قند یا چربی ،کدام مضرترند ؟ کدام چاق کننده ترند ؟

قند یا چربی ، کدام مضرترند ؟! مشکلی که درحال حاضر وجود دارد قند و چربی پنهانی است

قند یا چربی ، کدام مضرترند ؟!

مشکلی که درحال حاضر وجود دارد قند و چربی پنهانی است که در مواد غذایی صنعتی و آماده به مصرف وجود دارد .

شکر

قند بیشتر چاق می کند یا چربی ها ؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که چربی ها کالری بیشتری ازمواد قندی دارند. بنابراین برای هر گرم قند مصرف شده ۴ کالری تولید می شود در حالی که یک گرم چربی ۹ کالری فراهم می کند. بنابراین چربی بیش از ۲ برابر قند کالری دارد.

در نتیجه در یک رژیم غذایی متعادل، مقدار توصیه شده چربی در مقایسه با کربوهیدراتها (قندها) کمتر است .

به این ترتیب چربی توصیه شده در رژیم های غذایی ۳۰ تا ۳۵ درصد کل کالری مصرفی و کربوهیدرات آن ۵۰ تا ۵۵ درصد و پروتئین ۹ تا ۱۲ درصد است .

مشکلی که در حال حاضر وجود دارد قند و چربی پنهانی است که در مواد غذایی صنعتی و آماده به مصرف وجود دارد .

بنابراین اگر شما خودتان آشپزی کنید از میزان دقیق این محصولات در غذایتان مطلع هستید پس برای جلوگیری از چاقی و افزایش وزن باید سعی کنید غذاهای آماده به مصرف نخورید.

این را هم بدانید که چربی ها عمدتاً دو دسته هستند. اسیدهای چرب اشباع شده و اسیدهای چرب غیر اشباع شده (شامل امگا ۳ و امگا ۶)

بنابراین اساسا چربی های حیوانی (گوشت قرمز و یخ زده) پنیر یخ زده و محصولات لبنی پر چرب را محدود کنید .

باید بدانید سس حتی در مقادیر بسیار کوچک واقعاً به تمرکز چربی در بدنتان کمک می کند.

برای جلوگیری از افزایش وزن اکیداً از نوشیدنی های شیرین، سودا، مربا و شربت استفاده نکنید.

به طور کلی این سه قانون را برای کاهش قند و چربی مصرفی رعایت کنید:

۱ – خوردن غذاهای آماده به مصرف را محدود کنید .

۲ – از محصولات حیوانی کمتر استفاده کنید و سعی کنید محصولات گیاهی را جایگزین آن کنید .

۳ – محصولات با GI پایین تری بخرید و شکر تصفیه شده را هم محدود کنید.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه