورتر به نظر می آیید.

  • کمتر از کربوهیدرات بخورید

از کربوهیدرات، نان، برنج و پاستا (ماکارونی) تا آن جایی که مقدور است استفاده نکنید و نتیجه اش را ببینید.

  • یک هدف را برای خودتان مشخص کنید

یک هدف برای خودتان تعیین کنید که مثلا تا فلان تاریخ اینقدر وزن کم کنم. مثلا تا سی ام اردیبهشت چهار کیلو کم کنم و یک جا بنویسید که به طور مداوم بتوانید آن را ببینید.

  • نوشابه های رژیمی را فراموش کنید

از نوشابه های گاز دار استفاده نکنید. هم حجم معده را زیاد میکند و هم کالری زیادی دارند و ضمنا باعث عدم جذب کلسیم و پوکی استخوان میشود آب را جایگزین آن کنید.

  • کبابی یا آب پز بخورید

از غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید و آن ها را کباب و یا آب پز یا بخار پز کنید. میتوانید از ادویه های بی ضرر (لیمو، گوجه فرنگی و فلفل، سبزیجات معطر، زیره و…) برای خوشمزه تر کردن غذایتان استفاده کنید. مطمئن باشید بعد از مدتی عادت میکنید و از غدایتان لذت هم خواهید برد.

  • هله هوله نخورید

هله هوله نخرید. هیچوقت با شکم خالی و وقتی گرسنه هستید به خرید نروید چون هر چی خوردنی میبینید را برمیدارید. مخصوصا سعی کنید تا خانه عاری از هر گونه مواد غذایی بی ارزش مثل پفک، چیپس و… باشید تا هوس خوردن هم به سرتان نزند.

  • صبحانه بخورید

حتما صبحانه بخورید. شما بیشترین میزان کالری مصرفی را در ساعات اولیه روز و قبل از ظهر دارید. ضمنا سعی کنید بعد از ساعت هشت شب چیزی نخورید تا هم کالری کمتری دریافت کنید و هم خواب راحت تری داشته باشید.

  • به خودتان یک آوانس کوچولو بدهید

وقتی شما از یک چیزی منع میشوید مسلما نسبت به آن حریص تر میشوید. پس گاهی اوقات به خودتان یک آوانس کوچولو بدهید مثلا یک نصف شیرینی در این صورت حس نمی کنید که یک چیزی را از دست دادید.

  • از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

از بشقاب های کوچکتر برای غدا خوردن استفاده کنید. این جوری سر خودتان را شیره میمالید که بله یه بشقاب غذا خوردید. (واقعا نتیجه بخش هست حتما امتحان کنید)

  • آب زیاد بخورید

آب زیاد بخورید مخصوصا اگر احساس گرسنگی کردید. چون به شما احساس سیری میدهد.

  • لازم نیست هر چه داخل بشقابتان هست را بخورید

هر چه در بشقابتان هست حتما لازم نیست بخورید (این مثل معروف “کاه از خودت نیست” را همیشه در نظر بگیرید!) پس وقتی احساس کردید کافی است دست از خوردن بکشید!

  • در طول روز پنج یا شش وعده بخورید

وعده های غذایی تان را به پنج یا شش وعده کوچک تنظیم کنید تا احساس گرسنگی نکنید. ضمنا معده تان هم کوچک میشود.

  • از رژیم های لاغری سخت دوری کنید

از رژیم های لاغری سخت دوری کنید ممکن است این رژیم ها باعث شود که خیلی زود وزن کم کنید ولی به همان نسبت وزنی که از دست می دهید به همان سرعت دوباره وزن اضافه خواهید کرد.

  • در طول روز چند حرکت ساده ورزشی انجام دهید

چند تا حرکت ساده هم در عرض روز هر وقت فرصت کردید انجام دهید. مثلا وقتی تلویزیون نگاه می کنید میتوانید همان طور که نشسته اید یک سری حرکات را انجام دهید. (من خیلی وقت ها در حال دیدن سریال های تلویزیون دور میز نهار خوری راه میروم)

  • چند تکه از سبزیجات را داخل یخچال نگه دارید و هر زمان که احساس گرسنگی کردید آن ها را میل کنید

صبح که بیدار میشوید یک مقدار سبزیجات مثل هویج، کدو سبز، کرفس، خیار و… را به صورت تکه تکه تمیز در یخچال داخل یک ظرف بگذارید تا هر وقت احساس گرسنگی کردید چند تا از آن ها را میل کنید.

  • برای خود یک عادت غذایی خوب ایجاد کنید

یک عادت غذایی خوب برای تان به وجود آورید علاوه بر این که باعث لاغری می شود در عین حال باعث سلامت جسم در بقیه عمرتان خواهد شد. مسلما وقتی شما کاری را بیست روز تمام انجام دهید روز بیست و یکم به طور ناخود آگاه به صورت یک عادت در خواهد آمد. پس سعی کنید یک عادت غذایی خوب پیدا کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

3.5/5 – (6 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی