تاثیر بدنسازی بر عضلات زنان

تاثیر بدنسازی بر عضلات زنان ورزش بدنسازی امروزه یکی از پر طرفدارترین ورزش های جهان است و مردان

تاثیر بدنسازی بر عضلات زنان

ورزش بدنسازی امروزه یکی از پر طرفدارترین ورزش های جهان است و مردان زیادی به این رشته ورزشی علاقمند هستند . طبق آمار های رسمی فدراسیون جهانی بدنسازی در حال حاظر بدنسازی بیشترین ورزشکار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهای رزمی به علت گستردگی فراوان در جنوب شرق آسیا و فوتبال رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند .

اما سوالات عمده ای که معمولا برای خانم ها مطرح می شود بدین قرار است :

۱) آیا ورزش بدنسازی همان طور که برای مردان مفید است برای زنان نیز مفید است ؟
۲) آیا زنان در صورت پرداختن به بدنسازی دارای بدنی عضلانی ، تفکیکی و در یک کلام مردانه می شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثیر قرار می گیرد ؟
۳) آیا این ورزش خطری از لحاظ فیزیولوژی و آناتومیک برای زنان ندارد ؟

در پاسخ به سوال اول باید بگویم فلسفه هر ورزشی برای قهرمانی و کسب افتخار برای مردان و زنان داشتن اندام دلخواه ، سوزاندن چربی اضافی ، کسب توانایی بدنی مطلوب  و کسب مهارت های خاص بدنی با تکیه بر تمرینات مکرر است . باید گفت که بدنسازی ورزشی است که موارد فوق را با تضمین کامل به ورزشکار خود ارائه می دهد .

این ورزش علاوه بر سوزاندن سریع و سبک چربی های اضافه بدن ، اندام شما را کاملا موزون و هماهنگ کرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق العاده ای می دهد که می توانید آن را در تمامی بدنسازان در سطوح مختلف ببینید .

پس به نظر من با توجه به شرایط عدم تحرکی که بر زنان جامعه ایران حاکم است بدنسازی نه تنها برای آنها مفید است بلکه برای آنان الزامی است . آمار وحشتناکی که از پوکی استخوان ، روماتیسم مفصلی و … در زنان ایرانی مؤید این نکته است که اپیدمی خطرناکی ناشی از کم تحرکی در بین زنان ایرانی در حال شیوع است که تنها راه آن تحرک بیشتر در قالب ورزش هایی مثل ایروبیک و بدنسازی است .

علاوه بر این داشتن تناسب اندام برای یک خانم امتیازی غیر قابل انکار محسوب می شود.

در پاسخ به سوال دوم باید بگویم که بدنسازی نه تنها بدن زن را مردانه نمی کند بلکه به بدن فرمت دخترانه تری می دهد.

اشتباه زنان در این است که بدنسازان زن را قهرمانان مسابقات می پندارند که دارای بدن هایی مردانه و خشن هستند اما واقعیت این است که تمام مدل های روز دنیا مثل هنرپیشه های هالیوود و خوانندگان زن مطرح جهان که بدن متناسب آنها آرزوی هر زنی می تواند باشد ، بدنسازی و ایروبیک را در سرلوحه برنامه های روزمره خود قرار داده اند . اما این مطلب را از نظر علمی هم به شما ثابت می کنیم .

عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستسترون در بدن آنهاست که هرقدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح و تولید این هورمون در بدن شان افزایش یافته در نتیجه بدن شان عضلانی تر و خشن تر می شود اما در بدن زن مقدار این هورمون فوق العاده کم است و افزایش فعالیت بدن تاثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون در بدن ندارد . در نتیجه ما به هیچ وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهیم بود

بلکه :

تاثیر بدنسازی بر عضلات زنان تنها سفت شدن و آب شدن چربی های دور عضلات است که خود از افتادگی عضله جلوگیری کرده و شکل منسجم ، محکم و استیل فوق العاده و دخترانه ای را به فرد می دهد .

در خصوص سوال سوم هم باید بگویم دقیقا این سوال برای مردان هم مطرح است و برنامه نویسی ورزشی و تغذیه یکی از مهمترین نکات بدنسازی است که می بایست به آن توجه خاص شود .

مثل همیشه توصیه من مشاوره با مربیان مجرب بدنسازی و متخصصین تغذیه این است که در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از طریق سایت بادی فول برنامه های غذایی ، مکمل و ورزشی را که بوسیله مربی رسمی فدراسیون بدنسازی نگاشته شده است را دریافت کنید .

ثبت دیدگاه