حذف چربی های شکم و پهلو

آب کردن چربی های شکم و پهلو از آنجائیکه علت تجمع چربی در بدن و مخصوصا در شکم

آب کردن چربی های شکم و پهلو

از آنجائیکه علت تجمع چربی در بدن و مخصوصا در شکم و پهلو بی تحرکی و پر خوری می باشد لذا بعد از عید این موضوع از مسائل شایع است. چرا که در عید از طرفی به علت تعطیلات طولانی، خواب و استراحت و بی تحرکی زیاد میشود و از طرف دیگر رسم بر آن است که در عید از خوراکی های پر کالری مثل شیرینیجات و آجیل و… بیشتر استفاده میشود.

خیلی از کسانی که در حالت عادی رژیم غذایی دارند در عید به خود استراحت می دهند ! پس در کل ایام بعد از تعطیلات عید زمان عذاب وجدان است، عذاب وجدان از این موضوع که سایز کمر و شکم لباس ها تنگ شده و این افراد با خود میگویند که ای کاش کمی رعایت کرده بودیم. توصیه من به این دوستان این است که گذشته ها گذشته اند و بهتر است برای رهایی از این عذاب وجدان همت کنید و این چربی ها را از بین ببرید .

اما چگونه این کار را بکنیم؟

اولا صبور باشید و این گونه نباشد که فکر کنید باید یک شبه راه صد ساله را پیمود پس از رژیم های غیر اصولی و نخوردن های سخت خودداری کنید چرا که به سلامتی شما آسیب میرساند پس باید یک رژیم غذایی منطقی و اصولی را رعایت کنید.

از طرفی حتما باید ورزش نمایید. منظورم این نیست که صبح تا شب مثل یک ورزشکار حرفه ای ورزش نمایید بلکه هدف این است که از ورزش های هوازی جهت افزایش متابولیسم بدن خود کمک بگیرید که بهترین این ورزش ها دویدن آرام یا پیاده روی تند،تردمیل و دوچرخه ثابت هستند. بیاد داشته باشید که رکن اصلی در برنامه چربی سوزی شکم و پهلویتان ورزش است پس اگر میخواهید نتیجه بگیرید در انجام ورزش ها کاملا جدی باشید.

در برخی از شرایط شاید نیاز به مصرف مکمل های غذایی چربی سوز هم باشد که اکیدا توصیه میکنم از مصرف خودسرانه آنها خودداری نمایید. تجویز آنها باید توسط افراد آگاه و ترجیحا پزشکان باشد.

رژیم غذایی:

همانطور که در بالا گفتم از رژیم های غیر اصولی پرهیز کنید. نخوردن روش خوبی برای چربی از دست دادن نیست و با عث عوارض جانبی زیادی برایتان میگردد. پس نباید نخورید، بلکه بخورید اما درست بخورید.

منظور از درست خوردن یعنی استفاده بیشتر از مواد غذایی با کالری کم و استفاده کمتر از مواد غذایی با کالری زیاد. این نوع رژیم به زبان کاربردی تر یعنی رعایت ۴ اصل زیر:

اول: سرخ  کردنی و روغن را فعلا فراموش کنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج،سیب زمینی و… را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

ورزش:

۲دسته ورزش باید انجام دهید : ۱)ورزش های چربی سوز ۲) ورزش های شکل دهنده و زیبا کننده شکم.

۱)ورزش های چربی سوز:

روزی ۱ بار هر بار ۲۰ تا ۴۰ دقیقه را برای این ورزش ها اختصاص دهید.

در این دسته از ورزش ها می توانید از تردمیل یا دوچرخه ثابت یا دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید. اگر این وسایل را در دسترس ندارید از دویدن آرام یا پیاده روی تند استفاده کنید.در هنگام این ورزش ها شدت باید طوری باشد که اولا برایتان قابل انجام باشد و ثانیا ضربان قلبتان را به حد کافی بالا ببرد.

زمان ورزش بر اساس میزان چربی شما و توان بدنی تان فرق می کند اما سعی کنید به هیچ عنوان زیر ۲۰ دقیقه نباشد.

حذف چربی های شکم و پهلو

۲) ورزش های شکل دهنده و زیبا کننده شکم:

هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام یا تونیسیته آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی های شکم شما (توسط رژیم غذایی و برنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می گردد.

انجام این حرکات توان و قوام عضلات شکم را زیاد میکند پس با انجام آنها کم کم متوجه این موضوع خواهید شد.اینگونه حرکات مخصوصا در ماه های بعد از اتمام بارداری به خانم ها در راستای از بین بردن افتادگی عضلات شکم بسیار کمک مینماید. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای ۳ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

۱)چرخش پایین تنه با توپ:

به پشت دراز بکشید و دست ها را از طرفین باز نمایید. یک توپ کوچک را بین ۲ زانوی پاها نگه دارید.در مرحله اول سر و شانه ها را از زمین بلند کنید در مرحله ۲ در حالیکه سر و شانه مستقیما بالاست نیمه پایین تنه را به چپ بچرخانید ۲ ثانیه مکث نموده و سپس براست بچرخانید سپس مجددا ۲ ثانیه به چپ و ۲ ثانیه به راست و…برای هر طرف ۵ بار انجام دهید.

۲)کرانچ با توپ:

از پشت روی یک توپ بزرگ بخوابید و با دست وزنه ای سبک را روی سینه بگیرید اکنون از کمر به پایین روید و مجددا به وضع اول باز گردید.این حرکت را ۳ بار و هر بار ۱۵ تکرار انجام دهید.

۳)پا دوچرخه در هوا:

ابتدا به پشت دراز بکشید پاها را از باسن بلند کنید و زانو خم باشد. سپس کمر و گردن را بلند کنید و در حالیکه کمر و گردن از زمین بلند هستند در هوا پا دوچرخه بزنید.این حرکت را ۳ بار هر بار بالای ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۴)لمس پاشنه از پهلو:

به پشت بخوابید کف پاها روی زمین باشد و زانو خم باشد و حالا از طرفین تا جایی خم شوید که با دستتان پاشنه ها را لمس کنید.این حرکت را ۳ بار و هر بار ۱۰ تکرار برای هر طرف انجام دهید.

با رعایت دقیق یک برنامه غذایی و ورزش هایی که در بالا ذکر شد براحتی و ظرف مدت کوتاهی مشکل چربی های شکم و پهلوی شما حل خواهد شد و کم کم شکمی زیبا با قوام عضلانی سفت پیدا خواهید کرد.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

3 thoughts on “حذف چربی های شکم و پهلو

  1. awwwee9@chmail.ir'
  2. mati_190@yahoo.com'
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه