جلو گیری از افت حجم عضلانی و وزنی بعد از دوره

مبحث این هفته ی ما در مورد افت وزن و همچنین حجم عضلانی است که در طول دوره

مبحث این هفته ی ما در مورد افت وزن و همچنین حجم عضلانی است که در طول دوره ی حجم کسب شده و مدتی بعد از دوره ی حجمی شاهد افت در عضلات خود می شود . در ورزشکارانی که مصرف استروئید داردند

این افت فاخش تر از افت ورزشکارانی است که دوره های حجم ان ها با کمک رژیم غذائی و همچنین استفاده از مکمل های غذائی استفاده می کنند . در دوره های حجم استروئید حجم به طور غیر معقولی اضافه شده و بعد از قطع مصرف شاهد افت تدریجی عضلات می شود . دلیل این امر این است در زمان مصرف استروئید ها آب احتباس شده در زیر عضلات باعث افزایش حجم ظاهری بدن می شود و بعد از اتمام مصرف استروئید ها اب محتبس شده کم کم از بین رفته و باعث شل شدگی عضلات و افت حجمی ان می شود . در ورزشکارانی که رژیم غذائی و فقط استفاده از مکمل های ورزشی می کنند به این خاطر افت کم تری شاهد هستیم که احتباس اب در ان ها بسیار کم تر از مصارف استروئیدی می باشد و حجم عضلانی عضلات ماندگار تر می باشد .

افت حجم عضلانی

چرا بازهم در هر دو مورد شاهد افت می باشیم :
اگر شما به عنوان یک بدنساز حرفه ای این ورزش را دنبال می نمائید باید دانسته باشید که یک پرورش اندام کار حرفه ای در یک سال ورزشی خود حدود ۶ تا ۸ ماه را در حجم طی می نماید و در نزدیکی مسابقات در حدود ۵ تا ۴ ماه و کمر را در رژیم تفکیک به سر می برند.

نکته کلیدی افت حجم را می توان از همین برنامه ریزی بدست اورد !!! ورزشکاری که دوره ی حجم خود را چه با استفاده از مکمل ها چه با اسفاده از استروئید ها شروع به بارگیری می نمایند در رژیم خود خیلی اصولی عمل می کنند . مثلا مکمل ها و مینرال ها را در سر وقت مصرف کرده و وعده های غذائی خود را افزایش داده , برنامه ریزی بیشتری در خواب خود و استراحت قرار می دهد .

عمده ورزشکارانی مرتکب این اشتباه هستند که به خیال خود یک مدتی تمرین می کنند بعد از ان یک دوره حجمی می روند و به افزایش حجم خود بهبود می دهند . و دوباره همان تمرین قبل را پی را پیگیری کرده و بعد از گذشت مدتی با یک دوره ی حجمی عضلات خود را افزایش می دهد . این گونه ورزشکاران با گذشت ۱۰ سال از دوره ی ورزشی خود باز هم همان حجم اولیه خود را خواهند داشت شاید کمی بزرگ تر و با استیل ورزشکارانه تری شوند اما به طور طبیعی نمی توانند حجم مورد علاقه ی خود را به دست اورند .

پس چگون به افزایش حجم عضلانی خود به طور مستمعر بیافزائیم ؟
بعد از هر دوره حجم مشاهده می شود که ورزشکاران نصبت به نوع غذا و خواب خود بی اعتنا تر از موقع حجم می شود و یکی از بزرگترین موانع رشد بعد از حجم هم همین غذا و نوع خواب می باشد . بعد از دوره ی حجم که مصرف مکمل ها و یا خدائی نکرده استروئید ها قطع می شود . میزان قدرت حجم از ۱۰ تا ۴۰ روز بعد از حجم در بدن باقی می ماند . وقتی با این قدرت قبلی وزنه زده شود ولی میزان غذا یا همان یا کمتر شود به طبع با عث کاهش حجم عضلانی می شود .

راه کار ها چیست ؟
بعد از دوره ی حجم باید میزان کالری بدن با غذا ها نصبت به دوره ی حجم کمی افزایش یابد تا کمبود مکمل های اصلی یا استروئید را بعداز قطع انها جبران نماید . مصرف اب و شیر و ماشعیر هم بعد از پایان دوره برای پاکسازی دستگاه گوارشی و ریکاوری انها لازم می باشد . میزان خواب هم بدون تداخل مثل انجام دوره باشد (بهترین زمان خواب که هرمون تستسرون را در بدن فعال می سازد ساعات ۹تا ۳ صبح می باشد ) بعد از پایان دوره ها از مکمل غذا های فرعی بستگی به نوع بدن باید استفاده شود. مثلا در افراد استروئیدی مصرف کراتین و امینو توصیه می شود تا حجم انها را تثبیت نماید . در افراد که بدن متعادل و کم اب تری دارند از گلوتامین و کراتین و پرتئین استفاده می شود . و در افراد کمه بدن خشک تری دارند از پرتئین و کربو استفاده می شود .

پس با رعایت دو معیار افزایش میزان کالری بدن نصبت به دوره ی حجم و آشامیدن آب و خواب مناسب هم حجم بدنی خود را نگهه دارید هم به طور مستعمر آن را افزایش می دهید

ثبت دیدگاه