راه کار برای سوزاندن چربی

برای سوزاندن چربی معده چربی اضافه بدن را ذخیره می کند. این چربی اندام فرد را به هم

برای سوزاندن چربی

معده چربی اضافه بدن را ذخیره می کند. این چربی اندام فرد را به هم می ریزد. شیوه زندگی اغلب افراد به گونه ای است که باید وقت زیادی از روز را جلوی رایانه بگذرانند، ساعت کاری زیاد و رژیم ناصحیح از جمله مصرف ساندویچ، پیتزا، قهوه و شیرینی جات دست به دست هم می دهد و هنگامی که به خود می آییم متوجه می شویم که با چربی دور کمر و اطراف معده رو به روییم!

سوزاندن چربی

این چربی اضافه نه تنها برای لباس پوشیدن مشکل ساز می شود بلکه خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. آب کردن چربی کار آسانی نیست و نیاز به صبر، حوصله و ورزش منظم دارد.

در این مطلب به چند روش سوزاندن چربی اطراف شکم اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است.

*بهترین کار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی است.

کربوهیدرات که باید از مصرف آن پرهیز کنید شامل پیتزا، شیرینی جات، پاستا، نان های فانتزی، شکلات، چیپس و … است.

* مواد غذایی چربی سوز به غذای روزانه خود اضافه کنید.

این نوع موادغذایی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث سوختن چربی می شود. مواد سرشار از پروتئین، بروکلی، چای سبز، کلم، هویج، حبوب، گریپ فروت، هندوانه، سیب، فلفل قرمز، سیر، زنجبیل و فرآورده های کم چرب لبنی مصرف کنید.

* ورزش باعث سوختن چربی دور شکم می شود.

شنا، دویدن، پیاده روی تند و استفاده از پله از جمله ورزش هایی است که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید.

* به جای خوردن روزی ۳ وعده غذایی بزرگ، ۵ یا ۶ وعده کوچک بخورید و به جای هله هوله از میوه استفاده کنید.

* ورزش وزنه برداری برای سوزاندن چربی اطراف شکم بسیار موثر است.

* دراز نشست، قایق رانی و اسکیت نیز می تواند مفید باشد.‌

*‌چه‌ در‌ محل‌کار چه‌ در‌ منزل سعی کنید فعال باشید.

*در محل کار سعی کنید بعد از ناهار برای پیاده روی بیرون بروید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

*روزی حدود ۸ لیوان آب بخورید.

* ایروبیک بهترین روش کاهش چربی دور شکم است. این نوع ورزش در کاهش استرس و تنظیم میزان انسولین مفید است.

* به هنگام تماشای برنامه تلویزیونی به طور مرتب معده خود را منقبض کنید، این امر در سوخت چربی معده کمک می کند.

* مصرف میوه هایی مانند سیب و گیلاس سرشار از فیبرهای حل شدنی در کاهش چربی اطراف معده موثر است.

* سوزاندن چربی معده یک شبه انجام نمی شود و نیاز به ورزش منظم دارد.

* از ورزش کردن دست برندارید. با رعایت رژیم درست و ورزش منظم به مرور زمان با تغییر مواجه خواهید شد.

* برای بالابردن سوخت و ساز بدن از ادویه هایی مانند زنجبیل، میخک، گشنیز و خردل استفاده کنید.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه