نقش آمینو اسیدهای شاخه دار

برخی از بدنسازان بر این موضوع تردید دارند که در صورتی که از طریق غذا و مکمل های

برخی از بدنسازان بر این موضوع تردید دارند که در صورتی که از طریق غذا و مکمل های پروتئین، مقدار پروتئین مورد نیازشان را دریافت می نمایند آیا باز هم نیازی است که از آمینو اسیدهای شاخه دار ( BCAA ) استفاده کنند؟

در همین خصوص لازم به ذکر می باشد از آنجایی که پروتئینها از آمینواسیدهای مختلف از جمله BCAA ها ( شامل لیوسین ،والینو ایزولیوسین ) تشکیل شده اند ، شاید بنظر بیاید مصرف آنها به شکل مکمل بیهوده است . اما به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از تغذیه است هم کیفیت و هم کمیت دارای اهمیت هستند .

نقش آمینو اسیدهای شاخه دار

به عبارت دیگر اگر بودجه شما اجازه می دهد ، BCAA ها را در کنار مقدار پروتئین مورد نیازتان که در طول روز مصرف می کنید قرار دهید .
BCAA ها اعمال متعددی را برای بدنسازان انجام می دهند . این سه آمینو اسید کمک می کند به ریکاوری عضلات ، افزایش تولید انرژی ، تقویت رشد عضلانی و کمک به چربی سوزی . این مزایای متعددی باعث شده تا BCAA ها یک مکمل اساسی برای تمام بدنسازان به شمار آید .

در واقع ثابت شده که BCAA ها دارای نقش کلیدی در تولید پروتئین در عضلات هستند . علاوه بر این مطالعات نشان داده مصرف BCAA در افراد می تواند باعث بروز آسیبهای عضلانی بسیار کمتری در نتیجه تمرینات شدید شود و در واقع تقویت ریکاوری را در پی دارد. توصیه می کنیم روزانه در مجموع حدود ۱۵ گرم آمینواسیدهای شاخه دار در چهار دز مجزا ( صبح ، قبل و پس از تمرین و پیش از خواب) را مصرف نمایید : البته روی اغلب پودرهای پروتئین هم مقدار BCAA موجود در محصول ذکر شده و سعی کنید از انواعی استفاده کنید که بیشترین مقدار BCAA را داشته باشد .

ثبت دیدگاه