سرعت و نیرو اجزای جدایی ناپذیر آمادگی جسمانی در تمام حرکات ورزشی می باشد. به بیان ساده ترکیب سرعت و نیرو را قدرت می گویند. سالیان سال مربیان و ورزشکاران به دنبال بالا بردن قدرت به منظور افزایش عملکرد ورزشی بوده اند.  تمرینات پلایومتریک نیز به همین منظور توسعه یافته اند.این  روش آموزشی به دنبال افزایش واکنش انفجاری فرد از طریق انقباض سریع بازشونده عضلانی و افزایش عملکرد سیستم عصبی می باشد.

تحلیل پیرامون مطالعات منتشر شده در مجله پژوهش در نیرو و آمادگی نشان می دهد که برنامه تمرینی پلایو متریک بطور چشمگیری باعث افزایش سرعت در ورزشکاران سرعتی می شود. برای اینکه بهترین نتیجه را از تمرینات پلایومتریک بدست آورید توصیه می شود که حد اقل ۱۵ جلسه در مدت ۱۰ هفته  شامل حداقل ۸۰ باراز انواع پرشها همراه با تمرینات انفجاری تغییر مکانی را در هر جلسه اجرا کنید.

افق روشن تر: بعد از یک دوره ۱۰ هفته ای عضلات شما نیازمند یک تغییر جدید برای پیشرفت بیشتر می باشد. بدن شما طوری برنامه ریزی شده که خود را با شرایط وفق دهد وقتی عضلات شما به هر تمرینی عادت کرد شما به شرایط پایا می رسید و هیچ پیشرفتی را در خود احساس نمی کنید. ارتقا عملکرد ورزشی نیازمند برنامه ریزی فراوان همراه با تغذیه سالم برای ریکاوری و ترمیم بافت های عضلانی می باشد.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه