برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

پمپ بالای خون و اکسیژن در عضلات

پمپ بالای خون در عضلات

یکی از شیرین ترین احساس های تمرین بدنسازان بالا رفتن حجم خون و اکسیژن در عضله مورد تمرین است که اصطلاحاً به آن دم کردن عضلات می گویند که قطعاً شما هم تجربه کرده اید بعضی از بدنسازان در تمرین از دم عضلانی زیادی برخوردارند که حتی گاهاً حجم عضله ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از حالت معمول خود می شود. بدنسازان در تعدادی عضلات خود ممکن است دم بیشتری احساس کنند و در بعضی از آنها کمتر. این هجوم خون و اکسیژن به واسطه شروع فعالیت انقباض و انبساط کامل عضله و دستور مغز به خون و اکسیژن جهت پشتیبانی آن عضله اتفاق می افتد. امروز مکملهایی به بازار معرفی شده که کارایی بالا بردن آب پمپ خون و اکسیژن در عضلات است.

خارج از بحث این که مکمل ها تا چه حد تاثیر گذارند و ادعاهای کمپانی سازنده خود را تا چه اندازه عملی می کنند، قیمت بالای دارند و برای تمامی بدنسازان آماتور و نیمه آماتور تهیه کردن آن امکان پذیر نیست. در این مقاله چند روش ساده تسهیل کردن پمپ خون و اکسیژن به عضلات را به شما آموزش می دهم که با به کار گرفتن آن لذت تمرین و کیفیت فشار به عضلات را باید ببرید. بعضی از افراد به صورت سوال در سایت بادی فول گلایه می کنند که عضلات ضعیف آنها دم عضلانی خوبی هم ندارد و راه چاره میخواهند به عنوان مثال بازو یا پشت بازو.

راه حل اول:

قبل از شروع به تمرین چند ست از یک حرکت بازو را انتخاب کنید و با حداقل وزنه آن را در سه ست ۱۵ تا ۲۰ تایی انجام دهید دقت کنید حرکت به آرامی و تمرکز زیاد انجام شود پس از آن چند دقیقه استراحت کنید خواهید دید حجم زیادی از خون به سمت عضله هدف سرازیر میشود الان وقت آن است که تمرین اصلی را شروع کنید.

راه حل دوم:

قبل از شروع تمرین اصلی اگر به عنوان مثال بازو، پشت بازو را در یک روز و به صورت سوپر تمرین می دهید ۳ ست قبلاً گفته شده را با وزنه سبک به صورت سوپر و بدون وقفه برای هر دو عضله بازو و پشت بازو به کار ببرید. دقت کنید بین ۳ ست بازو و ۳ست پشت بازو استراحت نکنید.

راه حل سوم:

ماساژ عضله مورد هدف است به عنوان مثال اگر تمرین سرشانه دارید از حریف تمرینی خود بخواهید در حالت نشسته سرشانه شما را از پشت و جلو و کنار با حرکات کف دست و حرکت انگشت ماساژ نیمه عمیق دهد این کار حجم عظیمی از سلول های خونی را به طرف سرشانه سوق می دهد.

راه حل چهارم:

انجام یک ست ۱۵ تایی یک حرکت از عضله مورد هدف، به صورت چند تکه به عنوان مثال حرکت جلو بازو با هالتر را در هر تکرار به ۵ قسمت تقسیم کنید و هر بار یک تکه بزرگتر از تمرین را انجام دهید. در توضیح بیشتر این حرکت باید بگویم اول یک پنجم حرکت جلوبازو را انجام می دهید دو پنجم و به همین ترتیب تا حرکت بازو را کامل انجام دهید این پروسه را ۱۵ بار تکرار  کنید دقت کنید هالتر بدون وزنه ویا چوب بلند هم برای این تمرین مناسب است. پمپ بالای خون و اکسیژن در عضلات از لحاظ روحی علاقه و حس شما را به تمرین بالا می برد و باعث عزم بیشتر شما برای پیگیری تمرین عضو ضعیف خواهد شد نکته قابل توجه این است که در آماده سازی عضله برای تمرین به این روش تمرکز کامل روی انقباض و انبساط کامل عضلات بسیار مهم هستند و خود این حرکات عضلات را برای تمرین اصلی و سنگین آماده و گرم می نماید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

1/5 – (2 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

16 پاسخ

  1. بادکش کردن که در طب سنتی توصیه شده و دستگاه های ارزان قیمتی هم دارد راه دیگری است که حتی ورزشکاران المپیک در خارج کشور انجام می دهند. البته از چینی ها یاد گرفته اند.

    1. البته باید با متخصصان ورزشی درمورد مشورت شود چون همه این تکنیکها باید از مجرای سلامتی وعلم ردشودبعد اجرا شود

  2. تجربه من میگه اگر می خواهید مثلا اسکلات بزنید با خوب دویدن، ماهیچه های پا را گرم کنید و بعد به سراغ اسکات بروید، یعنی حرکات هوازی نسبتا سنگین در آن قسمت بدن ، الزاما نه مستقیما ماهیچه هدف، انجام بدهید و بعد فشار با وزنه روی ماهیچه هدف داشته باشید. واقعا آنچنان پمپاژ خون قوی و خوبی خواهید داشت که انگار چندتا قرص سوپر پمپ خورده اید! حرکات رو با توان عالی انجام خواهید داد.

  3. سلام ، از مقالتون لذت بردم و استفاده کردم ده سال سابقه تمرین دارم. تا بحال از هیچ پودر و امپولی استفاده نکردم و بدنم رشد خوبی داشته.

    1. یک هفته بعد از دوره خون دادن خوبه باعث نشاط وسبکی جریان خون میشه کمی هم بدن افت میکنه اما بسیار مفیده بخصوص برای کبد

  4. سلام
    در حین تمرین عضلاتم به شدت دم میکند و سفت میشود ولی چند دقیقه بعد عضلاتم تحلیل میره و خیلی شل میشه. آیا راهی هست که باعث بشه دم عضله از بین نره یا عضله کمتر شل بشه؟؟

  5. سلام جناب مرادی من نیاز به انرژی دارم موقع تمرین شما پیشنهاد میکنید پمپ استفاده کنم یا سوما؟

    1. سوما که نه پمپ هم اگر تازه کار هستید نه سعی کنید با جدیت درتمرین یا کوهنوردی وشنا فیزیک عمومی خودتون را تقویت کنید-به تغذیه اهمین بدهید -انرژی خودتان را تقسیم بندی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی