عضلات دیر رشد

امروز خیلی ها نیل هیل را به عنوان سردمدار مکتب انگلیسی در بدنسازی می شناسند کسی که فلکس

امروز خیلی ها نیل هیل را به عنوان سردمدار مکتب انگلیسی در بدنسازی می شناسند کسی که فلکس لوئیس را به قهرمانی المپیا رساند و حالا به همین واسطه شاگرادان زیادی دارد . این مربی که مبدع روش y3t هم هست در این مقاله موضوعات متنوعی از دردشانه گرفته تا مشکل تغذیه به مکتب قدیمی بدنسازی را مورد بحث قرار می دهد .

دردهای سرشانه

درد شانه اتفاق رایجی است که بدنسازانی که در تمرینات خود منظم کار می کنند به وجود می آید . بر اساس تجربه ای که دارم و با مشورت هایی که با چند تن از متخصصان برتر علم مفصل انجام داده ام به این درک رسیدم که درد شانه در اغلب موارد ارتباطی با استخوان سرشانه ندارد. وقتی که در برخی گروه های خاص بدن عضله اضافه می کنید، استخوان شانه می تواند کشیده شود و این باعث ایجاد استرس روی مفصل شانه می گردد بهترین راه حل این است که وقتی در ناحیه شانه دچار درد می شوید، یا یک متخصص مشورت کنید . مشکل شانه می تواند وخیم شود به ویژه اگر مدت زیادی آن را به حال خودش رها کنید و به پزشک هم مراجعه نکنید .

عضلات دیر رشد

آیا کربوهیدرات و BCAA ضروری هستند ؟

عقیده ای در بدنسازی و فیتنس در حال رشد است که می گوید بعد از تمرین مصرف کربوهیدرات و BCAA چندان هم اهمیت ندارد . اما به نظر من کم یا زیاد این مواد غذایی برای تحریک هایپرتروفی عضلانی ضروری هستند ( انسولین هورمون بسیار آنابولیک و قدرتمندی است بنابراین تحریک ترشح آن پس از تمرین اقدام بسیار مفیدی به حساب می آید ) .آمینواسیدهای شاخه ای هم بنا به دلیل مشابهی مصرف شان مهم است : آنها عوامل ضد کاتابولیک هستند .

عضلات دیر رشد

Y3T برای رزمی

روش Y3T که آن را خودم ابداع کرده ام فقط مختص بدنسازان نیست و می تواند برای رشته های دیگر نیز استفاده شود . به شخصه با چند نفر از مبارزان رشته MMA و هنرهای رزمی کار کرده ام و با این روش نتایج خوبی هم گرفته ایم . البته عناصری را برای هر شخصی با توجه به اهدافش در برنامه تغیر می دهم اما اصول یکسان حفظ می شود .

دیر رشدها هر ۵ روز یکبار

بعضی ها عضله دیر رشد خود را هفته ای ۲ بار تمرین می دهند . اینکه آیا روش خوبی است یا خیر به توان ریکاوری بدن آنها بستگی دارد. توصیه ای که معمولاً خودم به شاگردانم می کنم این است که عضله دیر رشد بدن خود را به جای هفته ای یکبار هر ۵ روز یکبار تمرین دهند . البته در این حالت برنامه تمرین باید دائم اصلاح شود تا امکان تمرین هر ۵ روز یکبار عضله دیر رشد فراهم آید .

لیفت

وقتی که قرار باشد از ناتوانی عبور کنید و در حال تمرین با وزنه های سنگین هستید به نظرم بندلیفت ابزاری بسیار سودمند برای کمک به حساب می آید . به شخصه از بند لیفت کم و بیش در همه ست های اصلی ( جاهایی که نیاز باشد ) استفاده می کنم و به فلکس لوئیس هم همین پیشنهاد را می کنم و اگر نگران توسعه عضلات ساعد هستید ، کافی است نگاهی به ساعدهای فلکس بیاندازید.

عضلات دیر رشد

تنوع منابع پروتئین

در مکتب قدیمی بدنسازی و خیلی ها روزانه ۵ ، ۶ یا ۷ وعده پروتئین از یک منبع می خورند که معمولاً هم مرغ بود . خیلی طول نمی کشید تا این افراد دچار مشکلات گوارشی شوند . اعتقاد من این بود که اینها دچار عدم تحمل غذایی می شدند و علاوه بر آن بدن شان از محتوای پروتئین آن غذا استفاده می کرد . امروز درباره این موضوع در سطوح وسیعی بحث می شود و خیلی از حرفه ای ها توصیه شان این است که منابع پروتئینی را سوئیچ کنید . این کار بسیار مفید است چرا که دامنه وسیعی از آمینواسیدها را برای بدن تامین می کند مثل گوشت قرمز پرندگان ، تنوعی از ماهی ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ، سفیده تخم مرغ ، پودرهای پروتئینی و برخی لبنیات خاص .

عضلات دیر رشد
برای پشت سرشانه

خیلی رایج است که عضلات جلویی سرشانه بسیار قدرتمند شده اند و عضلات پشت شانه خیلی ضعیف دیده می شوند . این اتفاق ماحصل انجام حرکات پرسی سنگین و زیاد است . همچنین متوجه شده ام که خیلی ها نمی توانند به حد کافی بخش پشتی سرشانه خود را تحریک به رشد کنند . توصیه ام برای این موارد انتناع از انجام نشر از جلو است و در عوض اختصاص دادن ۵۰ درصد از زمان تمرین سرشانه برای هدف قرار دادن بخش پشتی سرشانه می توانید انتهای تمرین زیربغل نیز حرکاتی برای پشت سرشانه می توانید انتهای تمرین زیربغل نیز حرکاتی برای پشت سرشانه اضافه کنید تا این بخش از شانه را به خوبی درگیر کنید .

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه