ارائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان

نگاهی به یخچال بدنساز پر سابقه و با تجربه اندی هامان،بدنساز پر سابقه و با تجربه ای می

نگاهی به یخچال بدنساز پر سابقه و با تجربه

اندی هامان،بدنساز پر سابقه و با تجربه ای می باشد که ضمن انجام رقابت های بدنسازی ، در رشته کشتی کچ نیز معروف می باشد و بعنوان یک ورزشکار برجسته مورد شناس است.
این بدنساز ۴۷ ساله آمریکایی دارای ۱۸۲ سانت قد، حدود ۱۱۸ کیلو گرم وزن دوران رقابت می باشد. او دارای ۴ فرزند و بعنوان یکی از شوخ طبع ترین و پر انرژی ترین بدنسازان حرفه ای می باشد و علی رغم سن بالایی که دارد هنوز هم از بدنی آماده و کامل بهره می برد.
اندی هامان در سال ۲۰۰۷ کارت حرفه ایش را دریافت کرده و رقابت های حرفه ایش از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ تعداد ۵ مسابقه حرفه ایی را پشت سر گذاشته و بهترین عنوانش مقام دهم آتلانتیک سیتی سال ۲۰۰۸ بوده است.

یخچال اندی هامان

در این قسمت ، نگاهی به یخچال این بدنساز پر سابقه و با تجربه می اندازیم و خودش نیز به شرح هر کدام از موارد ذیل پرداخته است.

۱٫ نوشیدنی پروتئین:
من معمولا شیک پروتئین را به وعده صبحانه اضافه کرده تا از رسیدن پروتئین کافی به عضلاتم در ابتدای روز مطمئن شوم. در ساعت ۱۰ صبح هم معمولا ۵۰ گرم پروتئین را از نوشیدنی پروتئینی به میان وعده ام اضافه می کنم. البته یک وعده دیگر از شیک پروتئین را برای نیم روزم در نظر می گیرم. برای شام هم اگر میان وعده بین ناهار و شام از حجم زیادی برخوردار باشد این وعده را خیلی سبک اما غنی از پروتئین صرف میکنم.

رائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان
۲٫ ساندویچ نان سفید با گوشت بوقلمون:
این غذا یکی از وعده های دلخواه من برای ناهار است. به نظر من پس از تمرین شما می توانید به راحتی از کربوهیدرات های ساده بهره ببرید. چرا که در این زمان بدن تمایل خیلی کمتری برای ذخیره بافت چربی  ای که از کربوهیدرات دریافت می کند خواهد داشت. فقط باید دقت داشته باشید که مقادیر متنابهی پروتئین برای این وعده در نظر بگیرید. خود من همواره وعده پس از تمرین را با شیک پروتئین شروع می کنم.

رائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان
۳٫ تخم مرغ :
در هر وعده غذایی (۶ عدد سفیده تخم مرغ) و یک عدد زرده آن را مصرف می کنم. همواره به بدنسازان جوان و مبتدی توصیه می کنم گذشته از این که به ازای نیم کیلو گرم از وزن بدنشان ۱٫۵ گرم پروتئین را در نظر بگیرید حتما ۱۰۰ گرم دیگر از این ماده را برای تکمیل شدن فرآیند رشد عضلات در طول روز مصرف کنند.

رائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان
۴٫ گوشت بوقلمون چرخ کرده:
من معمولا مرغ  و را با کاهو زیاد مصرف می کنم  و هر از گاهی با تغییر نوع پخت ، مصرف ان را دلچسب تر می کنم.

۵٫ سالاد:
امکان ندارد که وعده شام بدون سالاد باشد. ترکیبات این سالاد معمولا کلم بروکلی ، پودر جوانه جو یا گندم و چند عدد سفیده تخم مرغ رنده شده می باشد.

رائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان
۶٫ سودای رژیمی:
معمولا سودا برای بسیاری از بدنسازان مطلوب نیست اما این نوشابه با من بسیار سازگاری دارد و من عاشق گاز سودا و کافئین هستم.

۷٫ لوبیای سبز:
لوبیای سبز یکی از دلچسب ترین مواد غذایی برای من محسوب می شود . همیشه مارچوبه ، کلم بوکلی و لوبیای سبز را با هم ترکیب کرده و بصورت بخار پز مصرف می کنم.

رائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان
۸٫ پنیر کاتیج:
تمایل زیادی به مصرف لبنیات ندارم. اما پنیر کاتیج را خیلی دوست دارم. این پنیر سرشار از پروتئین کند هضم بوده و با معده من بسیار سازگاری دارد.

۹٫ سس تمپورا :
این سس نسبت به سس سویا کمی رقیق تر و شیرین تر بوده و حتی سدیم کمتری دارد و معمولا این سس را برای ایجاد طعم ملایم به برنج استفاده می کنم.

۱۰٫ سینه مرغ:
من خیلی زود به باشگاه میروم و بلافاصله پس از تمریناتم ۲ تکه سینه مرغ بزرگ مصرف می کنم. اکثرا برای شام هم سینه مرغ و گاهی بوقلمون در نظر می گیرم.

رائه برنامه غذایی و توصیه های اندی هامان
۱۱٫ پنیر کم چرب:
این پنیر را با مخلوط میوه – قبل از این که بخواهم از خانه خارج شوم- مصرف می کنم. این وعده به تقویت پروتئین دریافتی ام کمک شایانی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه اندی هامان
معمولا نزدیک به فصل مسابقات در جهت کاهش کربوهیدرات دریافتی سعی می کنم گوشت مرغ ، بوقلمون و گوش گاو را این بار در لایه ای از برگ کاهو جای دهم و همانند ساندویچ – اما بدون نان – مصرف کنم.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه