5 اشتباه رژیمی

۵ اشتباه رژیمی

همه ی ما دنبال برنامه های رژیمی غذایی هستیم. برای رسیدن به نتایج جدی، یک برنامه غذایی سخت

  1. بسیار محدود شدن

همه ی ما دنبال برنامه های رژیمی غذایی هستیم. برای رسیدن به نتایج جدی، یک برنامه غذایی سخت لازم است. اما اگر به مدت طولانی رژیم سختی داشته باشید به مرور خسته و فرسوده می شوید و رو به رژیم ناسالم می آورید یا اینکه بدنتان دیگر به رژیم های سخت جواب نمی دهد. شایان ذکر است که تحقیقات نشان می دهند استرس خیلی زیاد برای رژیم درست یا ورزش کردن، موجب بالا رفتن سطح کورتیزول می شود که موجب می شود علیرغم تلاش هایتان بدن سخت تر چربی بسوزاند.

بهترین راه دنبال کردن برنامه ای که بیش از حد محدود نیست می باشد. برای رژیم های طولانی مدت این کار برای بدن و ذهن بسیار بهتر است.

  1. آشپزی نکردن

برای رژیم گیرندگان سالم موقعی چالش بوجود می آید که در رستوران غذا بخورند. حتی زمانیکه که سعی می کنید غذای سالم در رستوران بخورید، حتی اگر غذای با کالری بسیار پایین سفارش دهید باز هم نمی توانید تصور کنید غذاهای آماده بیشتر با روغن، نمک و شکر آماده می شوند.

هرچه بیشتر آشپزی کنید بیشتر بر غذاهایی که وارد بدنتان می شود کنترل دارید و خیلی راحت تر می توانید رژیم خود را دنبال کنید. بعضی اوقات مجبورید به خاطر کار، راحتی یا مزه کردن یک طعم جدید بیرون غذا بخورید اما سعی کنید ۷۰ الی ۸۰ درصد از زمان غذا خوردنتان  را به درست کردن غذا در آشپزخانه خودتان اختصاص دهید و خودتان لذت آن را ببرید.

  1. کربوهیدرات و چربی کافی نخوردن

بسیاری از رژیم ها و برنامه های غذایی بدنبال کمبود کالری هستند که برعکس تصور همه کالری برای کاهش وزن واقعی ضروری می باشد. مشکل زمانی شروع می شود که شما یکهو کالری را از رژیم تان کامل حذف کنید. اکثر رژیم گیرندگان تازه کار و نابلد، اولین کاری که می کنند قطع کامل کربوهیدرات ها و چربی ها می باشد.

همه ی چربی ها بد نیستند همه کربوهیدرات ها دشمن بدن نیستند. بدن ما به هر دو نیاز دارد تا بتواند بعضی از عملکرد های بدن مثل عضله سازی و چربی سوزی را انجام دهد.

  1. تسلیم شدن

حتی گاهی رژیم داران با تجربه نیز انتظارات غیر واقعی در مورد مدت زمانی که می خواهند یک رژیم کل زندگی آنها را تغیر دهد دارند. برای کسی که تازه شروع به رژیم گرفتن کرده این امر باید عادی باشد که بعد از چند هفته هیچ نتیجه ای نبیند. بدن شما حداقل به ۶ الی ۸ هفته زمان لازم دارد تا تغیراتی در بدن شما ایجاد کند. البته ممکن است دو هفته بعد تغییراتی در خود ببینید اما اگر تغیر ماندگاری می خواهید باید چند هفته بیشتر رژیم خود را ادامه دهید.

  1. اعتماد زیاد به مکمل ها

تکه های پازل زیادی برای چربی سوزی و کاهش وزن وجود دارد. مکمل ها تنها یک تکه کوچک از این پازل می باشند. وقتی زیاد به پودرهای مکملی تکیه می کنید تا نیاز پروتئینی خود را برآورده کنید احتمالا مواد معدنی و ویتامین های مهم را فراموش می کنید. منابع پروتئینی خوب مثل گوشت، مرغ و ماهی حاوی ریز مغذی های مهم مثل  ویتامین های گروه b، منیزیم، آهن، امگا ۳ و غیره می باشند.

خوردن شیک پروتئین برای رژیم شما کاملا خوب است اما اجازه ندهید این مکمل ها تنها منبع پروتئین روزانه ی شما باشند.

منبع : muscleandfitness

ترجمه : بادی فول

 

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه