برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۵ روش تقویت چربی سوزی بدون مواد محرک

فاکتور اصلی برای تقویت چربی سوزی بدن

این است که کالری دریافتی شما کمتر از کالری مصرفی تان باشد و در عمل به این معنی است که تا وقتی مقدار کالری بیشتری نسبت به انچه برای حفظ وزن بدن نیاز دارید بسوزانید باید به تدریج لاغرتر شوید.
اما ۲ مورد از آسانترین روش ها برای دستیابی به این هدف این است که یا مقدار کالری که دریافت می کنید را کاهش دهید. از طریق کاهش کربوهیدرات چربی دریافتی یا مقدار کالری را که می سوزانید افزایش دهید که به طور معمول با استفاده از تمرینات هوازی انجام می شود.
یک راه دیگر برای سوزاندن کالری بیشتر از طریق بهره گیری از مکمل های ترموژنیک است، که این نوع مکمل ها با افزایش مقدار حرارتی که بدن تولید می کند باعث سوختن کالری بیشتری می شود. به این منظور در مکمل های چربی سوز از مواد محرک مختلفی استفاده می شود که گاهی برای عوارضی در پی دارند و استفاده از آنها بر هر کسی مناسب نیست. اگر دوست دارید پتانسیل ترموژنیک خود را برای تقویت چربی سوزی افزایش دهید بدون اینکه نیاز به مصرف مواد محرک باشد از این ۷ روش استفاده کنید.

  • چای بنوشید

حتما می دانید که ویتامین های C و E به عنوان آنتی اکسیدان مهمی شناخته شده اند. اما شاید نمی دانید که تمام انواع چای هم دارای خواص آنتی اکسیدان مهمی است . چای مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارد. از دیدگاه چربی سوزی هم مفید است. چای حاوی مقدار کمی تئوبرماین. تئوفلاین است که در واقع می توان عموزاده های کافئین به شمار می آورد و باعث افزایش ترموژنسیس در بدن می شوند. سه یا چهار فنجان چای در طول روز در زمانی که تحت رژیم هستید می تواند مانع شود تا سوخت و ساز شما در نتیجه رژیم کاهش یابد. ضمن اینکه ثابت شده در خنثی سازی هورمون کاتابولیک و مخرب کورتیزول هم موثر است. هورمونی که سطوح آن در شرایط استرس از جمله در طول رژیم افزایش می یابد و تخریب و تجزیه عضلات را در پی دارد.
چای سبز منبع خوبی از پلی فنولهای کتچین است ترکیباتی که می تواند به افزایش مصرف کالری توسط بدن کمک کنند. هرچند چای سیاه فاقد این مواد است. ولی این ایده خوبی است از هر دو نوع چای سبز و سیاه به طور متناوب استفاده کنید. چون برخی متخصصان تغذیه متوجه شده اند که این دو فرم از چای عملکرد نسبتا متفاوتی در تقویت سوخت و ساز دارند. ضمنا چای تا حدودی باعث کاهش اشتها هم می شود.

  • غذاهای تند بخورید

غذاهای تند می توانند متابولیسم شما را تقویت کنند. فلفل سیاه و فلفل قرمز و همینطور سس های تند و دیگر غذاهایی که در تهیه آنها از فلفل های تند استفاده می شود باعث تحریک سیستم عصبی می شوند و از این طریق باعث افزایش سوختن کالری می شوند. رژیم غذایی اغلب بدنسازان حاوی مقدار پروتئین بالایی است معمولا طعم یکنواخت و خسته کننده ای دارد. مصرف فلفل قرمز و سیاه یا سس های تند در تهیه غذاها ضمن اینکه  بر کالری دریافتی شما اضافه نمی کند، می تواند کمک کند به افزایش سرعت متابولیسم تان و همزمان طعم سینه مرغی را که می خورید هم بهبود دهید.

  • از سیر استفاده کنید

برای بدنسازانی که می خواهند چربی های خود را بسوزانند سیر می تواند مثل یک ماده ترموژنیک عمل کند. در طب سنتی کشورهای مختلف همواره سیر برای کاهش وزن توصیه می شود. تحقیقات انجام شده روی حیوانات نشان داده که مصرف سیر می تواند به افزایش سوخت و ساز منجر شود. سیر می تواند به تثبیت سطوح قند خون کمک کند. از نوسان زیادی سطوح انرژی جلوگیری کند و سطوح قند را از تغییرات زیاد حفظ کند. ممانعت از افزایش قند خون مانع افزایش قند خون مانع افزایش ترشح انسولین می شود، که کمک می کند در به حداکثر رساندن چربی سوزی.

  • از کافئین به طور مناسبی بهره بگیرید

کافئین با تحریک سیستم ایمنی باعث تقویت چربی سوزی می شود. به همین دلیل است که نوشابه های حاوی کافئین به افزایش شادابی افراد کمک می کند. اما یک مشکل در مورد کافئین این است که مصرف مداوم آن باعث وفق یافتن بدن و کاهش عکس العمل در برابر آن می شود. اگر در تمام طول سال از نوشابه های حاوی کافئین استفاده کنید. آثار چربی سوزی آن کاهش خواهد یافت و مجبور می شوید مقدار بیشتری از آن را مصرف کنید تا شاهد نتایج مورد نظر باشید و این باعث بروز عوارض نا خوشایندی می شود. مصرف مقدار بالای کافئین یا قهوه را باید برای زمانی بگذارید که بدنتان در برابر رژیم از خود مقاومت نشان می دهد. نه اینکه تنها برای انرژی زایی از کافئین و نوشابه های حاوی آن استفاده کنید.
ضمنا از مصرف همزمان کافئین و کربوهیدرات ها خودداری کنید. وقتی قهوه تلخ می نوشید، کافئین اسید های چرب را از سلول های چرب بیرون می کشد تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند. ولی وقتی کافئین را با غذاهای حاوی کربوهیدرات می خورید، از جمله نان شیرین یا حتی جو پخته، ترشح انسولین در بدن شما می تواند باعث خنثی سازی آثار چربی سوزی کافئین شود. برای کسب بهترین نتایج، قهوه را به تنهایی مصرف کنید و یک ساعت پس از آن به مصرف غذای دیگر بپردازید. مثلا صبح یک فنجان قهوه بنوشید و یک ساعت بعد صبحانه بخورید و در فاصله این یک ساعت هم به تمرینات هوازی بپردازید.

  • روزانه چندین وعده غذایی مصرف کنید

هر باری که چیزی می خورید، بدن را برای گوارش ماده غذایی خورده شده باید مقداری کالری بسوزانید. یکی از مشکلاتی که در طول رژیم رخ می دهد این است که با کاهش کالری دریافتی، اغلب سوخت و ساز هم کاهش می یابد و باعث می شود تا کالری کمتری سوزانده شود. در واقع هر چه کمتر غذا بخورید، ظرفیت بدن هم برای سوزاندن کالری کاهش می یابد راه حل این است که الگوی تعداد وعده های غذایی خود را اصلاح کنید و به هفت تا هشت وعده در روز افزایش دهید. هرچند این به این معنی است که خوردن وعده های غذایی کوچکتر برای هر یک، نیم تا دو ساعت در طول روز است ولی می تواند از کاهش سوخت و ساز جلوگیری و حتی کمی باعث افزایش آن شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

2.5/5 – (2 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

8 پاسخ

  1. با سلام!میخواستم بدونم مصرف قرص هیدروکسی کات همراه با قهوه و محرک های دیگه مشکلی نداره؟مثلا با فاصله حدود ٢٠ دقیقه!و اینکه مصرف قرص چربی سوز در دوران پریودی مشکلی نداره؟با تشکر

    1. هیدروکسی وقهوه خیر ولی محرکهای دیگر را نمیفهمم چیه که جواب بدم-بهتره در پریود قطع شوند چون بدن در حال پاکسازی وفشار عصبی وعضلانی هست

  2. با عرض سلام و خسته نباشید، شش سال است که بدنسازی کار میکنم وزنم هم ۸۵ کیلو است بدنم خشک است حدود هفده روز دیگه میرم مسابقات فیگور برای اولین بار میخوام از سوما تروپین استفاده کنم میخواستم ببینم تو این مدت آیا جواب میده. باتشکر فراوان

  3. تغییرات جدید سایت مبارک باشه.خیلی خوشکل شده و دسترسی به مقالات خیلی راحت تر شده. می خواستم بدونم مصرف زیاد کافیین ایا خطری هم داره؟ من عادت دارم روزی چهار لیوان قهوه مصرف کنم ایا این مقدار ضرری داره؟ با تشکر از شما

    1. ممنون از شما هنوز سایت کامل نشده-بله مضر هست غلظت خون میاره اعتیاد به قهوه هم برای قلب مفید نیست پیشنهاد میکنم روزی یک فنجان بیشتر نباشه وبعد از غذا هم نباشه و کلمبیای باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی