با گزارشی از یک پرورش اندام کار که رژیم پالئو (غار نشینی ) را تجربه کرد

جایگاه رژیم غار نشینی در بدنسازی رژیم غار نشینی (پالئو) یک برنامه غذایی منحصر به فرد در جهت

جایگاه رژیم غار نشینی در بدنسازی

رژیم غار نشینی (پالئو) یک برنامه غذایی منحصر به فرد در جهت کاهش چربی و تقویت قوام عضلات را به شما ارائه خواهد داد و هدف از شروع این رژیم ، بدین معنی نخواهد بود که فرد میزان حجم غذا خوردن خود را کاهش دهد.

پالئو رژیمی محسوب می شود که اصول تغذیه ای نیاکان پیشین ما یعنی قبل از انقلاب کشاورزی که حدود ۱۰۰۰ سال قبل شروع شده بود را دنبال می کند و حدود ۱۵۰ نوع متفاوت از نسخه های این رژیم نوگرا در وب سایت های مختلف و چندین کتاب ، با موضوع (رژیم پالئو دکتر کوردیان) منتشر شده است. در مجموع این رژیم غذایی در برگیرنده موادی همچون گوشت هایی از نوع طبیعی و جنگلی، تخم مرغ، میوه ها، سبزیجات، مغز ها و دانه ها می باشد. مواد غذایی ذکر شده ، ساختار اصلی تشکیل دهنده بدنه رژیم پالئو می باشد و پایبندی به آن خالی از لطف نخواهد بود. چرا که به عقیده بسیاری از پزشکان این مواد مطلوب ترین نسخه رژیم غذایی ایده آل محسوب خواهد شد.
اما فقط نقطه ضعف این رژیم، وجود شبه ای بود مبنی بر اینکه آیا رژیم پالئو قادر خواهد بود تا رشد عضلات و کسب قدرت را رقم بزند؟ در این رژیم خبری از لبنیات، حبوبات، نشاسته، نمک و قطعا غذاهای فراوری شده نیست. فردی که این نوع رژیم غذایی را تصمیم به انجام آن گرفت اظهار داشت: با وزنی معادل ۱۱۰ کیلو گرم و عضلات محو شکمی ، برای ۱۲ هفته رژیم پالئو را آغاز کردم و حالا پس از گذشت این ۱۲ هفته و رعایت اصول تغذیه این نوع رژیم ، وزنم به ۱۰۷ کیلو گرم کاهش یافت و از طرفی دیگر ، با انجام تمرینات کار با وزنه، صاحب عضلاتی قابل قبول شدم و همچنین شاهد عضلات شکمم در اینه باشگاه بودم . از نظر قدرت بدنی هم هیچ مشکلی نداشتم.

نمونه ای از رژیم غذایی پالئو

با گزارشی از یک پرورش اندام کار که رژیم پالئو (غار نشینی ) را تجربه کرد

۶:۳۰ صبح (اولین وعده): ۷ عدد تخم مرغ ، ترکیب و مخلوط آب و ۸ برگ کلم پیچ بزرگ ، ۱ عدد موز، نصف خیار ، یک پر سیر و زنجبیل.

۹:۳۰ صبح(دومین وعده ): سینه مرغ ۲ تکه، یک فنجان لوبیای سبز

۱۱ صبح (میان وعده): ۱ عدد موز  ، یک مشت بادام.

۱ ظهر(سومین وعده): ۲ تکه مرغ آب پز، ۱٫۵ فنجان کلم بروکلی .

۳:۳۰ بعد از ظهر(چهارمین وعده): ۱ تکه بزرگ ماهی بخارپز.

۶:۳۰ غروب (وعده غذایی پس از تمرین): ۲ پیمانه پروتئین وی ایزوله ، ۱ عدد موز.

۷:۳۰ غروب (پنجمین وعده): ۶ عدد تخم مرغ ، ۲ عدد فلفل سبز ، ۱ عدد آووکادو.

۱۰ شب(میان وعده): یک مشت بادام .

 

نکته: توصیه می شود روزی حداقل ۵ لیتر آب میل شود و هفته ای یک مرتبه نیز وعده سوم را با ۲۵۰ گرم گوشت جابجا کنید.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

One thought on “با گزارشی از یک پرورش اندام کار که رژیم پالئو (غار نشینی ) را تجربه کرد

  1. kazem_base@yahoo.com'

ثبت دیدگاه