فیل هیث

فیل هیث

فیلیپ "فیل" هیث (متولد 18 دسامبر 1979) بدنساز حرفه ای و مستر المپیای آمریکایی می باشد. او شش

بیو گرافی فیل هیث

فیلیپ “فیل هیث” (متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۷۹) بدنساز حرفه ای و مستر المپیای آمریکایی می باشد. او شش بار برنده مستر المپیا شده و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در مسابقات هر سال مقام اول را کسب کرده است. با برد مستر المپیای ۲۰۱۶ فیل جایگاه چهارمی خود را بعد از لی هانی (برنده ۸ بار مستر المپیا) رونی کلمن (برنده ۸ بار مستر المپیا) و آرنولد شوارتزینگر  وهمچنین دوریان یتس (برنده ۷ بار مستر المپیا) حفظ کرد

اوایل زندگی

او در سیاتل واشنگتن بدنیا آمد و بزرگ شد. فیل هیث ابتدا در تیم دانشگاه دنور کلوریدا عضو تیم بسکتبال بود و در سال ۲۰۰۲ وارد دنیای بدنسازی شد. در سال ۲۰۰۵ عنوان آورال را در مسابقات ان پی سی آمریکا کسب کرد و حق شرکت در مسابقات حرفه ای ifbb را از آن خود کرد. او دو مسابقه حرفه ای ifbb سال بعد را برد : قهرمانی مسابقات کلرادو و قهرمانی مسابقات نیویورک. در سال ۲۰۰۷، جایگاه پنجم مسابقات آرنولد کلاسیک را بدست آورد. اگرچه می توانست در مسابقه مستر المپیای ۲۰۰۷ شرکت کند اما تصمیم گرفت وارد آن مسابقه نشود و اعلام کرد به زمان بیشتری نیاز دارد تا خود را نشان دهد.

هیث مسابقه مرد اهنین ۲۰۰۸ را برد و جایگاه دوم را به دکستر جکسون داد. در اولین بازی خود در مستر المپیای ۲۰۰۸، او جایگاه سوم را کسب کرد و مثل فلکس ویلر در سال ۱۹۹۳ اولین تازه کاری بود که جز سه نفر برتر مسابقات شد. او شایسته عنوان مستر المپیای ۲۰۰۹ بود اما بخاطر ویروس معده ای که دچار آن شد ۶ پوند لاغرتر از وزنی که انتظار داشت بود و این باعث شد جایگاه پنجم مسابقات را کسب کند. در سال ۲۰۱۰ وی جایگاه دوم مسابقات مستر المپیا را کسب کرد این در حالی بود که جی کاتلر نفر اول مسابقات شد اما بعد از بهبود عضلات پشت خود توانست جی کاتلر را شکست دهد و در سال ۲۰۱۱ مستر المپیا شد. از آن زمان به بعد هیث عنوان مستر المپیای خود را به مدت ۵ سال متوالی حفظ کرد. در سال ۲۰۱۴ هیث با شکست کای گرین و دکستر جکسون از عنوان مستر المپیای خود همچنان محفاظت کرد.

مصاحبه ای کوتاه با فیل هیث

یک روز عادی در زندگی فیل هیث؟

من ساعت ۵ صبح برای انجام ورزش هوازی بیدار می شوم. شش الی هفت وعده در روز غذا می خورم فاصله هر وعده حدود دو ساعت الی دو ساعت و نیم است. در واقع بستگی به اون روز و تمرین و حسی که دارم روزانه ۴۵۰۰ الی ۶۰۰۰ کالری مصرف می کنم. چهار بار در هفته ماساژ درمانی و رفع فشار درمانی انجام می دهم.

من نیز همانند سایر بدنسازان حرفه ای به بهترین نحو با خودم رفتار می کنم. ریکاوری بعد از تمرین اولویت اصلی من است. زیرا بعد از دو ساعت تمرین در روز حتما به زمانی برای ریکاوری نیاز دارید. خیلی از افراد تمرینات سخت انجام نمی دهند چون می ترسند روز بعد دچار درد عضلانی شوند اما اگر شما یاد بگیرید چطور غذای سالم بخورید از مکمل استفاده کنید آب زیاد مصرف کنید و ماساژ درمانی کنید روز بعد از تمرین به هیچ مشکلی برنخواهید خورد.

راجب رژیم خود به ما بگوید.

اولین وعده ی من معمولا مرغ با یک فنجان و نصفی سفیده تخم مرغ و یک فنجان و نصفی جو دو سر است. دومین وعده معمولا همان است شاید با ۶۰ گرم سیب زمینی شیرین. وعده بعدی ۱۲۰ گرم فیله گوشت گاو همراه با یک فنجان و نصفی برنج سفید می باشد. وعده چهارم معمولا در قالب شیک بعد از تمرین است معمولا ۸۰ گرم پروتئین با مقداری کربوهیدرات می باشد. وعده بعد بیشتر مرغ و یک فنجان برنج سفید است. آخرین وعده غذایی من معمولا ۲۰۰ گرم استیک با یک فنجان و نیم سفیده تخم مرغ است.

در بین وعده های غذایی معمولا یک پروتئین سالم آواکادو می خورم تا چربی خود را بالا نگه دارم. سه بار در روز این کار را می کنم. همچنین حدود یک گالن یا حتی بیشتر در روز آب می نوشم.

در کل من پنج پوند پروتئین در روز و بیست پوند مرغ در هفته مصرف می کنم.

اگر محدودیت غذایی نداشته باشید فیل هیث په چیز هایی میخورد؟

احتمالا پیتزا، سوشی یا غذاهایی ایتالیایی. وقتی در زمان امادگی برای مسابقات نیستم معمولا هفته ای یک الی دوبار این غذاها را میل می کنم.

فیل هیث

زمان اوقات فراغت چه کاری انجام می دهید.

معمولا زمان اوقات فراغت زیادی ندارم ولی در این مواقع اخبار زیاد گوش می دهم خیلی دوست دارم از تمام رویدادها باخبر باشم. همچنین تولیدی لباس و DVD های خودم را دارم و مشغول انها می شوم. به کوه می روم با سگ هایم بازی می کنم و با پلی استیشن بازی می کنم. خبرهای ورزشی را می خوانم و گاهی اوقات به مسابقات ورزشی می روم و از نزدیک انها را دنبال می کنم.

برای خوانندگان معمولی سه تمرین که پیشنهاد می دهید چه هستند؟

برای افراد عادی در باشگاه قطعا پرس سینه روی میز شیب را توصیه می کنم. چیزی که اکثر افراد نمی دانند این است که عضلات سینه سه قسمت هستند (فوقانی، میانی و تحتانی). خیلی از آقایان سینه های پهن یا افتاده دارند. زیرا اکثر انها پرس سینه شیب دار انجام نمی دهند. این نوع پرس زدن عضلات سینه را از قسمت فوقانی گرد می کند.

تمرین دیگر اسکات از جلو است. این تمرین قدرت زیادی به جوان ها می دهد.

به شخصه جلو بازو لاری تک دست با دمبل را خیلی دوست دارم. نیازی نیست وزنه ۱۰۰ پوندی بردارید. به اندازه قدرتی که دارید دمبل بزنید.

چه توصیه ای به نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ سال در مورد بدنسازی دارید؟ چند بار در هفته به باشگاه بروند؟ چه کاری انجام دهند و چه مدت باید تمرین کنند؟

ابتدا، در مورد عادات خوردن خود آگاه شوند و سعی کنند به بهترین نحو سالم غذا بخورند. سپس با عکس های پیشرفت از خود بدن خود را بسازند. پس من توصیه می کنم درست غذا بخورید و از پیشرفت خودتان عکس بگیرید. برای تمرین کردن ۳ الی ۴ روز در هفته را توصیه می کنم اما ۵ الی ۶ روز در هفته را در باشگاه وقت بگذارنید.

منبع: مجله الکترونیکی بادی فول

به اشتراک بگذارید:

ثبت دیدگاه