آغاز سایز مرغوب

جدا از بخش چاق جامعه افرادی در کنار ما زندگی می کنند که علی رغم تلاش بسیار جهت

جدا از بخش چاق جامعه افرادی در کنار ما زندگی می کنند که علی رغم تلاش بسیار جهت افزایش دادن وزن در این مهم با مشکل مواجه هستند . بعضی ها فقط اندکی سایز اضافی می خواهند بهترین روش برای اضافه کردن سایر مرغوب به بدن چیست ؟ پاسخ به این سوال ها شاید خیلی ساده تر از چیزی باشد که تصور می کنیم خیلی ها که در تکاپوی افزایش دادن وزن هستند از این قواعد به نظر ساده پیروی نمی کنند . در حالی که فکر می کنند آنها را رعایت می کنند . کافی ست صادقانه با خودتان این قواعد را کنترل کنید وبه خودتان یک دوره کوتاه ۴ هفته ای فرصت بدهید تا ببینید که عمل کردن به این تکنیک ها چقدر موثر است .

747

تغذیه

گرچه می تواند بسته به اینکه می خورید تاثیر بعضی غذاها روی بدن و… مسئله پیچیده ای باشد ، اما اگر به اندازه کافی کالری به بدن ترسانید ، وزن تان اضافه نخواهد شد. در یک پوند چربی ۴۵۴گرم حدود ۳۵۰۰ کالری انرژی وجود دارد و در حالی که در یک پوند عضله فقط ۶۰۰ کالری انرژی است ( موسسه ISSA   اظهار داشته که ۲۵۰۰کالری دارد ).
به هر حال فقط باید بدانید در چربی کالری بیشتری وجود دارد . برای افزایش وزن باید کالری بیشتری نسبت به آنچه می سوزانید بخورید. اگر روزی ۵۵۰۰ کالری می سوزانید و فقط ۲۰۰۰ کالری غذا می خورید پس یعنی روزی ۴۵۰ گرم وزن می کنید . جدااز مسئله کالری باید پروتئین و کربوهیدرات مرکب به رژیم خود اضافه کنید . پروتئین کمک می کند عضلات بعد از تمرین ریکاوری شوند . مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید و همچنین کربوهیدرات به وفور بخورید تا به تمرین خوب کمک کنید .

745خواب

اگر به حد کافی نمی خوابید پس بدن ریکاوری نمی شود . وقتی که خواب هستند مقدار زیادی هورمون رشد در بدن ترشح می شود بنابراین استراحت کنید. ۸ ساعت خواب یا بیشتر برای هر ورزشکار یک میانگین عالی است .

 

 

 

 

746مکمل

مکمل ها همیشه برای افزایش عضله ضروری نیستند . خیلی از بدنسازان هستند که بدون مکمل هم موفق به افزایش وزن می شوند اما مکمل ها می توانند کمک کنند . آنها رژیم غذایی را تکمیل می کنند می توانید از پروتئین وی ، کراتین منوهیدرات، آمینو اسیدها و … استفاده کنید .

 

 

تمرین زدگی ممنوع

تمرین دادن یک عضله به صورت هر روز باعث می شود فیبرهای عضلانی دوباره تخریب شوند . وقتی که عضله می سازید مثل یک برش روی بازو است . این برش بازسازی می شود و بافت عضله قوی تر و سخت تر از قبل می شود . اگر بخواهید با زخم دائم بازی کنید التیام پیدا نمی کند . باید بین ۲ بار تمرین روی یک عضله حداقل ۴۸ ساعت فاصله رعایت شود .

منبع : بشیر

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه