برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

بهای سنگین گناهان کوچک …

بهای سنگین گناهان

عادت های غلطی که خیلی ها انجام می دهند:

وقتی در باشگاه هستید نگاهی به دور و بر خود بیاندازید. به راحتی می توانید افراد مبتدی را تشخیص دهید: کسانی که جلوبازو هالتر را با تاب دادن وزنه و بدن انجام می دهند، اسکوات را نیمه اجرا می کنند و در هنگام اجرای پرس سینه میله را به قفسه سینه می کوبند تا شتاب اولیه ای در آن ایجاد کنند. متاسفانه آنها تنها کسانی نیستند که اشتباه می کنند. در واقع ورزشکاران متوسط و حتی پیشرفته هم اشتباهات اساسی در تمرینات خود مرتکب می شوند. همین بهای سنگین گناهان کوچک است که در نهایت منجر به کاهش و حتی توقف پیشرفتشان می شود. و البته عادت های غلط همه گیری هم وجود دارد که بدنسازان کلاسیک و علاقه مندان به تناسب اندام در هر سطحی گاه و بیگاه به آنها مبتلا می شوند.

  • شور و اشتیاق لجام گسیخته

حتماً شما هم می خواهید به عضلات کامل و خوش فرمی دست یابید ولی فرم یک شبه ساخته نشده، بدن شما هم یک شبه ساخته نخواهد شد. انجام ساعت ها تمرین جلوبازو و رشد بازوهای شما را سریع تر نخواهد کرد_ بلکه می تواند نتیجه عکس هم داشته باشد. شور و اشتیاق برای پیشرفت خوب است. به شرط اینکه در مسیر درست هدایت شود. اگر هرگز پیش از این تمرین نکرده اید و تازه بدنسازی را شروع کردید شاید فکر کنید تمرین بیشتر نتایج بهتری خواهد داشت، ولی اجرای تمرینات خیلی زیاد و خیلی سریع هیچ سودی برای رشد شما ندارد. افراد مبتدی اغلب سعی می کنند برای هر بخش بدن هر حرکتی را که می بینند اجرا کنند، ولی این شدت شور و اشتیاق باید کنترل شود چون در غیر این صورت سطح هورمون هایی که عضلات را تجزیه می کنند به سرعت افزایش می یابد. سعی کنید کل تمرین شما بیش از ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول نکشد و حدود ۳۰ دقیقه برای هر گروه عضلانی. نمی توانید شدت بالا در تمرین را برای مدت طولانی به یاد داشته باشید که تمرین پروسه تجزیه بافت عضلانی را تحریک می کند، ولی رشد و عضله سازی، پس از تمرین و در طول زمان ریکاوری روی می دهد، که با تغذیه صحیح کامل می شود. بدنسازان تازه کار که اغلب اشتیاق بیش از حدی برای تمرین دارند این نکات را رعایت نمی کنند و نتیجه اش توقف سریع پیشرفتشان است.

  • عدم آگاهی از انواع مختلف یک حرکت

با اینکه ممکن است شما نحوه اجرای هر حرکتی که در برنامه تمرین تان است را از نظر تئوری بدانید، ولی با آموختن تمام انواع مختلف اجرای آن می توانید به عضلات کامل تر و آماده تری دست یابید. برای مثال، اگر نشر طرفین با دمبل را در حالت ایستاده اجرا می کنید، سعی کنید حرکت را در حالت نشسته و یا ایستاده به صورت تک دست هم اجرا کنید. انواع دیگر آن از جمله با سیمکش از جلو یا پشت و اجرای حرکت در حالتی با دست مقابل ستونی را گرفته اید و بدن در حالت مایل قرار دارد را هم آزمایش کنید. در واقع هر حرکتی را می توان به روش های مختلفی اجرا کرد. دانستن اینکه حرکت خاصی را می توانید با روش های مختلفی اجرا کنید به خصوص وقتی در انتخاب تجهیزات محدودیت دارید می تواند مفید باشد، علاوه بر این اجرای حرکات با روش ها و زوایای مختلف می تواند فشار متفاوتی بر عضله ای مشخص اعمال کند و این به پژوهش و تکامل بیشتر عضله کمک می کند.

  • اتلاف وقت در باشگاه

اگر عضو یک باشگاه هستید. معنایش این نیست که باید چندین ساعت از وقت خود را در آن سپری کنید. اغلب دیده می شود که افراد فارغ از سطح و مقدار تجربه شان، وقت زیادی را به بیهودگی در باشگاه صرف استراحت بین ست ها می کنند . استراحت زیاد بین ست ها به هر دلیل که باشد از جمله صحبت با اعضای باشگاه و کمک به دیگران یا امثال این تنها باعث انحراف تمرکز شما از تمرین، کاهش شدت و در نهایت کاهش تاثیر تمرین و پیشرفت شما خواهد شد. به جای اینها، تنها برای تمرین به باشگاه بروید بعد هم وقت اضافی خود را صرف تغذیه، استراحت و ریکاوری بدن نمایید.

  • عدم تمرکز در تمرینات

وقتی مدتی از تمرینات شما بگذرد، عضلات به تمرین وفق یافته و سرعت پیشرفت شما کاهش می یابد. با اینکه تغییر حرکات می تواند کمی کمک کند ولی وقت آن است که دیدگاه خود نسبت به تمرین را تغییر دهید و روش ها و سیستم های جدیدی را در تمرین به کار بگیرید. به بدن خود گوش دهید، روی پمپ خون و احساس فشار بر عضله تمرکز کرده و کمتر به ست ها و تکرارها اهمیت دهید، عمداً سعی کنید با اجرای حرکاتی که از آنها خوش تان نمی آید یا با استفاده از روش های شدت دهنده در تمرین با خود مبارزه کنید و از تکنیک هایی که قبلاً در تمرین استفاده نکرده اید بهره بگیرید.

  • در نظر نگرفتن جزئیات

اگر یک چیز باشد که بدنسازان با تجربه خوب بشناسند، آن هم سوزش و درد مفاصل است. این نوع مشکلات وقتی هر روز وزنه های سنگین را جابجا می کنید بر طرف نمی شود. همزمان با پیشرفت بیشتر، لازم است به چیزهایی که برای یک مبتدی مهم نیست اهمیت دهید. این شامل گرم کردن صحیح عضلات و مفاصل پیش از تمرین، انجام حرکات نرمشی و کششی برای مفاصل سرشانه و عضلات کمربند شانه ای و همینطور اجرای حرکات کششی پس از تمرینات سنگین (به خصوص برای عضلات پشت و همسترینگ برای اجتناب از ایجاد درد و کوفتگی در کمر) و دانستن تفاوت بین درد خوب و بد است. در دراز مدت دردهای کوچک می توانند به مشکلات بزرگی بدل شوند.

  • بی توجهی نسبت به یار تمرینی

اگر انقدر خوش شانس هستید که یک یار تمرین دارید مطمئن شوید که از وجود هم بهره بگیرید، نه اینکه مانعی برای پیشرفت هم شوید. مطالعات نشان داده کسانی که در کنار یک یار تمرین، تمرینات خود را انجام می دهند، تمایل دارند تا وزنه های سنگین تری را نسبت به وقتی تنها هستند جابجا کنند. وقتی یار تمرین تان کمک می کند تا ست های سنگین تری را اجرا کنید شما هم همین لطف را در حق او بکنید. حسادت، گفتگو در مورد مسائل خارج از باشگاه و بی توجهی نسبت به هم سرانجام باعث خواهد شد تمرکز و در نتیجه پیشرفت هر دو طرف در تمرین کاهش یابد. به یاد داشته باشد که بعد از تمرین وقت برای گفتگو در مورد همه چیز وجود دارد. بنابراین زمانی که در باشگاه هستید تمام توجه خود را معطوف به تمرین کنید و بس. اینها تعدادی از اشتباهات کوچکی است که بدنسازان کلاسیک در سطوح مختلف گاه و بیگاه در داخل باشگاه ها به آن دچار می شوند، ولی همین اشتباهات کوچک می تواند شما را به طور کامل از مسیر پیشرفت خارج کند. بنابراین همواره مراقب رفتار و عملکرد خود در طول جلسات تمرین باشید تا از وقت و انرژی که مصرف تمرین می کنید بهترین نتیجه را بگیرید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی