برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

رژیم اصولی چربی سوزی

رژیم اصولی

با استفاده از چهار تکنیک ارائه شده در این مقاله سطح چربی سوزی تان را یک پله ارتقاء دهید.

به نظر آسان می آید. کمتر چربی و کربوهیدرات بخورید تا ماهیچه شوید. اما این کل داستان نیست.
چون اگر قضیه به همین راحتی بود خیلی ها دارای بدن ماهیچه ای و با عضلات تفکیک شده بودند برای نمایان ساختن راز تفکیک عضلات سراغ ۵ نفر از بدنسازان و فیتنس کاران (تناسب اندام کاران) حرفه ای رفتیم تا رمز و راز این کار را از آنها جویا شویم.

  • روزهای با کربوهیدرات بالا و کربوهیدرات پائین را در برنامه غذایتان بگنجانید

کاهش کالری دریافتی از طریق کم کردن میزان کربوهیدرات دریافتی و کاستن از درصد چربی بدن مفید می باشد.

اما خوردن کربوهیدرات در حد خیلی کم می تواند نتیجه ای معکوس داشته باشد. که از جمله می توان به کاهش سطح انرژی بدن و همچنین کاسته شدن از سرعت متابولیسم بدن نام برد. بنابراین بدنسازان حرفه ای چطور بدون کاستن از سطح انرژی بدن این کار را انجام میدهند.
جی کاتلر بعضی اوقات از تکنیک کربوهیدرات کم و زیاد استفاده میکند. برای مثال او میگوید ممکن است ۴ تا ۶ روز از مقدار کربوهیدرات دریافتی ام و میزان کربوهیدرات دریافتی ام را ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم در روز کاهش میدهم. به این رویه تا زمانی ادامه میدهم که متوجه شوم یا عضلاتم در حال کوچکتر شدن هستند و یا اینکه روند تفکیک عضلاتم دیگر به حد بالاتری دست نمی یابند. آن موقع است که برای یک تا دو روز کربوهیدرات دریافتی ام را دو برابر کرده و آن را به ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم روز می افزایم.

جی به خوبی میداند که خیلی از رژیم گیرها با یک چنین افزایش سریع بر حجمشان افزوده میشود. جی میگوید خوردن کربوهیدرات کمتر به بدنساز کمک میکند تا به تفکیک عضلانی دست یابد. اما برای تمرین کردن و حفظ عضلات به کربوهیدرات نیاز است.

جی توضیح میدهد افزودن روزهای با کربوهیدرات بالا به صورت هر ۴ تا ۶ روز یکبار به فرد اجازه میدهد که با وجود کاهش مجموع کالری دریافتی روزانه باز تمرینات را سخت و با شدت اجرا کند. جی به ازاء هر پوند (هر پوند ۴۵۳ گرم است) وزن بدن، یک گرم را برای روزهای با کربوهیدرات پائین و ۲ گرم به ازاء هر پوند از وزن بدن را برای روزهای با کربوهیدرات بالا پینشهاد میکند.

بنابراین یک بدنساز با وزن ۱۸۰ پوند برای ۴ تا ۶ روز متوالی روزانه ۱۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف کرده و سپس یک روز با کربوهیدرات بالا (حدود ۳۶۰ تا ۵۴۰ گرم) را در برنامه رژیم غذایی خود میگنجاند.

کلی رایان فیتنس کار حرفه ای میگوید در طول هفته ۴ تا ۵ روز رژیم جدی میگیرم و در طول روز تنها ۱۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنم. در طول این روزها به عینه تفکیک بیشتری را در عضلاتم مشاهده میکنم و سپس در آخر هفته کربوهیدرات دریافتی ام را افزایش میدهم. این کار در قیاس با رژیم گرفتن دائمی نه تنها باعث افزایش سطح انرژی میشود بلکه به روند ماهیچه ای شدن نیز کمک میکند.

وعده های غذائی او به صورت ۵ تا ۶ وعده مختصر در روز میباشد.

  • قبل از تمرین، کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک پائین بخورید

کربوهیدرات های دیرسوز که از آنها به عنوان کربوهیدراتهای با شاخص گلایسمیک پائین تر نام برده میشود، در به حداکثر رسانی چربی سوزی کمک شایانی میکنند. بنابر اظهارات یک فیتنس کار حرفه ای دیگر کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک پائین باعث میشوند که برای مدت طولانی تری احساس سیری وجود داشته باشد. بنابراین تمایل به خوردن، کمتر میشود. انسولین هورمونی است که موجب ذخیره شدن کربوهیدرات به صورت چربی می شود. میزان ترشح این هورمون در پاسخ به کربوهیدرات دریافتی تعیین میشود. هرچه ترشح این هورمون در موج های شدیدتری باشد به همان نسبت متابولیسم اسیدهای چرب از سلول های چربی با مشکل بیشتری مواجه خواهد شد. خیلی از ورزشکاران طراز اول بر این عقیده اند که وقتی قبل از تمرین کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک پائین مصرف شود، سطح انسولین پائین باقی خواهد ماند و بدن تشویق میشود که به عنوان سوخت، چربی بیشتری برای تولید انرژی بسوزاند.
خوردن کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک پائین در وعده غذائی قبل از تمرین به خصوص برای آن دسته از افراد که با کاهش چربی مشکل دارند سودمند است.

  • بعد از تمرین کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک بالا بخورید

کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک بالا معمولاً کربوهیدرات های تصفیه شده هستند. بدین معنا که به نوعی بر روی آنها فرآیندهایی انجام شده است و بدین ترتیب در قیاس با گونه های تصفیه نشده آنها باعث ترشح موج انسولین بیشتری میشوند. سیب زمینی پودر شده، برنج سفید، کلوچه، بیسکویت همگی جزء کربوهیدرات های با گلایسمیک بالا حساب می آیند.
با وجود اینکه این قبیل مواد غذائی به نظر نمی آیند که مواد غذایی رژیمی باشند ولی بدنساز حرفه ای میلوس سارسف قسم میخورد که این قبیل مواد غذائی یکی از اسرار رژیم غذایی اش به حساب می آیند.

کربوهیدراتهای تصفیه شده ایده آل تری نوع کربوهیدرات برای وعده غذائی پس از تمرین به شمار می آیند. به دلیل اینکه باعث ترشح موج بزرگی از انسولین میشوند و بدین ترتیب باعث معکوس شدن شرایط کاتابولیک حاکم پس از تمرین میشوند.

کربوهیدراتهای با شاخص گلایسمیک بالا احتمال از دست رفتن عضلات را در این مقطع به حداقل میرسانند و نگه داشتن بافت عضلانی به منزله افزایش نرخ سوخت و ساز بدن میباشد. یکی از مزایای دیگر این قبیل کربوهیدراتها در وعده غذائی پس از تمرین عوض کردن سریع شرایط بدن از وضعیت کاتابولیک به آنابولیک از طریق حمل آمینو اسیدها به داخل عضلات میباشد.

میلوس خاطر نشان میسازد: با وجودی که خوردن کالری کمتر از کالری مورد نیاز بدن به طور حتم نقش مهمی در تفکیک عضلانی ایفا میکند اما به همان اندازه میطلبد که رژیم غذایی را مد نظر قرار دهید که شما را قادر سازد تا عضلاتتان را حفظ کنید. کات عضلانی و ماهیچه ای شدن تنها در از دست دادن چربی خلاصه نمیشود بلکه نگه داشتن حداکثر عضله نیز موضوع بسیار با اهمیتی میباشد. کراتین، گلوتامین، آمینو اسیدهای زنجیره ای و پروتئین وی (Whey) مکمل هایی هستند که می بایست در این دوران از آنها در رژیم غذائی استفاده شود. کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک بالا باعث تشدید ترشح موج بزرگی از انسولین میشود و همین امر باعث روانه شدن مواد مغذی به داخل عضلات میگردد. در این شرایط ۱۰ تا ۱۵ گرم گلوتامین به بدن کمک میکند تا خیلی سریع گلیکوژن عضلانی را بازسازی نماید میزان نیاز به کربوهیدرات ها پس از اجرای یک جلسه تمرین سنگین چه مقدار است؟

برای یک شروع خوب و یک گرم کربوهیدرات به ازاء هر پوند (۴۵۳ گرم) وزن بدن نیاز میباشد. برای نمونه یک بدنساز ۱۸۰ پوندی حدوداً به ۹۰ گرم کربوهیدرات نیاز دارد. که به طور معمول می توان آن را از طریق ۳۵۰ گرم برنج سفید و یا دو عدد کلوچه تأمین کرد.
میلوس توضیح میدهد که اصلاً نگران این نباشید که با خوردن کربوهیدرات شاخص گلایسمیک بالا بعد از تمرین باعث افزایش درصد چربی بدن میشوید. چون کربوهیدرات دریافتی در این زمان مستقیماً به منظور ریکاوری عضلانی به عضلات فرستاده می شود. افزایش سطح انسولین نیز در این زمان به ذخیره انرژی و دوباره سازی عضلات کمک میکند.

  • در دوران رژیم گیری پروتئین بیشتری بخورید

زمانی که با حذف چربی مازاد و خوردن کربوهیدرات کمتر در صدد کاهش میزان کالری دریافتی از رژیم غذائی پُر کالریتان بر می آئید نیازتان به پروتئین ها افزایش می یابد. پروتئین از کاهش حجم عضلانی جلوگیری می کند و در جواب نرخ سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را در سطح بالا نگه می دارد. شان ری یکی از پرعنوان ترین بدنسازان حرفه ای IFBB اینطور خاطر نشان میسازد که من در دوران رژیم گیری در قیاس با دوران افزایش حجم پروتئین بیشتری میخورم. با وجودی که شان ری چربی کم میخورد اما عقیده دارد که خوردن گوشت قرمز در دوران رژیم گرفتن سودمند می باشد.

آیا گوشت قرمز برای بدنسازان مضر است؟

از ۶ وعده غذائی روزانه ام بخش عمده یک تا دو وعده آن را به خوردن گوشت چرخ کرده لخم گاو به عنوان منبع تأمین کننده پروتئین اختصاص می دهم. شای ری می گوید گوشت قرمز حاوی کراتین و هم چنین آهن و روی می باشد که به روند ریکاوری بیشتری در قیاس با تکیه کامل به گوشت پرندگان، ماهی و سفیده تخم به عنوان منبع تأمین کننده انرژی می نماید. رمز کار در این قسمت در پیروی از قاعده طلائی یک گرم پروتئین به ازاء یک پوند وزن بدن و افزایش ۵۰ تا ۷۰ گرم به این مقدار در دوران رژیم گرفتن می باشد. برای تأمین آن هم تنها نیاز به افزودن یک وعده غذایی به صورت یک محلول پروتئینی می باشد. که میتوان آن را در فرصت طلائی ۳ ساعته پس از تمرین میل کرد.

در صورتی که قادر به انجام این کار نیستید میتوانید با افزودن مقداری پروتئین به هریک از وعده های غذایتان بر این مسئله فائق آئید.

  • کربوهیدرات های دیرسوز

قدرت کربوهیدرات های دیر سوز را با اضافه کردن مواد غذائی ذیل به رژیم غذایتان تجربه کنید.
لوبیا، نان گندم کامل، نان، جو دو سر، حلیم، سیب، شلیل، هلو، آرد سبوس دار، سیب زمینی شیرین.

  • کربوهیدرات های زودسوز

کربوهیدرات های زود سوز را در وعده غذائی بعد از تمرین بخورید. در ادامه نام تعدادی از بهترین های آنها آورده شده است.

سیب زمینی آب پز، برنج سفید، کیک برنجی، کلوچه، بیسکویت، آب پرتغال، هندوانه، پاستا، آب انگور

یکی از پرسشهای همیشگی مطرح در باشگاههای سراسر جهان، (چگونگی ایجاد حداکثر تفکیک عضلانی) است. به امید برجسته کردن تکه های عضلات شکم، می توان تا سرحد مرگ روی تردمیل، دوچرخه ثابت یا سایر دستگاه های هوازی آنقدر تمرین کرد که پاها بی حس شوند یا آنقدر گرسنگی کشید که غش کرد. با این حال، هیچ یک از این روش ها به تنهایی یا حتی در کنار هم، چربی های اضافه بدنتان را نمی سوزانند و آن تفکیک عضلانی مورد نظرتان را ایجاد نمی کنند.

همچون هر یک از جنبه های دیگر بدنسازی، تفکیک کامل عضلانی هم مستلزم ترکیبی متعادل از سخت کوشی فراگیر است.

با مهمترین عامل این ترکیب، یعنی تغذیه، آغاز می کنیم.

  • تغذیه ورزشی

اگر هنگام بازگشت به منزل، از فرط گرسنگی، یک کیک پنیر را درسته قورت دهید، همه تمرینات هوازی دنیا هم کفاف نیازتان را نخواهند داد. رژیم غذاییتان باید به سختی تمرینتان در باشگاه باشد. هنگامی که تفکیک عضلانی مد نظر باشد، تغذیه خوب، حداکثر اهمیت را پیدا می کند.

بعبارت دیگر، باید کابینت های آشپزخانه خود را حسابی پاکسازی کنید و هله هوله ها را دور بریزید. این گونه خوراکی ها، “کالری هایی خالی” هستند که بدن نمی تواند به هیچ زخمی بزند. بنابراین، هرچقدر هم که آن کیک پنیر هوس انگیز و خوشمزه بنظر بیاید، نتیجه ای غیر از ذخیره چربی عایدتان نخواهد شد.

  • مصرف پروتئین کافی

اگر تابحال بدنسازی کرده باشید، حتما یک نکته مسلم را می دانید: پروتئین، بنیاد هر برنامه غذایی جدی بدنسازی است. بسیاری از متخصصان، مصرف حدودا یک گرم پروتئین در ازای هر پوند (۰٫۴۵۰ کیلوگرم) وزن خشک (بدون چربی) بدن را توصیه می کنند. برای بدنسازان جدی که ضمن تفکیک عضلانی، افزایش حجم هم می خواهند، یک و نیم گرم پروتئین در ازای هر پوند وزن، به تسهیل بهبود و بازسازی لازم برای رشد عضلانی و ایجاد احساس سیری در مدتی طولانیتر کمک می کند. هنگامی که شکمتان پر باشد، کمتر به سراغ یخچال و هله هوله هایی که مانع پیشرفت هستند، خواهید رفت.

شاید بسیاری از خوانندگان ندانند که در افزایش شدت سوخت و ساز (متابولیسم)، گوارش مقادیر زیاد پروتئین، تاثیری مشابه انجام تمرین های هوازی دارد. جالب است بدانید که مقدار انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز پروتئین، دو برابر میزان مشابه برای هیدرات کربن است. بنابراین، با گنجاندن مقدار مناسب پروتئین در برنامه غذاییتان، می توانید ضمن خوردن کالری بیشتری بسوزانید!

  • اهمیت هیدرات کربن

اغلب مردم فکر می کنند که با مصرف هیدرات کربن چاق می شوند. اما برخلاف تصور عامه، واقعیت چیز دیگری است. هیدرات های کربن، برای پر نگه داشتن ذخایر گلیکوژن و تامین انرژی مورد نیاز بدن به هنگام تمرین، اهمیتی حیاتی دارند.

اگر این ذخایر خالی شوند، بدن برای ایجاد انرژی مورد نیاز خود، شروع به سوزاندن بافت عضلانی می کند. هنگامی هم که بافت عضلانی بیشتری سوزانده شود، کالری مصرفی روزانه بتدریج کاهش می یابد و فرایند تولید انرژی دشوارتر می گردد. محدود کردن مصرف هیدرات های کربن نشاسته ای (جو دو سر، سیب زمینی و …) به ساعت های آغازین روز و هیدرات های کربن ساده (دکستروز، مالتودکسترین) به فقط پس از تمرین، به پیشگیری از ذخیره این هیدراتهای کربن بصورت چربی در بدن کمک می کند.

  • چربی: دوست یا دشمن؟

همه چربی ها مثل هم نیستند.

چربی ها به دو دسته چربی های خوب و چربی های بد تقسیم می شوند. همبرگر، گوشت خوک، سوسیس و کالباس و بستنی، سرشار از چربی های بد هستند. این گونه چربیها را چربیهای اشباع شده می نامند. اما ماهی هایی مثل سالمون، انواع مغزها (خشکبار)، روغن تخم کتان و زیتون، تنها چند نمونه از خوراکی های حاوی چربی های غیر اشباعی هستند که باید در برنامه غذایی هر بدنسازی گنجانده شوند. این چربی ها، به تقویت متابولیسم سالم و تفکیک عضلانی کمک می کنند.

در صورتی که علاقمند به افزایش قابلیت چربی سوزی بدنتان هستید، حدودا بیست درصد کالری دریافتیتان باید از طریق چربی های خوب باشد.

  • نوشیدن آب 

تصور عامه مردم از نوشیدن آب، دقیقا بر عکس واقعیت است؛ هر چه آب بیشتری بنوشید، جریان تخلیه آب بدنتان هم بیشتر خواهد شد. واقعیت آن است که بدن، برای حفظ خود از بی آبی، همیشه مقادیری آب را احتباس می کند.

اما هنگامی که مقدار زیادی آب می نوشید، بدن بدلیل عدم نگرانی از بی آبی، آن را تخلیه می کند. روزانه ۳ تا ۴ لیتر برای ورزشکاران تفریحی و ۶ تا ۸ لیتر برای ورزشکاران جدی توصیه می شود.

  • کسر تراز کالری

صرف نظر از محاسبه های مربوط به درشت مغذی ها، نکته نهایی، منفی شدن تراز کالری است. به عبارت دیگر اگر روزانه فقط دو هزار کالری انرژی مصرف می کنید، در حالی که سه هزار کالری دریافتی دارید، هرگز نخواهید توانست بدنتان را خشک کنید.

قانون اول خشک کردن، اطمینان از تراز منفی کالری است. البته شدت این وضعیت نباید به حدی باشد که بدنتان در وضعیت بحرانی سوزاندن بافت قرار بگیرد. تمرین سنگین و انجام فعالیت های هوازی، کالریهای اضافه را بخوبی می سوزانند و برای خشک شدن، نیازی به حذف مواد غذایی از رژیم که منجر به از دست دادن بافت عضلانی می شود هم نیست.

به یاد داشته باشید چاقی می‌تواند احتمال ابتلا به ناراحتی‌ های قلبی، دیابت، پرفشاری خون و… را افزایش دهد. در ضمن تحقیقات سال ۲۰۰۸ میلادی لانست نیز نشان داده بین چاقی و ۲۰ نوع سرطان از جمله سرطان آندومتر و سرطان بیضه رابطه‌ ای وجود دارد. از شما می‌خواهیم هیچ یک از وعده‌ های غذایی خود را حذف نکنید.

تنها در کنار آن ها به این ۷ توصیه عمل کنید:

  • صبحانه را شاهانه بخورید:

نتایج تحقیقاتی که در انگلیس روی ۶۷۶۴ زن و مرد ۴۰ تا ۷۵ ساله انجام شده است، نشان می‌دهد کسانی که بیشترین میزان کالری روزانه خود را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، وزن متعادل‌ تری دارند. این به آن معنی است که از میان ۳ وعده اصلی غذای روزانه، صبحانه مهم‌ترین است، پس آن را کامل بخورید.

  • در رستوران، قبل از سفارش دادن، اطلاعات به دست آورید:

وقتی به رستوران می‌روید، قبل از آنکه سفارش دهید از گارسون در مورد نحوه پخت غذا سوال کنید. برای مثال، اگر در منو نوشته شده «ماهی قزل‌آلا» بپرسید ماهی کبابی است یا سرخ شده. فراموش نکنید انواع سس‌ها هم که به غذای شما افزوده می‌شوند کالری بالایی دارند، پس تا حد ممکن به سالاد خود سس نیفزایید.

  • مصرف نمک را تا حد ممکن کاهش دهید:

طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هلسینکی افزایش میزان چاقی در آمریکا رابطه مستقیمی با افزایش مصرف نمک در این کشور دارد. بررسی‌ها نشان داده است مصرف سرانه مردم آمریکا بین سال‌ های دهه ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ میلادی حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است. جالب است بدانید مصرف نمک و تشنگی ناشی از آن مردم را به سمت مصرف نوشیدنی‌ های قند دار جلب می‌کند و همین امر خود سبب چاقی می‌شود.

  • کالری مصرفی روزانه را حساب کنید:

در صورتی که تمامی مواد غذایی که در بشقاب غذای‌ تان هست را ببینید و در حین خوردن به میزان کالری هر یک فکر کنید، لاغر شدن آسان می‌شود. در این حالت خواه ناخواه بشقاب پر غذایی را جلوی تلویزیون فورا تمام نمی‌کنید.

  • غلات کامل مصرف کنید:

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، مصرف غلات کامل مانند نان جو و برنج قهوه‌ ای نه تنها بر کاهش وزن و آب شدن چربی‌های ناحیه دور کمر تاثیر می‌گذارد، بلکه از التهاب عروق خونی و بروز انواع ناراحتی‌های قلبی هم پیشگیری می‌کند.

  • بین مصرف و سوزاندن انرژی تعادل ایجاد کنید:

چند بار در هفته ورزش می‌کنید؟ آیا می‌دانید در روز چه‌ قدر کالری مصرف کرده‌اید و در یک جلسه ورزشی چه‌ قدر سوزانده‌ اید؟توصیه ما به شما این است که به کمک یک متخصص تغذیه و یک متخصص طب ورزش میزان کالری مصرفی روزانه و میزان کالری که در جلسات ورزشی می‌سوزانید را محاسبه کرده و بین آنها تعادل ایجاد کنید.

  • تلویزیون را خاموش کنید :

تحقیقات اخیر مرکز Disease control & prevention آمریکا نشان داده است افرادی که ۴ ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون نگاه می‌کنند یا پشت رایانه می‌ نشینند بیش از سایرین در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند، پس تلویزیون را خاموش کرده و کمی تحرک داشته باشید.

همه ما می‌دانیم، اگر بیش از لازم کالری بگیریم، چاق می‌شویم در اینجا ۷ ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.

سیب

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند.
در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌ های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند.
سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد.

طی تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن ۳۳ درصد بیشتر خواهد بود.

 سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌ باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌ های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.

گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه‌ تنها باعث سوزاندن چربی‌ های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.

هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌ های اضافی بدن خواهد بود.

پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین C فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.

انبه

انبه ‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن می‌باشد و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.

اینم ۴ تا قرص چربی سوز

با اینکه برای داشتن اندامی متناسب و کاهش وزن چیزی بهتر از تمرینات منظم ورزشی و برنامه های مناسب غذایی نیست، قرص ها و مکمل های غذایی فراوانی جهت کاهش وزن وجود دارد.
متاسفانه امروزه دربازار انواع و اقسام قرصهای لاغری یافت می شود که برخی از آنها نه تنها تاثیری در اندام و وزن شما نداشته، بلکه دارای عوارض جبران ناپذیر در سلامت بدن می باشند. در اینجا چند نمونه داروی تایید شده جهت کاهش وزن معرفی میگردد.

  • سایتودین زنادرین (Cytodyne Xenadrine)

اغلب مکمل های غذایی حاوی ماده گرما زای “افدرا و “کافئین” میباشند که ترکیب این دو باعث ایجاد یک چربی سوز قوی میگردد. در فرمول زنادرین بجز این دو ماده از چربی سوز قوی دیگری بنام “سینفرین” استفاده شده که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد.
یک تحقیق پزشکی نشان داده زنادرین علاوه بر کاهش وزن، باعث حفظ وضعیت عضلات در حین رژیم می گردد.

  • متابولیفت (Metabolift)

این دارو یکی از اصلیترین داروهای چربی سوز بوده و از “افدرا”، “کافئین” و افزودنی های مجاز مانند فلفل قرمز، پیکولینات و کروم تشکیل شده است.
توصیه میشود برای: رژیم گیرننده گانی که یک مکمل غذایی ساده و درعین حال موثر می خواهند. قیمت مناسب این دارو، میل به استفاده از آن را برای افرادی که دارای بودجه کم بوده و یا تمایل دارند برای اولین بار ازداروهای لاغری استفاده نمایند، افزایش میدهد.

  • بتالین (EAS Betalean)

این دارو نیز از افدرا و کافئین ساخته شده است. برخی گیاهان دارویی نیز برای بهبود عملکرد و نیز کاهش عوارض جانبی این دارو، بکار رفته است.
توصیه میشود برای: کسانی که بدنبال یک مکمل غذایی لاغری قوی میگردند و نمی خواهند بیشتر از یک بار در روز آنرا مصرف کنند.

  • توئینلب (Twinlab 7 Keto DHEA)

این مکمل غذایی یک از موثرترین داروها در نوع خود می باشد. یک مطالعه نشان داده که مصرف روزانه ۲۰۰ میلی گرم از این دارو به مدت ۸ هفته، ۳ برابر مکمل های معمولی دیگر باعث کاهش وزن در افراد شده است.
مصرف این دارو باعث افزایش فعالیت غده تیروئید و در نتیجه کاهش وزن میگردد. غده تیروئید میزان سوخت و ساز بدن را کنترل میکند. آزمایشات نشان داده است که این دارو برخلاف نوع قبلی آن باعث تغییرات در سطوح هورمونی نمیگردد.
توصیه می شود برای: افرادی که مایل به استفاده از داروهای گرما زا نیستند ولی درعین حال خواستار افزایش متابولیسم بدن خود میباشند. این دارو برای کسانی که مدتی در رژیم بسر برده و می خواهند وزنشان ثابت بماند بسیار موثر است.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی