تغذيه در زمان تمرين

تغذيه در زمان تمرين

ماده مغذي در حين تمرين شما باید بي‌نهايت ساده باشد. شما بايد قبلاً، وعده غذايي قبل از تمرين

ماده مغذي در حين تمرين شما باید بي‌نهايت ساده باشد. شما بايد قبلاً، وعده غذايي قبل از تمرين خود را به منظور رشد وارد جريان خون‌تان كرده باشيد تا عضلات گرسنه را در حين تمرين با آنها تغذيه كنيد. عضلات‌تان بايد به واسطه تغذيه قبل از تمرين، در زمان تمرين به كربوهيدرات دسترسي داشته باشند تا از ذخيره گليكوژن موجود در عضلات چشم‌پوشي كنند. گليكوژن، سوخت مورد نياز عضلات براي زمان تمرين مي‌باشد و بدون آن اجراهاي تمريني با مشكل مواجه مي‌شود.

تغذيه در زمان تمرين

همچنين دسترسي به اسيد آمينه نيز به واسطه تغذيه قبل از تمرين، در حين تمرين لازم است. با وجود دسترسي به هر دو مورد كربوهيدرات و پروتئين در زمان تمرين است كه با كاهش فرآيند متابوليسم در عضلات و چشم‌پوشي از گليكوژن موجود در عضلات مواجه مي‌شويم.
در زمان تمرين فرد بايد همه توجهش را تا آنجا كه مي‌تواند به عضلاتش معطوف كند و در چنين زماني تنها كاري كه بايد در خلال پمپ عضلات انجام دهيد، توسعه هيدراسيون بدن با مصرف آب فراوان است.
تغذيه در حين تمرين را دست كم نگيريد و مهم‌تر از همه توجه داشته باشيد كه به راستي در اين زمان بايد به مصرف چه مواد مغذي و چه مكمل‌هايي بپردازيد؟
آب: در ابتدا توصيه مي‌شود در حين تمرين بايد روي اجراي صحيح متمركز شويد نه موردي كه مي‌خوريد. اما بعد از آن تنها كاري كه بايد انجام دهيد مصرف آب است. ممكن است از آنجايي كه اين مسئله بسيار ساده به نظر مي‌رسد از انجام آن غافل شويد.
اما توجه داشته باشيد كه آب به منظور هيدراسيون مجدد سلول‌ها بسيار ارزشمند است و از آنجايي كه به منظور عملكرد «فرآيندهاي داخلي بدن در زمان تمرين» مورد استفاده قرار مي‌گيرد بسيار مهم است كه در اين زمان هيدراته باشيم.
* محلول‌هاي پروتئيني:
بعضي‌ها سعي مي‌كنند در اين زمان به جاي آب به مصرف محلول‌هاي پروتئيني بپردازند. اما توجه داشته باشيد كه فرد در اين زمان با توجه به اين كه دو ساعت قبل از تمرين به مصرف غذاهاي ويژه قبل از تمرين پرداخته به ميزان كافي اسيد آمينه در جريان خون خود دارد.
نوشيدن يك محلول پروتئيني در حين تمرين بدي هم دارد، زيرا جريان خون در اين حالت به منظور عملكرد فرآيند هضم به معده مي‌رود و ميزان كمتري از آن به عضلاتي مي‌رود كه بايد روي آنها كار كنيد. خب، البته نوشيدن محلول پروتئيني در اين زمان كمي هم احمقانه است زيرا قبل از تمرين به مصرف آن پرداخته‌ايد، بعد از تمرين هم بلافاصله به مصرف آن مي‌پردازيد، پس بي‌فايده است كه در حين تمرين نيز به مصرف آن بپردازيد.
افرادي كه در طي تمرين به مصرف مكمل‌ها مي‌پردازند، تنها پول خود را هدر مي‌دهند. شخصي كه در طي روز در زمان قبل و بعد از تمرين به مصرف مكمل مي‌پردازد، نيازي به مصرف مكمل بيشتر در حين تمرين ندارد، تكيه‌كردن بيش از اندازه بر روي مكمل‌ها كار درستي نيست.
مصرف زياد مكمل بدن را به منظور كسب عضله عادت مي‌دهد و بدن بدين منظور وابسته آنها مي‌شود. درست مانند استروييدها كه وقتي بدنسازان از آنها استفاده مي‌كنند فوايد عظيمي به دست مي‌آورند اما وقتي به ترك آنها مي‌پردازند، با كاهش زياد وزن روبرو مي‌شوند. زيرا بدن‌شان ديگر نمي‌تواند بدون مصرف دارو حجيم شود.
بنابراين توجه داشته باشيد در اين زمان به مصرف مكمل نيازي نيست. اگر جلسه تمريني كمتر از ۵/۱ ساعت است سعي كنيد فقط آب بنوشيد، اما اگر زمان تمرين بيشتر از ۵/۱ ساعت است مي‌توانيد به مصرف مكمل‌هايي بپردازيد كه باعث كاهش قابل توجه اسيد لاكتيك مي‌شوند و به جبران موادي مي‌پردازند كه در حين تمرين ‌كردن از دست مي‌دهيد.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

2 thoughts on “تغذيه در زمان تمرين

  1. SAMAN.BOKAN@YAHOO.COM'
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه