روش موفق را ادامه دهید

غول هلندی تمرین و رژیم زمان مسابقه و دوره خارج فصل تقریباً یکسانی دارد و از این بابت

غول هلندی تمرین و رژیم زمان مسابقه و دوره خارج فصل تقریباً یکسانی دارد و از این بابت مشابه با روش دوریان یتس عمل می کند . او اعتقاد دارد روشی که جواب می دهد باید حفظ شود. بنابراین فقط در مقدار غذاهای کات و حجم فرق قائل می شود .

دوریان یتس

پشتکار کلید اصلی

یکی از اصول ثابت در دوره حجم و مسابقه این است که همیشه در مورد غذاخوردن و تمرین استمرار دارم . در دوره حجم یعنی زمانی که می خواهم بدن را پیشرفت دهم . نباید وعده های غذایی ام را از دست بدهم یا از جلسات تمرینی غافل شوم . یک دوره حجم خوب در واقع پیش نیاز یک دوره کات خوب است . غذای دریافتی باید درست باشد و تمرین باید به اندازه کافی شدید و سنگین باشد تا بتواند باعث رشد گردد . زمانی که دوره مسابقه فرا برسد من رژیم را تنظیم می کنم و تمرینات هوازی و فیگور هم اضافه می کنم و مشغول بیزینس ها جانبی مثل فروش عکس ، تولید فیلم و … می شوم . اگر در دوره حجم تا حداکثر ممکن پشتکار به خرج ندهم در دوره مسابقه با مشکل مواجه می شوم چون آن وقت باید ۲ برابر زحمت بکشم و در حالی که غذای مصرفی ام کم است . اما اگر در دوره حجم هم به خوبی عمل کنم در دوره کات راحت تر خواهم بود .

تفاوت بدنسازی و پاورلیفتینگ

قبل از هر چیزی باید بگویم که در مورد پاورلیفتینگ و قوی ترین مردان احترام به شدن زیادی برای آنها قائل هستم . بعضی از تمریناتی که انجام می دهیم با هم شباهت دارد گرچه آنها تمرینات بدنسازی را به نام تمرینات کمکی یاد می کنند چرا که اعتقاد دارند با تمرینات بدنسازی نمی شود برای جابجا کردن وزنه های خیلی سنگین آماده شد.قوی ترین مردان و پاورلیفتر ها برای قدرت محض تمرین می کنند قوی بودن برای بدنسازی مهم است اما نه به قیمت از دست دادن تحریک عضله . بدنسازانی را می بینیم که خیلی قوی هستند اما نمی توانند پتانسیل واقعی خود را نمایش دهند چون آنها بیشتر درگیر این هستند که وزنه را جابجا کنند تا اینکه عضله بسازند . بنابراین در حالی که ما با پاورلیفتر و قوی ترین مردان فامیل به حساب می آئیم و همگی ورزشکاران قدرتی به حساب می آئیم اما خط کاری مان جداست . تمرین آنها باید به سمتی باشد که می خواهند و تمرین باید با تمرکز باشد و ساعت حداکثر میزان عضله .

منابع غذا

غذاهایی که در دوره حجم می خورم همان هایی است که دوره کات می خورم و فقط مقدار آنهاست مقدارکه فرق می کند . هیچ تلاش خارق العاده ای لازم نیست برای پروتئین دریافتی خود انجام دهید . من هرگز سراغ منابع پروتئین که دوست ندارم نمی رم . فقط می توانم بگویم که با شروع رژیم کات مقداری ماهی به برنامه اضافه می کنم اما بعدش بستگی به کار دارد. باید روش ها را ساده نگهدارید تا بتوانید رشد مرغوبی داشته باشید .

ماهی
تغذیه یکی از مهم ترین اصول در بدنسازی است و همه بدنسازان چه آماتور باشند و چه حرفه ای باید آن را در نظر بگیرند .

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه