چقدر به آنزیم ها فکر می کنید ؟

برای اینکه رشد کنید باید به میزان زیادی غذا بخورید . در کنار آن نیاز دارید اطمینان حاصل

برای اینکه رشد کنید باید به میزان زیادی غذا بخورید . در کنار آن نیاز دارید اطمینان حاصل کنید ، ماده غذایی عضله سازتان کار خود را به خوبی انجام می دهد . به عنوان یک بدنساز باید خوب غذا بخورید و سخت وزنه بزنید . اما کارهایی نیز وجود دارد که بدنتان باید به خوبی از عهده آنها برآید . در واقع بدن تان را با مواد غذایی مفید بارگیری می کنید و به فیبرهای عضلانی تان و سیستم عصبی تان فشار وارد کنید.

اما در حقیقت مهم این است که باید سیلندرهای موتور بدن تان را به کار بیندازید تا اطمینان حاصل کنید کار سخت و غذای مصرفی سودمند تان به هدر نرفته است . برای اینکه چنین مسیری را به خوبی طی کنید، مکمل ها را به شما توصیه می کنم . بعد از همه این موارد سیستم های بدن تان باید به همان سختی که در باشگاه کار می کنید، کار کنند.

این مرحله ای است که آنزیم ها در آن نقش مهمی را بازی می کنند . آنزیم ها پروتئین هایی هستند که محرک یا تسریع کننده واکنش های شیمیایی هستند. وظیفه آنزیم ها انجام یکی از این مواد یا هر دوی آن ها در کنار هم است . بدن تان به آنها نیاز دارد تا به استفاده از مواد غذایی بپردازد، کمک کند تا بر علیه آسیب های تمرینی از خود محافظت کنید و فرآیند ترمیم را تسریع کند . نیاز شما به آنزیم ها زیاد است .

اما مشکل اینجاست که افراد به میزان کافی آنزیم دریافت نمی کنند و این مسئله ربطی به سودمند بودن رژیم غذایی تان ندارد . بنابراین باید به جبران این مشکل به مصرف مکمل ها بپردازید . در این مقاله به این مشکل و چگونگی آن پرداخته می شود و این که به منظور رفع آن باید به انجام چه کارهایی بپردازید . از زمانی که غذا وارد دهان تان می شود ، آنزیم ها به آن می چسبند و شروع به کار می کنند تا به تجزیه و تحلیل غذا در قطعه های کوچک تر بپردازند تا جایی که آن ( غذا ) از طریق دیواره های گوارشی جذب شود . این آنزیم ها از دو منبع سرچشمه می گیرند، بدون غذا .

چقدر به آنزیم ها فکر می کنید ؟
آنزیم ها در مواد غذایی خام فراوان هستند .اما مواد غذایی خام این روزها در برنامه غذایی ما محدود شده اند .سال ها قبل، رژیم غذایی افراد و سبک زندگی شان متفاوت بود. رژیم انسان های اولیه شامل درصد بالایی از مواد غذایی فرآیند سازی نشده و نپخته بود . به همین خاطر است که تناسب بدنی خوبی داشتند و به خوبی از عهده امور روزانه شان بر می آمدند . اما امروز ارگان ها و سیستم های گوناگون بدن به سختی کار می کنند تا آنزیم های لازم را به جهت هضم مناسب غذاهای پخته شده یا فرآیند سازی شده مهیا کنند . این فشار ها می تواند بیشتر از این هم باشد به ویژه اگر به ترکیب مواد غذایی فوق با یک سبک زندگی پر استرس بپردازید البته بدنسازان لازم است که تمرین سنگین و استفاده از مکمل های معین خاص به ویژه محرک ها را نیز به آن بیفزایند به این ترتیب فواید عضلانی سخت تر حاصل می شوند .
متاسفانه، پخت و تکنیک های پردازش مدرن غذا تقریباً ۱۰۰ درصد آنزیم هایی را نابود می کنند که به طور طبیعی در مواد غذایی خام پیدا می شوند . این مسئله باعث می شود بدن یک بدنساز مهیای آماده شدن با یک رژیم ویژه بدنسازی نباشد و تنها بتواند کمی به وظایف خود در رابطه با احیاء جراحت های عضلانی – اسکلتی و عملکرد سیستم ایمنی بپردازد.

دلایل کسب آنزیم ها به میزان کافی

به همین خاطر در این مقاله بر آن شدیم اشاره ای به پنج دلیل عمده ای داشته باشیم .

۱) کار آرایی درشت مغذی

کسب مواد غذایی مناسب در جای خود و در زمان خود نیاز به مصرف میزان قابل توجهی مواد غذایی پر کیفیت و مکمل ها دارد . این مواد غذایی باید به طور مناسب پردازش شوند ( و ضایعات مواد غذایی مسموم حذف شوند ) تا که به این صورت در یک وضعیت مطلوب شما را حفظ کنند و بتوانید از فرآیند ریکاوری و رشد حمایت کنید . داشتن آنزیم های مناسب مهم است .

۲) جلوگیری از جراحت و ریکاوری

مکمل های حاوی آنزیم نشان داده اند که به صورت برجسته ای منجر به افزایش عملکرد ایمنی و ریکاوری سریع می شوند. این ریکاوری مربوط به جراحت عضلانی و بافت های پیوندی است که به وسیله تمرین سنگین ایجاد می شوند . تاثیرات گزارش شده مکمل های آنزیمی در برگیرنده کاهش جراهت، کاهش آماس و تورم افزایش جریان خون در نواحی آسیب دیده، بهبود و توسعه قابلیت انعطاف و حرکت است .

۳) پاکسازی سیستم هاضمه

تنها بعد از چند روز استفاده هوشمندانه از مکمل های آنزیمی سیستم هاضمه تان به صورت خارق العاده پاکسازی می شود . در این حالت کمتر احساس پری معده حتی بعد از مصرف وعده های غذایی اصلی دارید و تولید گاز نیز در معده تان به موجب کاهش غذاهای هضم نشده در کولون به حداقل می رسد و مهمتر از همه این که بدن انرژی کمتری را صرف تجزیه و تحلیل غذا می کند و این امر سبب افزایش هشیاری و انرژی می شود .

۴) کسب آنزیم به میزان ناکافی از مواد غذایی به تنهایی

رژیم های بدنسازی نمی توانند به مهیا سازی آنزیم های کافی بپردازند تا به این شکل از دامنه های رشد و فرآیند ریکاوری حمایت کنند . مکمل تنها روشی است که اطمینان حاصل می کنید به میزان کافی آنزیم در جریان خون تان دارید در جایی که آنها می توانند به صورت مستقیم تری منجر به افزایش فرآیند عضله سازی شوند .

۵) موارد منفی، مثبت می شوند

وقتی مواد غذایی نا کامل هضم شده جذب می شوند بدن به شناخت موادی تحت عنوان بیگانه می پردازد و سریع ترکیب های ایمنی بخش را شکل می دهد و در کنار آن ها سلول های سفید معینی را وارد خون می کند تا به تجزیه و تحلیل غذا بپردازند . هضم نامناسب و جذب می تواند منجر به کاهش های آلرژیک، افسردگی، عملکرد ناقص سیستم ایمنی و ترمیم ضعیف زخم ها و سایر جراحت ها از قبل مشکلات پوستی و نوسانات خلقی شود. آنزیم ها می توانند این عوامل بیگانه را به همسایه های خوب تبدیل کنند .

۶) مواد غذایی خام

اگر چه مصرف مکمل های حاوی آنزیم را توصیه می کنیم، اما باید سعی کنید به افزایش مصرف آنزیم از طریق رژیم غذایی روزانه تان نیز بپردازید . مواد غذایی کامل با یک تناسب برجسته ( حاوی میوه، سبزیجات، دانه ها و مغزهای روغنی و درصد نسبتاً کمی از غلات ) باید بنیاد یک رژیم بدنسازی را شکل دهند . مواد غذایی خام شامل میزان و انواع مناسبی از آنزیم ها هستند که به صورت موثری به هاضمه تان کمک می کنند . وقتی مواد غذایی خام جویده می شوند این آنزیم ها آزاد می شوند و به فرآیند هاضمه بدن در تجزیه و تحلیل عذاها به اجزاء ساده تر کمک می کنند . آنزیم ها وقتی در معرض دمای بالا قرار می گیرند حتی در یک دوره زمانی کوتاه غیر فعال می شوند . فرقی نمی کند غذا را روی آتش ، در فر یا باربیکیو تهیه کنید . یک رژم حاوی مواد غذایی فرآیند سازی شده و پخته فاقد آنزیم های فعال است . بنابراین حتماً متوجه شده اید زمان زیادی است که آنزیم ها را از دست داده اید . اکنون با مصرف مواد غذایی خام در کنار مکمل های حاوی آنزیم شانس خوبی دارید که همیشه بدن تان را در یک سبک خوب اجرایی نگه دارید .

ثبت دیدگاه