ویتامین‌های موجود در چای سبز

ویتامین‌های موجود در چای سبز       * ویتامین B1 (تیامین): با تبدیل غذا به انرژی در

ویتامین‌های موجود در چای سبز

 

چای سبز

 

 

* ویتامین B1 (تیامین): با تبدیل غذا به انرژی در تولید انرژی دخالت مستقیم دارد. باعث افزایش اشتها و بهبود فرآیند هضم غذا گردیده و برای رشد و تولید مثل ضروری است.

* ویتامین B2 (ریبوفلاوین): مفید در سلامت پوست، چشم‌ها، سیستم عصبی و متابولیسم انرژی

* ویتامین B6: به آزادسازی انرژی از غذا کمک کرده و متابولیسم پروتئین را افزایش می‌دهد.

* ویتامین C: در درمان زخم‌ها و بهبود شکستگی‌ها مؤثر است. همچنین، با برخی از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی شایع مقابله می‌کند.

* ویتامین K: از لخته‌شدن خون جلوگیری کرده و به ایجاد متابولیسم استخوانی کمک می‌کند.

* کاروتن: طی فرآیند هضم به ویتامین A تبدیل می‌شود. در سلامت پوست و تقویت بینایی مؤثر است.

* فولیک اسید: کمک به شکل‌گیری سلول‌های قرمز خون و ژن‌ها

مواد معدنی (چای سرشار از مواد معدنی است)

* منگنز: برای رشد و نمو بدن حیاتی است.

* پتاسیم: برای حفظ ضربان قلب منظم و عادی ضروری می‌باشد.

* روی: در فرآیند تولید مثل مؤثر بوده و به التیام زخم‌ها کمک می‌کند.

* فلورین: از دندان‌ها محافظت کرده و باعث تقویت استخوان‌ها می‌گردد.

پلی‌فنول‌ها (چای سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان می‌باشد)

* فلاونویدها و کاتچین‌ها (یک ترکیب شیمیایی که از برخی گیاهان استخراج شده و از نظر شیمیایی وابسته به فلاون‌ها می‌باشد: (CATECHINS) هر دو از ترکیبات پلی‌فنولیک هستند که با عوامل ایجاد بیماری‌ها قلبی و رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا مقابله می‌کنند

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه