برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

ناندرولون نه ,همه چیز ناندرولون

دکادورابولین/ ناندرولون (Deca-Durabolin / Nandrolone Decanoate)

 Deca-Durabolin در حقیقت نام تجارتی ویژه ای است که از سوی کمپانی دارو سازی Organon که یکی از غول های داروسازی در جهان به شمار می رود به Nandrolone Decanoate داده شده است. این دارو برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ و از سوی همین شرکت به بازار عرضه شد و لازم به ذکر است که در آن سال ها نیز با نسخه پزشک قابل تهیه بود. این دارو در حقیقت استر Decanoate از داروی شناخته شده ناندرولون بوده و گفته می شود که دارویی طولانی اثر می باشد به این معنی که به آهستگی در بدن آزاد شده و اثرات اش نیز تا سه الی چهار هفته در بدن ادامه می یابد. اگر چه در متون پزشکی به این مسئله تاکید شده است که پس از هر تزریق، اثرات مثبت این دارو به مدت سه الی چهار هفته در بدن ادامه می یابد ولی تجربیات کسانی که از این دارو استفاده می کنند و همچنین برخی از تحقیقات انجام شده در مورد طول اثر این دارو ما را به این نتیجه می رساند که تاثیرات مثبت این دارو کمتر از این مدت که در این متون ذکر شده است در بدن باقی می ماند و مواردی که در وصف این دارو در اغلب متون پزشکی و دارویی نگاشته شده است در این زمینه چندان قرین با واقعیت ها نبوده است! برای روشن شدن داستان می توانید به نمودار زیر دقت کنید:

 این نمودار واکنش بدن نسبت به دارو و صعود و نزول سطح سرمی دارو پس از یک تزریق ۲۰۰ میلی گرمی را نشان می دهد. همانگونه که می بینید سطح سرمی دارو در روز دوم به بالاترین سطح خود می رسد و سپس رفته رفته سیر نزولی را طی می کند تا جایی که بعد از دو هفته عملاً به پایین ترین سطحی که قبلاً در آن قرار داشت می رسد این در حالی است که در متون پزشکی و همچنین در بروشور دارو به روشنی به این مسئله اشاره شده است که اثرات این دارو که رابطه مستقیم با سطح سرمی آن دارد تا سه الی چهار هفته در بدن ادامه خواهد یافت!

به دلیل اینکه این دارو اثرات مثبت و سازنده قابل توجهی داشته و داروی ملایمی نیز به شمار می رود و همچنین به دلیل این دارو در اغلب کشورهای جهان تـولید شـده و قـابـل دسترسی استفاده از این دارو در میان ورزشکاران رشته های قدرتی در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و کمتر کسی را در این عرصه می توان یافت که این دارو را امتحان نکرده و یا دست کم اسمی از آن نشنیده باشد!

ساختار مولکولی

 این دارو از نظر ساختار شیمیایی شباهت های فراوانی به هورمون تستوسترون دارد با این تفاوت که در موقعیت پانزده خود یک اتم کربن نسبت به تستوسترون کم دارد و همین تفاوت ساختاری نیز به پایین بودن قدرت آندروژنی این دارو در قیاس با خود تستوسترون ختم شده است به گونه ای که با مبنا قرار دادن تستوسترون قدرت آندروژنی این دارو را ۳۷ و قدرت آنابولیکی آن را ۱۲۵ ارزیابی کرده اند!

 عوارض جانبی

 این دارو در قیاس با خود تستوسترون عوارض آندروژنی کمتر و ملایم تری را سبب می شد که از جمله این عوارض که با مصرف تستوسترون به فراوانی دیده می شود به چرب شدن پوست، ریزش موی سر، افزایش رشد موهای زاید بدن، آکنه و … اشاره کرد. این دارو در قیاس با هورمون تستوسترون در درصدهای پایین تری به هورمون زنانه استروژن تبدیل می شود هر چند با همین مقدار تبدیلی که رخ می دهد نیز افرادی که مستعد عارضه نوک سینه می شود به این عارضه مبتلا شده و کسانی هم که از این عارضه رنج می برند با وخیم تر شدن اوضاع رو در رو می شوند!

آنتی استروژن

 کسانی که در برابر استروژن حساسیت بالایی ندارند معمولاً با مصرف این دارو نیازی به آنتی استروژن پیدا نمی کنند و این در حالی است افرادی که مستعد ابتلاء به این عارضه باشند برای به حداقل رساندن امکان بروز عوارض جانبی استروژن که از آن جمله می توان به عارضه نوک سینه اشاره کرد به همراه این دارو باید از داروهای آنتی استروژن نیز استفاده کنند.

به همراه این دارو می توان از آنتی استروژن هایی همانند Proviron و Nolvadex استفاده نمود ولی با این وجود می توان گفت که این دارو در قیاس با استروئیدهای دیگر و مخصوصاً استروئیدهای خوراکی که در اغلب موارد برای کبد سمی هستند داروی سالم تری خواهد بود.

مصارف درمانی

تحقیقاتی که بر روی افراد مبتلا به ایدز صورت گرفته است به روشنی اثبات می کند که این دارو همچنین به افزایش حجم توده عضلانی در بدن این افراد که معمولاً از افت حجم و وزن رنج می برند کمک کرده و سیستم ایمنی بدن که با ابتلاء به این بیماری به شدت تضعیف می شود را نیز تا حدود زیادی تقویت می کند و از این رو امروزه استفاده از این دارو برای کمک به مبتلایان به ایدز نیز رواج پیدا کرده است.

پروژسترون

متخصصین بر این باور هستند که Nandrolone در بدن مردان، اثراتی شبیه به هورمون زنانه پروژسترون از خود بروز می دهد و این اثرات مخرب را نیز مدیون ساختاری شیمیایی خاص این دارو می دانند. همچنین متخصصین اعتقاد دارند تمامی استروئیدهایی که در موقعیت نوزده خود یک اتم کربن کم دارند نیز اثراتی شبیه به هورمون زنانه پروژسترون در بدن را سبب می شوند و از این رو هشدار می دهند که در مصرف این سری از استروئیدها باید رعایت احتیاط بیشتری نمود.

لازم به توضیح است که اثراتی که هورمون زنانه پروژسترون در بدن بر جای می گذارد در اغلب موارد شبیه به تبعات منفی استروژن بوده است و از آن جمله می توان به کاهش میزان ترشح تستوسترون در بدن، احتباس آب و املاح در بدن، افزایش تجمع چربی زاید در بدن و نوک سینه اشاره نمود.

با توجه به اثراتی که افراد از این دارو می گیرند این دارو را نمی توان در زمره داروهای پر قدرت دسته بندی کرد چرا که افزایش سریع حجم و وزن با مصرف این دارو دیده نمی شود هر چند که با مصرف این دارو، در طولانی مدت می توان به افزایش با کیفیت حجم عضلانی نیز امیدوار بود. از نظر تاثیراتی که این دارو در زمینه افـزایش وزن و حـجم بـر جـای مـی گـذارد قدرت این دارو را می توان نصف قدرت تستوسترون ارزیابی کـرد و لازم بـه ذکـر اسـت کـه دوره های ۸ الی ۱۲ هفته ای با این دارو نیز به دلیل ملایم بودن آن در دنیای پرورش اندام دیده شده است.

دز مصرف

 دز مصرفی این دارو که داروی ملایمی نیز به شمار می رود بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ میلی گـرم در هـفته تـخمین زده می شود و اعتقاد بر این است که یک تزریق در هفته برای بهره بردن از اثرات مثبت این دارو کفایت خواهد کرد هر چند افراد از تزریق های مکرر این دارو نیز استفاده می کنند. با در نظر گرفتن تبعات منفی نه چندان آزار دهنده ای که ممکن است از این دارو بر جای بماند و با توجه به ملایم بودن و سالم بودن نسبی این دارو در قیاس با استروئیدهای دیگر، اثراتی که ایـن دارو در بدن بر جای می گذارد را می توان ستایش کرد هر چند این دارو عوارض جانبی ناگواری نیز داشته است که در کتاب پزشکی به آنها کمترین اشاره ای هم نشده است!

این دارو به دلیل خواص آندروژنی ملایمی که دارد به شدت مورد پسند ورزشکاران زن بوده است و تزریق ۵۰ میلی گرم در هفته در میان این قشر از ورزشکاران نیز به کرات دیده شده است. البته ناگفته نماند کسانی که از این دارو در دزهای بالاتر استفاده می کنند با افزایش رشد موهای زاید و با دیگر عوارض آندروژنی نیز مواجه شده اند. لازم به ذکر است به دلیل اینکه خواص آندروژنی داروهای دیگر برای زنان مضر بوده و به عوارض جانبی بسیار ناگوار ختم می شود دست این قشر از ورزشکاران در مصرف استروئیدها باز نیست و این دسته از افراد در تعامل با استروئیدها باید محتاط تر از مردان عمل کنند.

پاکسازی پس از دوره

 همانگونه که ذکر شد این دارو مخصوصاً زمانی که در طولانی مدت مصرف شود به کاهش میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن منجر می شود و از این رو استفاده از داروهای افزاینده ترشح تستوسترون در انتهای دوره نیز الزامی خواهد بود. از جمله این دارو که در طول دوره و یا در انتهای دوره مورد استفاده قرار می گیرد می توان به Clomid و Nolvadex اشاره کرد. همچنین کسانی که مستعد کاهش ترشح طبیعی تستوسترون هستند برای بازگرداندن تستوسترون به سطح طبیعی می توانند از داروهایی همانند HCG نیز استفاده کنند. برای این منظور می توان ۳ عدد HCG در دزهای ۲۵۰۰ الی ۵۰۰۰ واحد را تزریق نمود به نحوی که فاصله بین هر دو تزریق ۵ روز باشد.

 هشدار

 به دلیل اینکه بالا رفتن میزان ترشح طبیعی تستوسترون به افزایش سطح سرمی هورمون زنانه استروژن نیز ختم خواهد شد کسانی که مستعد ابتلاء به عارضه نوک سینه بوده و یا به این عارضه مبتلا هستند برای مهار عوارض منفی استروژن می توانند به مدت یکی دو هفته از داروهای آنتی استروژن نیز استفاده کنند تا بالا رفتن میزان ترشح طبیعی تستوسترون در بدن به تبعات منفی استروژنی ختم نشود!

 نکته

 اثراتی که از داروی Deca گرفته می شود معمولاً یکی دو هفته پس از شروع دوره پدیدار شده و به اوج خود می رسد و این اثرات به دلیل طولانی اثر بودن دارو تا یکی دو هفته پس از قطع مصرف دارو نیز ادامه پیدا می کند.

 تست های کنترل دوپینگ

 اصلی ترین دغدغه ای که در مصرف این دارو وجود دارد قابل ردیابی بودن مصرف این دارو در تست های کنترل دوپینگ است که گاه تا سال ها پس از قطع مصرف دارو نیز به مثبت شدن تست های کنترل دوپینگ ختم می شود. این دارو تماماً در خون تجزیه نشده و مقداری از این دارو به صورت اولیه در جریان خون باقی می ماند و همین مقداری که دست نخورده در جریان خون باقی مانده است نیز می تواند حتی تا سال ها پس از اولین دزی کـه مصرف کرده اید تست های کنترل دوپینگ را مثبت کند.

هشدار

 اگر چه هیچ استروئید تزریقی را نمی توان پیدا کرد که از این نظر با Durabolin-Deca برابری کند ولی با این وجود گفته می شود که این نگرانی در مورد استروئیدهایی که زنجیره طولانی دارند نیز وجود دارد. از جمله این استروئیدها می توان به Boldenon Primobolan و Parabolan اشاره کرد.

 پیش هورمون های خوراکی Nanrolone

 متخصصین عقده دارند که استفاده از پیش هورمون های خوراکی Nanrolone اعم از Norandrostenedione و Norandrostenediol از این نظر سالم تر بوده و ریسک کمتری به همراه خواهد داشت و شاید دلیل محبوبیت پیش ماده های خوراکی این دارو در قیاس با فرم تزریقی در نزد ورزشکاران مسابقه ای را نیز همین مهم دانست.

 تنظیم دوره

 استفاده از این دارو به همراه Winstrol در هفته ها و در برخی موارد هم در ماه های آخر قبل از رقابت به افزایش محسوس چگالی و حجم عضلانی کمک می کند و صد البته افزودن داروهایی همانند Trenbolone یا Halotestine به دوره موجب سفتی هر چه بیشتر عضلات خواهد شد چرا که خواص آندروژنی این دارو ها بسی قابل تحسین تر است!

استفاده از این دارو در دوره های حجم نیز معمول بوده است به صورتی که از قدیم الایام از این دارو در دوره های حجم به همراه Dianabol استفاده شده است و گفته می شود که استفاده از این دارو در دوره های حجم به همراه داروی شناخته شده Anadrol 50 یا فرم های تزریقی Testosterone نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 ترفند

 در برخی مواد پس از قطع مصرف داروهایی که خواص آندروژنی بالایی دارند استفاده از Durabolin-Deca به مدت چند هفته در برنامه گنجانده می شود تا بدین ترتیب به حفظ حجم افزوده شده در دوره کمک شده و به کیفیت حجمی که حاصل شده است افزوده شود!

 عوارض روانی

 در تمام متون پزشکی و دارویی که بگردید در مورد سالم بودن داروی دکادورابولین و در مورد اثرات و همچنین در مورد تبعات منفی نه چندان آزار دهنده این دارو مطالب فراوان می یابد ولی در هیچ یک از این متون به تبعات منفی شدید روانی این دارو که در برخی موارد افراد را تا مرز بستری شدن در بخش های روانـی بیمارستان ها سـوق مـی دهـد مـطلبـی نـخواهید یافت. عکس العمل و واکنش افراد مختلف در برابر داروهای مختلف یکسان نیست و ممکن است فردی با مصرف یک دارو تبعات منفی چندانی تجربه نکند و این در حالی است که فردی دیگر با مصرف همان دارو با عوارض جانبی فلج کننده رو در رو شود!

در میان کسانی که از داروی Durabolin-Deca استفاده می کنند به کرات دیده شده است که افراد با تزریق اولین دزهای این دارو از نظر روانی به هم ریخته و با حالات بیمارگونه همانند افسردگی شدید، تمایل به خودکشی، شک و سـوء ظـن بـه اطـرافیان، نا امیدی و دیگر حالات روانـی آزار دهنده رو در رو مـی شوند بـه گونه ای که در برخی موارد حتی کار تا مراجعه به روانپزشک نیز بالا می گیرد! این گفته به این معنی نیست که هر کس از این دارو استفاده کند الزاماً به بیماری های روانی مبتلا خواهد شد ولی کسانی که یک بار، فقط یک بار عوارض جانبی روانی این دارو را چشیده باشند هرگز و به هیچ قیمتی حاضر به استفاده دوباره از این دارو و حاضر به تجربه کردن دوباره ی حالات روانی پدید آمده با مصرف این دارو نخواهند شد.

این مقاله متعلق به بانک مقالات پایگاه تخصصی پرورش اندام و ورزش های قدرتی به آدرس پاوربیلدینگ دات آی آر powerbuilding.ir می باشد. تمامی این مقالات با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، پیشتر در قالب کتاب چاپ و منتشر گردیده است و بدیهی است هر گونه کپی برداری و استفاده کلی و جزئی از این مقالات در کتاب ها، سایت ها، وبلاگ ها، نشریات و غیره بدون اجازه کتبی از مدیر سایت حتی با ذکر منبع نیز ممنوع بوده و افراد خاطی قویاً تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

لازم به توضیح می دانم که در برخی موارد افرادی که این حالات را با مصرف این دارو تجربه می کنند در ریشه یابی دلیل این حالات آزار دهنده روانی به تنها عاملی که توجه ندارند خود همین داروست و تا ابد از این واقعیت بی خبر می مانند که این ناراحتی های روانی در اثر مصرف همین دارو که در فهرست عوارض آن به این حالات اشاره نشده است رخ می دهد!

 هشدار

 امروزه به دلیل اینکه این دارو در تمام دنیا شناخته شده است و به دلیل اینکه این دارو در میان ورزشکاران رشته های قدرتی که اصلی ترین مصرف کنندگان استروئید در سراسر جهان به شمار می روند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است نمونه های قلابی این دارو نیز در انواع مختلف تولید و به فراوانی وارد بازار سیاه دارو شده است!

امروزه کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا اقدام به تولید و عرضه این دارو در قالب آمپول و ویال و با اسامی تجاری مختلف می کنند. در این قسمت از مقاله و پس از تشریح این دارو به مهم ترین و پر مصرف ترین نمونه ها اشاره ای میکنیم.

 Deca 300

شرکت دارو سازی Animal Power که در کشور مکزیک فعالیت می کند و نمونه های قابل قبولی را نیز تا به امروز وارد بازار دارویی دنیا کرده است Durabolin-Deca تولیدی خود را با این نام تجارتی به بازار عرضه کرده است. نمونه های تولیدی این شرکت در دزهای ۳۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تهیه و عرضه می شوند و درست به این دلیل نیز این نمونه ها در قیاس با نمونه های موجود در بازار که عموماً ۲۰۰ میلی گرم در میلی لیتر هستند محبوب تر ظاهر شده است.

هولوگرام امنیتی این شرکت نیز بر روی تمامی محصولات آن درج است و با توجه به اینکه تولیدات این شرکت در میان ورزشکاران رشته های قدرتی محبوبیت فراوان دارد قلابی سازان نیز سعی در سود جویی از این بازار داشته و نمونه های قلابی داروهای این شرکت را به فراوانی تولید و روانه بازار کرده اند و از این رو کسانی که قصد استفاده از داروهای این شرکت را دارند باید بیش از پیش جوانب احتیاط را مد نظر داشته باشند!

 Decandrol 300

 شرکت داروسازی Pet که یکی دیگر از تولید کنندگان مکزیکی است Durabolin-Deca دیگری را با نام تجارتی Decandrol 300وارد بازار کرده است. ایـن دارو همانگونه کـه در تـصویـر صفـحه بـعدی می بینید به صورت ویال های ۱۰ میلی لیتری که در هر میلی لیتر از آن نیز ۳۰۰ میلی گرم ماده موثر وجود دارد تولید و عرضه می شود.

شرکت سازنده این محصول نیز برای بالا بردن ضریب اطمینان درب جعبه حاوی ویال های دارو را با برچسب منقش به لوگوی شرکت سازنده پلمپ کرده است ولی با این وجود نمونه های قلابی این دارو نیز در بازارهای زیر زمین به کرات دیده و ایضاً فروخته شده است!

 Ultra Deca 300

شرکت دارو سازی Nutri-Vet که در مکزیک فعالیت کرده و ذاتاً شرکتی زیر زمینی بوده و محصولات خود را نیز صرفاً برای عرضه در بازارهای زیر زمینی و سیاه تولید می کرد Durabolin-Deca با غلظت ۳۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تولید و با نام تجارتی Ultra Deca 300 وارد بازار کرده است. لازم به ذکر است که گویا این شرکت اخیراً موجودیت خود را به ثبت قانونی رسانده و در عرصه تولید داروهای دامپزشکی فعالیت می کند

Deca QV 200 / Deca QV 300

کمـپانی دارو سـازیQuality Vet این نمونه های بسیار با ارزش را در غـلظـت های ۲۰۰ میلی گرم و ۳۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تولید و به بازار عرضه می کند.

Durabolin-Deca های ۲۰۰ میلی گـرم در میلی لیتر در ویال های ۱۰ و ۵۰ میلی لیتری عرضه می شوند و این در حالی است که نمونه ۳۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تنها در ویال های ۱۰ میلی لیتری عرضه می گردد. این شرکت نیز هولوگرام اختصاصی خود را بر روی محصولات خود درج می کند و چندی است که آرم تجارتی شرکت را نیز بر سر در ویال های تولیدی این شرکت به صورت حک شده می بینید. نیاز به تشریح نیست که همه این ترفندها برای بستن دست سود جویان و قلابی زنان است!

Decanandrolen

کمپانی معتبر Denkall که در زمینه تولید استروئید در دنیا شهرت قابل توجهی دارد و نمونه های بسیار قابل قبولی را تا به امروز از این شرکت دیدم دکادورابولین را با غلظت ۲۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تولید و عرضه کرده است.

 نمونه های تولیدی این شرکت که همواره از محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان استروئید برخوردار بوده است جزو موثرترین و ناب ترین استروئیدهایی است که تا به امروز تولید و عرضه شده است و این نمونه نیز همانند تمامی تولیدات این شرکت با استقبال شدید مصرف کنندگان روبرو شده است. این شرکت نیز برای اطمینان بیشتر، هولوگرام امنیتی بر روی محصولات خود درج می کند.

Norandren

امروزه به دلیل اینکه تولید و عرضه استروئید در کشور مکزیک محدودیت چندانی نداشته و یا دست کم نظیر آنچه که در آمریکا و در دیگر کشورهای این قاره با تولید و عرضه استروئید برخورد می شود در این کشور عمل نمی گردد این کشور عملاً به بهشت استروئید ***** بدل شده است و انواع و اقسام استروئیدها توسط شرکت های دارو سازی زیر زمینی و ثبت شده در این کشور تولید و در بازار سیاه عرضه شده و به تمام دنیا نیز قاچاق می شود.
از این نظر این کشور را تا حدودی می توان با کشور آسیایی تایلند مقایسه کرد و همانگونه که می بینید اغلب استروئیدهایی که در ایران و در کشورهای مجاوز عرضه شده و مصرف می گردد ساخت کشور تایلند هستند. البته ذکر این نکته را نیز خالی از لطف نمی دانم که کیفیت و کارایی نمونه های تولید شده در مکزیک که به ندرت در ایران و در کشورهایی که از نظر مکانی و زمانی فاصله طولانی با کشور تولید یعنی مکزیک دارند قابل تهیه هستند بسیار بالاتر و قابل قبول تر از نمونه های تولید شده در تایلند است.
شرکت دارو سازی Brovel که یکی دیگر از تولید کنندگان استروئید در مـکزیـک بـه شمار مـی رود نمونه هایی را در غلظت های ۵۰ میلی گرم در میلی لیتر و ۲۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تولید و به بازار عرضه کرده است که در تصویر بعدی می توانید نمونه های ۲۰۰ میلی گرم در میلی لیتر آن را مشاهده کنید.

این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکت هایی است که در مکزیک فعالیت داشته و استروئیدهای قابل قبولی را نیز تولید و به بازار عرضه کرده است ولی همانگونه که در تصویر می بینید آنچنان که باید و شاید به وضع ظاهری داروهایی که تولید می کند توجه نمی کند. در حالی که همه شرکت های دارویی، روز به روز در شکیل تر کردن بسته بندی محصولات خود تلاش کرده و نمونه های جدید خود را با انواع و اقسام ترفندهای امنیتی در برابر تقلب بیمه می کنند این شرکت تغییر چندانی در بسته بندی و وضعیت ظاهری نمونه هایی که تولید می کند نداده است به گونه ای که آدمی با دیدن جدیدترین نمونه های تولید شده توسط این شرکت به یاد قدیمی ترین استروئیدهایی که پیشینیان پرورش اندام از آن استفاده می کردند می افتد.

 به دلیل اینکه نمونه های تولید شده توسط این شرکت در فرم و شکل سنتی و قدیمی عرضه می شوند در برخی موارد آدمی در تشخیص اینکه آیا واقعا این نمونه جدیداً و توسط خود این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است یا قلابی سازان از محبوبیت این شرکت سوء استفاده کرده و کپی نمونه های قدیمی را تولید کرده و روانه بازار کرده اند دچار تردید می شود.
در مورد اینکه برخی شرکت هایی دارو چرا و بر چه استدلالی این دارو را در غلظت های بسیار ناچیز همانند ۲۰ یا حتی ۵۰ میلی گرم در میلی لیتر تولید می کنند موضوع بر کسی روشن نیست! حتماً مستحضر هستید که در داخل ایران نیز Durabolin-Deca ها در غلظت های ۲۵ میلی گرم در میلی لیتر تولید و با نام ناندرولون به بازار عرضه می شود.
نـاگفته پیـداسـت بـرای رسـیـدن بـه دز ۲۰۰ میلی گرمی از این دارو باید ۸ آمپول از آن را شکسته و در سرنگ بکشید و این در حالی است که برای رسیدن به دزهای ۳۰۰ میلی گرم که در نمونه های مکزیکی معمول است باید ۱۲ عدد از این آمپول ها را شکسته و در سرنگ بکشید و قطعاً سرنگی با این ابعاد و با این حجم نخواهید یافت و اگر سرنگی در این حجم و در این ابعاد بیابید دارویی که بدین ترتیب به آن خواهید رسید نیز دیگر از حد و اندازه های آمپول رد کرده و در حقیقت سرمی است که به جای تزریق شدن در رگ در عمق عضله تزریق می شود!

Decanoato De Nandrolona

شرکت دارو سازی Tornel که ایضاً شرکتی مکزیکی بوده و تولیدات خود را در سرتاسر جهان پخش می کند Durabolin-Deca های خود را در غلظت ۲۰۰ میلی گرم در میلی لیتر و با نام تجارتی Decanoato De Nandrolonaتولید و عرضه کرده است. این نمونه ها نیز اگر چه در قیاس با دیگر نمونه های مکزیکی غلظت بالایی ندارند ولـی با این وجود از قابل قبول ترین نمونه های موجود در دنیا محسوب می شوند. همانگونه که در تصویر صفحه بعد می بینید بر روی محصول درج شده است که این محصول صرفاً برای مصارف دامی تولید شده است و این عبارت را امروزه بر روی اغلب نمونه استروئیدهایی که برای مصارف ورزشی تولید و عرضه می شوند می بینید. در ابتدای کار که بازار تولید، عرضه و مصـرف استـروئید به این گرمی که امروزه شاهد آن هستیم نبود، ورزشکاران رشته های قدرتی استروئیدهایی که واقعا برای مصارف دامپزشکی تولید و عرضه می شدند را از داروخانه های دامپزشکی تهیه و آنها را در بدن تزریق می کردند.

 به دلیل اینکه استروئیدهای دامی در قیاس با استروئیدهای انسانی قوی تر و غلیظ تر بوده و نتایج درخشان تری را بر جای می گذاشتند محبوبیت این دسته از استروئیدها در میان ورزشکاران رشته های قدرتی نیز روز افزون می شد تا اینکه امروزه استروئید سازان برای رسیدن به فروش بیشتر و برای تاکید بر موثر بودن و قوی بودن نمونه هایی که می سازند کمان این جمله را بر روی محصولات خود درج می کنند هر چند خود نیز می دانند که اصلی ترین مشتریان شان ورزشکاران رشته های قدرتی هستند نه دام ها!

 امـروزه بـه دلیـل اینکه این نمونه نیز از پر فروش ترین و محبوب ترین نمونه های موجود در بازار سیاه دارو بوده است قلابی سازان نمونه های قلابی این دارو و نمونه های ری شارژ شده ی آن را نیز به فراوانی وارد بازار کرده اند و از این رو کسانی که به هر عنوان قصد استفاده از این نمونه را دارند باید بیش از پیش رعایت احتیاط را بکنند.

 Nandrolona 300 L.A

امروزه نمونه هایی به این نام که ادعا می شود ساخت شرکت داروسازی Ttokkyo است به بازار عرضه می شود ولی از آنجایی که این شرکت دارو سازی چندین سال است که فعالیتی در بازار دارویی نداشته است تصور می رود که این نمونه ها متعلق به این شرکت نبوده و ساخته دست قلابی سازان باشد. لازم به ذکر است که Ttokkyo نیز یک شرکت دارو سازی مکزیکی است.

Decabol

شرکت دارو سازی British Dragon که در تایلند فعالیت داشته و تا به امروز نمونه های قابل قبولی را نیز تولید و به بازارهای دنیا عرضه کرده است Durabolin-Deca هایی با نام تجارتی Decabol تولید و روانه بازار کرده است که در تصویر صفحه بعد نیز می توانید این نمونه ها را به خوبی ببینید! به دلیل اینکه نمونه های تولید شده در تایلند در داخل ایران نیز به سهولت قابل دسترسی بودند و هستند ورزشکاران ایرانی معمولاً با این نمونه ها بیشتر آشنا هستند و جالب است بدانید که این نمونه ها حتی در کشورهای اروپایی و در خود آمریکا نیز نمونه های شناخته شده و ایضا پر طرفداری به شمار می روند.

 البته به دلیل اینکه تولیدات این کمپانی نیز شدیداً مورد پسند ورزشکاران رشته های قدرتی بوده است علیرغم تمهیداتی که کمپانی سازنده اندیشیده است امروزه نمونه های قلابی و یا دست کم نمونه های ری شارژ شده تولیدات این شرکت دارویی نیز به فراوانی در بازار سیاه دارو وارد شده است.

Extraboline

این نمونه ها نیز امروزه در بازار وجود دارد و به نظر می رسد که کپی برداری از روی نمونه های یونان باشد. استروئیدهای یونانی نیز استروئیدهای قابل قبولی ظاهر شده اند ولی نمونه قلابی اکثر داروهای تولید شده توسط این کشور نیز به فراوانی در بازار سیاه دارو تزریق شده است و همین مسئله نیز تشخیص اصل از قلابی را دشوار می کند.

 در مورد نمونه های تولید شده توسط در یونان باید به این مهم توجه داشت که این نمونه حتماً باید در جعبه باشند و در هنگام خرید نیز حتماً به موارد امنیتی که بر روی محصولات و بر روی جعبه درج می شود دقت شود چرا که برخی کشورها و برخی از قلابی زنان که در سطوح بین المللی فعالیت می کنند در سطح وسیع اقدام به تولید و عرضه نمونه های قلابی این داروها را کرده و تولیدات خود را در سطح وسیعی در دنیا عرضه کرده است.
در صورتی که جعبه حای این دارو را در زیر اشعه UV قرار دهید برچسب امنیتی شرکت سازنده همانند آنچه که در اسکناس های تعبیه می شود هویدا خواهد شد و از این رو موجود بودن جعبه را الزامی می دانیم.

 Norma Hellas

این نمونه نیز ساخت کشور یونان است و توجه داشته باشید که این دارو نیز حتماً باید با جعبه و با بروشور داخل جعبه عرضه شود چرا با قرار دادن جعبه دارو در زیر اشعه UV برچسب امنیتی شرکت سازنده به وضوح دیده می شود و یا دست کم باید دیده شود.

در صورتی که جعبه دارو فاقد این آرم باشد دارویی که عرضه می شود بدون شک قلابی است. البته با این وجود و علیرغم موجود بودن آرم و لوگو نیز نمی توان به اصل بودن دارو اطمینان کرد چرا که ممکن است داروی اصلی را برداشته و داروی قلابی را در جعبه اصلی قرار داده و در بازار پخش کرده باشند ولی با این همه با کمی دقت در نوشته های روی ویال نیز می توایند به اصل و یا قلابی بودن دارو پی ببرید.

در تصویر صفحه بعد نمونه اصل و قلابی را در کنار هم آورده ایم تا کار تشخیص اصل از قلابی برای شما آسان تر شود هر چند قلابی سازان از این حرکت ما چندان خرسند نخواهند بود و شاید خون ما را مباح کنند! اشاره به این نکته را نیز ضروی می دانم که کمپانی Norma که این محصول را وارد بازار کرده است در زیر برچسب ویال و بر روی بدنه شیشه ای ویال نیز نام شرکت را نیز درج کرده است. برچسب ویال را بکنید و توجه داشته باشید که در زیر برچسب و بر روی خود ویال باید کلمه Norma یا Norma Hellas پرینت شده و به این راحتی هم پاک نشود!
لازم به توضیح است که نمونه ای که در سمت راست تصویر دیده می شود و در زیر آن کلمه real درج شده است اصلی و نمونه ای که در سمت چپ تصویر دیده می شود و در زیر آن کلمه fake درج شده است قلابی است.

 Deca-Durabolin

این نمونه که ساخت Organon یونان می باشد نیز از جمله نمونه های بسیار پر مصرف و شایع در دنیا بوده است. این نمونه ها همانگونه که در تصویر صفحه بعد می بینید به صورت ویال و در بسته بندی های ۵ تایی عرضه می شوند.

زمانی که دارویی به صورت ویال عرضه می شود می توان به اندازه دلخواه از ویال برداشت و باقی مانده دارو را برای مصرف در وعده بعدی نگه داشت و شاید این مورد یکی از مزایای ویال نسبت به پوکه باشد و صد البته باید به این مهم نیز اشاره کرد که ری شارژ کردن ویال یا به عبارت دیگر خالی کردن داروی اصلی و پر کردن ویال با داروی قلابی و پلمپ کردن و عرضه آن به عنوان داروی اصلی نیز از جمله نگرانی هایی است که همواره در دنیای خرید و فروش استروئیدها این نگرانی وجود داشته است.

تقریباً تمامی استروئیدهایی که در یونان تولید می شود بر روی جعبه خود آرم شرکت سازنده و شناسنامه دارو و شرکت تولید کننده را به صورت مخفی و زمانی که جعبه را در زیر اشعه UV قرار می دهید این موارد به وضوح و آشکارا دیده می شوند. توجه داشته باشید که گوشه برچسبی که بر روی نمونه های اصلی این دارو الصاق می شود ابدا گرد نبوده و چهار گوش کامل است و این در حالی است که برچسب الصاق شده بر روی اغلب نمونه های قلابی این دارو گرد است. البته لازم به ذکر است که این گفته فقط در مورد این نمونه که در این قسمت از کتاب در مورد آن بحث می کنیم صدق می کند و آن را به دیگر نمونه تعمیم ندهید!
به نکته دیگری که در تشخیص اصل از قلابی باید اشاره کنیم تاریخ تولید و تاریخ انقضایی است که بر روی ویال و بر روی جعبه درج می شود. دقت داشته باشید که تاریخ درج شده بر روی نمونه های اصلی با جوهری منحصراً به رنگ مشکی است و این در حالی است که تاریخ درج شده بر روی برخی از نمونه های قلابی به رنگ ارغوانی و یا حتی آبی دیده می شود. همچنین توجه داشته باشید که در نمونه های اصلی اولاً نوشته به صورت عمیق بر روی کاغذ حک نشده است و در ثانی جوهر نیز به کناره های نوشته پخش نشده است و این در حالی است که تاریخ حک شده بر روی نمونه های قلابی آنچنان عمیق بر روی برچسب کوبیده می شود که گویی نوشته ها چند دهم میلی متری در کاغذ فرو رفته اند و جوهر نیز به اطراف نوشته ها پخش می شود.

Deca Dubol

شرکت دارو سازی هندی موسوم به BM که ظاهرا شرکتی نسبتاً قانونی و ثبت شده در هند بوده و در زمینه تولید استروئید فعالیت می کند این نمونه را تولید و روانه بازار کرده است. لازم به توضیح است که این نمونه در غلظت های ۱۰۰ میلی گرم در میلی لیتر تولید و در ویال های دو میلی لیتری عرضه شده است. اگر چه این نمونه در قیاس با نمونه های تولید مکزیک و یونان و حتی تایلند نتوانسته است عرض اندام کند ولی با این وجود و بدون اغراق باید گفت که جواب دهی نسبتاً قابل قبولی داشته است. در تصویر صفحه بعد می توانید این نمونه دارو که در بازارهای دارویی اروپا و آمریکا نیز ظاهراً قابل دسترسی است را ببینید. مدت زمان زیادی نیست که هند وارد عرصه تولید و عرضه استروئید شده است ولی این نمونه ها را نیز می توان جزو اولین تجربیات این کشور در این زمینه می توان به حساب آورد.

 مروری بر تعدادی از عوارض مصرف استروئیدها

به دلیل اینکه بسته بندی و تهمیدات امنیتی داروهای ساخت هند چندان که باید باشد نبوده است دست تقلبی سازان در قلابی زنی از روی این نمونه ها نیز بازتر بوده است و ناگفته پیداست که نمونه های قلابی که از روی نمونه های اصلی کپی می شوند به فراوانی در بازار توزیع می گردند.

Deca Pronabol

شرکت دارو سازی PB که ایضاً شرکتی هندی است این نمونه را در قالب آمپول تهیه و به بازار عرضه کرده است. گفته می شود که این نمونه حتی در بازارهای زیر زمینی استروئید در اروپا و آمریکا نیز قابل تهیه است.

 این نمونه همانگونه که در تصویر بالا می بینید به صورت آمپول های ۲ میلی لیتری و در غلظت های ۲۰۰ میلی گرم در دو میلی لیتر تولید و عرضه شده است.
تا به اینجای کار به تعدادی از پر مصرف ترین و شناخته شده ترین نمونه دکادورابولین هایی که امروزه در سطح جهان عرضه و تقاضا می شود اشاره کردیم و لازم به ذکر است که علاوه بر نمونه های تشریح شده، نمونه های زیادی نیز در اقصی نقاط جهان تولید و عرضه می شوند که پرداختن به همه این نمونه حقیقتاً خارج از حوصله این کتاب است ولی با این وجود به این یکی دو تصویر نیز دقت کنید:

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4/5 – (4 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی